Vilka tecken på alkoholism?
Hej
Jag kan börja med att säga att jag är uppvuxen i en familj och släkt med alkoholism.
Detta har bidragit till en hel del förvirring för mig i vuxen ålder. Exempelvis att veta om jag överreagerar eller om något är helt normalt. Jag har ju alltid fått höra att onormala situationer som känts obehagliga är helt normala fast det verkligen inte varit så.
Jag har därför en fråga.
Om du av någon anledning skulle få reda på att en person i 35-45 års åldern blivit otroligt berusad under en firmafest så att den både kissat på sig och spytt ner sig inför sina kollegor och varit i för dåligt skick för att ens visas inför sina egna barn för att det inte kanske är så trevligt för barnen är det här en situation som det ska ringa en varningsklocka?
Eller är det sånt som kan hända en förälder om man inte druckit alkohol på ett tag? Att man inte längre vet hur mycket man tål?
Frågan blir väl då varför man väljer att dricka så här mycket på en fest med sina kollegor. Krävs det inte rätt mycket för att man ska kissa på sig bland folk iaf eller i det här fallet kollegor.
Säger inte att personen är alkoholist. Undrar mer om det räknas till en normal dålig fylla? Eller om personen mer har ett riskbeteende i sin alkoholkonsumtion.