Inlägg från: quetzalcoatlus |Visa alla inlägg
  • quetzalcoatlus

Ensam efter 18 år

Vad är det du ska lösa? Du skriver ju själv att du inte kommer att ta kontakt med henne pga att det är det hon vill, och att du inte vill utsätta henne för det dåliga beteende du uppvisade vid din förra separation. Du respekterar alltså att hon vill lämna och det är ju bra. Men ändå är det något du vill lösa? Varför då? Jag tycker du ska acceptera att det är slut, sörja och gå vidare istället.

• quetzalcoatlus
    Per80 skrev 2021-09-07 07:39:01 följande:

Tycker det var ett konstigt sätt efter 18 år ihop. Inga samtal om att hon flyttat färdigt eller något annat.

Kvarlämnade smyckeskrin med innehåll, ska jag bara slänga allt?

Även hört från hennes vän att hon gjorde allt detta pga vi inte hade sex o att hon såg hur dåligt jag mådde av det.

Självklart efter 18 år så bryr jag mig om o älskar henne fortfarande.

Har valt att inte ligga på så hon får landa i flytt mm, kommer hon ta kontakt o undra hur det är med mig?

Ingen i vänskapskretsen förstår hennes handlingar o enligt henne själv var hon deprimerad.

Det är konstigt att hon har lämnat kvar saker, ja. Jag tycker faktiskt att du kan skicka ett sms (om hon inte har blockat dig) och fråga vad du ska göra med sakerna. Sådana här praktiska saker som ännu inte är lösta måste man ju ändå prata om i samband med en separation. Kontakten får man bryta när allt är klart. Om hon inte svarar på sms:et så får du antingen förvara sakerna åt henne eller försöka kontakta hennes enda vän och höra om hen kan förvara sakerna. Tyvärr är det brottsligt (olovligt förfogande) att kasta någon annans saker, även om de står hemma hos en själv och tar upp plats, och ägaren vägrar hämta sakerna.

Om ni inte hade sex, så låter det inte som om relationen var så bra. Du skriver ju själv att du ville ha sex och att ni bråkade om detta. Det låter som den bästa lösningen för er båda att ni går skilda vägar - hon slipper ha skuldkänslor för att ni inte har sex och du kan träffa någon som vill ha sex med dig.

Inget konstigt att du älskar henne fortfarande. Du behöver sörja. Det är tufft, men du kommer att läka.

Huruvida hon kommer att ta kontakt kan inte vi svara på.

Ok, så hon var deprimerad. Att separera kan ändå vara rätt beslut. Det är inte säkert att hon hade gjort annorlunda om hon inte varit deprimerad.
  • quetzalcoatlus
    Per80 skrev 2021-09-07 10:41:01 följande:

Har ändrat i bostaden o gjort den min egen, småplockar o städar så det ser rent o prydligt ut.

Sitter kvar med 5 rum o kök.

Lite stort men har bra hyra.

Dock förstår jag inte beteendet, varför blocka någon man inte har kontakt med? Varför lämna sin hund som var hennes allt? Gav henne sätt vi kunde löst gemensam vårdnad.

Mina föräldrar tycker jag varit för snäll i allt detta, dock har jag ingen anledning att vara jävlig eller försvåra för henne.

Självklart vill jag gärna ha en fortsättning med henne även om det bara blir som vänner, vi hade mycket daglig kontakt o delade på allt, även tvätt matlagning mm.

Känns bara som ett udda beteende.

Du kan nog inte göra mycket annat än att vänta och se om hon hör av sig. Du skrev att hon är deprimerad. Kanske hon helt enkelt inte orkar ta hand om hunden just nu? Eller så klarar hon inte av att fatta rationella beslut? Oavsett vilket så kan du ju inte göra något i.o.m. att hon blockat dig och inte vill ha kontakt. Kanske får du någon gång svar på varför hon gjorde som hon gjorde. Kanske du aldrig får svar.
  • quetzalcoatlus
    Per80 skrev 2021-09-07 11:54:54 följande:

Hur ska man veta vad som gick fel när man inte fick någon förklaring?

Du fick ju veta av hennes vän att hon lämnade pga att ni inte hade sex och att hon inte ville utsätta dig för det. Om det stämmer så fanns det kanske inte så mycket du kunde göra. Hon tappade sexlusten. Sånt är vanligt i relationer. Förhoppningsvis är nästa partner du träffar mer sugen på sex.
  • quetzalcoatlus
    Per80 skrev 2021-09-07 13:28:08 följande:

I min värld är det något man pratar om och försöker lösa, om förhållandet inte är helt dött.

Vi kollade på hus o skulle handla, hade planer för framtiden.

Enda svaren jag fick var att jag vet inte varför, hade jag vetat själv hade jag gett dig ett svar.

Igentligen på ett plan bryr jag mig inte om ett fortsatt förhållande, vill hellre att hon ska måbra. Mycke i hennes beteende påminde om en kompis fru beteende när hon gick i väggen.

Vad ska du göra åt det då? Tvinga henne att prata? Klart det är frustrerande att inte få en ordentlig förklaring, men nu är det så.
Svar på tråden Ensam efter 18 år