• Per80

    Ensam efter 18 år

    Sambon valde att lämna vårt förhållande efter 18 år. Valde att flytta en dag jag jobbade, vilket jag visste om. Sen dess har jag inte hört ett ljud eller tagit kontakt med henne. Har betett mig riktigt illa vid tidigare bryt med fd. Inget jag vill utsätta henne för eller uppleva igen. Hon fick ta vad hon ville i vårt hem, tog endast sina saker. Resten skulle hon köpa nytt, badrum lakan mm. Skrev över hunden på mig mm.

    Vi hade inte sex, även om jag ville.

    Enligt henne orkade hon inte fortsätta med att jag blev sur, vilket är förståeligt på ett sätt. Hon har helt brutit med allt som var vårt gemensamma liv.

    Hon påstår även att det inte finns någon annan, vilket jag tror på då det inte finns några indikationer på detta.

    Hon sa även att hon inte kommer ta kontakt om hon ångrar sig.

    Finns inga barn med i bilden.

    Vi är bägge i medelåldern.

    Dagen hon drog, kom jag hem till ett tomt rensat hem, ostädat med disk o sopor kvar som var hennes, står saker kvar som jag vet var viktiga för henne, saker kvar som vi kom överens om att hon skulle ta.

    Sa till henne att hon fick ta vad hon ville av vårt hem..

    Har valt att inte ta kontakt o be o böna, pga NO contact rule som jag läst om.

    På vilket sätt löser man detta? Har hon fått en depression eller helt enkelt tröttnat?

  • Svar på tråden Ensam efter 18 år
  • Magical
    Per80 skrev 2021-09-06 22:50:19 följande:

    Sambon valde att lämna vårt förhållande efter 18 år. Valde att flytta en dag jag jobbade, vilket jag visste om. Sen dess har jag inte hört ett ljud eller tagit kontakt med henne. Har betett mig riktigt illa vid tidigare bryt med fd. Inget jag vill utsätta henne för eller uppleva igen. Hon fick ta vad hon ville i vårt hem, tog endast sina saker. Resten skulle hon köpa nytt, badrum lakan mm. Skrev över hunden på mig mm.

    Vi hade inte sex, även om jag ville.

    Enligt henne orkade hon inte fortsätta med att jag blev sur, vilket är förståeligt på ett sätt. Hon har helt brutit med allt som var vårt gemensamma liv.

    Hon påstår även att det inte finns någon annan, vilket jag tror på då det inte finns några indikationer på detta.

    Hon sa även att hon inte kommer ta kontakt om hon ångrar sig.

    Finns inga barn med i bilden.

    Vi är bägge i medelåldern.

    Dagen hon drog, kom jag hem till ett tomt rensat hem, ostädat med disk o sopor kvar som var hennes, står saker kvar som jag vet var viktiga för henne, saker kvar som vi kom överens om att hon skulle ta.

    Sa till henne att hon fick ta vad hon ville av vårt hem..

    Har valt att inte ta kontakt o be o böna, pga NO contact rule som jag läst om.

    På vilket sätt löser man detta? Har hon fått en depression eller helt enkelt tröttnat?


    Förlåt mig, jag förstår det är tungt men vad menar du med frågan "på vilket sätt löser man detta?" 
    Det ÄR löst - ni har separerat, hon har flyttat. Ni har inga gemensamma barn så det finns inget som "tvingar" eller att ha kontakt. 
    Du kan enbart blicka framåt, lappa ihop dig själv (utan henne). Det finns anledningar till att det tog slut och du får acceptera det. 
  • quetzalcoatlus

    Vad är det du ska lösa? Du skriver ju själv att du inte kommer att ta kontakt med henne pga att det är det hon vill, och att du inte vill utsätta henne för det dåliga beteende du uppvisade vid din förra separation. Du respekterar alltså att hon vill lämna och det är ju bra. Men ändå är det något du vill lösa? Varför då? Jag tycker du ska acceptera att det är slut, sörja och gå vidare istället.

  • Per80

    Tycker det var ett konstigt sätt efter 18 år ihop. Inga samtal om att hon flyttat färdigt eller något annat.

