Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Särbegåvad

Hej, jag har en dotter på 11 år och jag tror hon är särbegåvad för hon har väldigt enkelt i skolan och mår därför dåligt, vad tror ni kommer hända om skolan får reda på det? Tror ni hon kommer få sitta i studiehallen bredvid hennes huvudklassrum med en egen elevassistent? För det skulle vara jättebra, men vad tror ni?

• Svar på tråden Särbegåvad
  • Anonym (Mamma)

Hon klarar nämligen inte av att sitta i klassrummet, hon får då inget gjort! Vilket egentligen inte spelar så stor roll eftersom hon kommer ikapp hemma snabbt, men några gånger när det har kommit en elevassistent till klassen och då får en chansen att studera med henne/honom i studiehallen utanför och då blir hon klar snabbare. Och det är inte pratig i klassrummet, vi har varit på bup hon är där ibland!

• Anonym (Mamma)

Nu har jag pratat med lärare och rektor, rektor sa att det finns en ledig elevassistent som arbetade med D-gruppen på hennes skola (D-gruppen är för dom duktiga i högstadiet) och hon är redo att ta sig an i Alice och är nu hennes egena resursperson! Nej, hon kommer inte ssitta i studiehallen om det nu blir bätree

Svar på tråden Särbegåvad