    Kvarlämnade smyckeskrin med innehåll, ska jag bara slänga allt?

    Även hört från hennes vän att hon gjorde allt detta pga vi inte hade sex o att hon såg hur dåligt jag mådde av det.

    Självklart efter 18 år så bryr jag mig om o älskar henne fortfarande.

    Har valt att inte ligga på så hon får landa i flytt mm, kommer hon ta kontakt o undra hur det är med mig?

    Ingen i vänskapskretsen förstår hennes handlingar o enligt henne själv var hon deprimerad.

  • Per80

    Har ingen kontakt på Facebook eller något annat, dock så är hon fortfarande vän med mina vänner, vilket jag tycker är konstigt om hon nt vill se mitt liv mm om ni förstår hur jag menar.

  • Per80

    Har ingen kontakt på Facebook eller något annat, dock så är hon fortfarande vän med mina vänner, vilket jag tycker är konstigt om hon nt vill se mitt liv mm om ni förstår hur jag menar.

  • 8airam8
    Per80 skrev 2021-09-07 07:39:01 följande:

    Tycker det var ett konstigt sätt efter 18 år ihop. Inga samtal om att hon flyttat färdigt eller något annat.

    Kvarlämnade smyckeskrin med innehåll, ska jag bara slänga allt?

    Även hört från hennes vän att hon gjorde allt detta pga vi inte hade sex o att hon såg hur dåligt jag mådde av det.

    Självklart efter 18 år så bryr jag mig om o älskar henne fortfarande.

    Har valt att inte ligga på så hon får landa i flytt mm, kommer hon ta kontakt o undra hur det är med mig?

    Ingen i vänskapskretsen förstår hennes handlingar o enligt henne själv var hon deprimerad.


    Lägg undan hennes saker varsamt och packa ned i kartonger. Du kan ju be någon vän att förvara grejorna tills hon kan hämta, har hon vänner? Kontakta henne inte om det är så ni har bestämt er för att göra, annars bryter du ju liksom det avtalet. Lämnar man allt sådär som hon verkar ha gjort utan att det finns våld med i bilden så är man nog i det närmaste i upplösningstillstånd.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Mortiscia80
    Per80 skrev 2021-09-06 22:50:19 följande:

    På vilket sätt löser man detta? Har hon fått en depression eller helt enkelt tröttnat?


    Löser vad? Det finns inget att lösa, du har blivit lämnad och behöver acceptera det och gå vidare med ditt liv.

    Du behöver inte skönmåla situationen genom att skylla på henne, hon har varit ärlig med vad hon vill och varför. Och de saker hon lämnat är garanterat inte glömda utan just lämnade.

    Ta det för vad det är och om du har problem kan du försöka med terapi. Det kan ju vara så att du har en del att ta itu med ändå, om du blivit lämnad efter 18 års relation.
  • Mortiscia80
    Per80 skrev 2021-09-07 07:39:01 följande:

    Tycker det var ett konstigt sätt efter 18 år ihop. Inga samtal om att hon flyttat färdigt eller något annat.

    Kvarlämnade smyckeskrin med innehåll, ska jag bara slänga allt?

    Även hört från hennes vän att hon gjorde allt detta pga vi inte hade sex o att hon såg hur dåligt jag mådde av det.

    Självklart efter 18 år så bryr jag mig om o älskar henne fortfarande.

    Har valt att inte ligga på så hon får landa i flytt mm, kommer hon ta kontakt o undra hur det är med mig?

    Ingen i vänskapskretsen förstår hennes handlingar o enligt henne själv var hon deprimerad.


    Klart hon inte informerar dig om att hon flyttat klart, ni ska inte ha med varandra att göra, hon vill inte.

    Om hon lämnat smycken borde du kontakta någon gemensam vän eller någon av hennes släktingar och lämna ett meddelande, kanske att någon pålitlig person kan ta hand om det. Du kan absolut inte slänga hennes saker! Om hon kontaktar dig eller inte får du vänta och se.
Svar på tråden Ensam efter 18 år