• annca

Leksaker vi minns

Skrållan! Min älsklingsdocka. MAthilda har den nu och släpar runt den i håret och biter på hennes fötter. Tappat rösten har den stackarn gjort också... Det satt ett bateri i när mamma lade undan henne på vinden för 25 år sedan...

LEGO! Älskar LEGO! Duplo-bitarna jag hade har Mathilda nu också, och har fått än mer! Resten ligger i säkert förvar tills hon inte kommer att käka upp bitarna!

Märklinjärnvägen! Står i bokhyllan och väntar på att lillan ska bli stor nog, om en sisådär 10 år

Monchichi. Min lilla apa sitter hemma hos mamma i mitt flickrum!

Hade visserligen en Barbie, men tyckte aldrig den var speciellt kul...

Lundby dockmöbler. Hade ett hemmasnickrat dockskåp i mycket bättre kvalitet än de köpta och var aldrig avundsjuk på de som hade ett köpt faktiskt.

• annca
    ennasuS skrev 2006-05-19 09:45:40 följande:
    hoppa tvist, hoppa dubbelrep, rockring, hopprep. spela manicklar, hoppa boll(minns inte vad man kallade det), dunkgömme(typ kurragömma fast om man springer fram och "dunkar" för sig på ett speciellt ställe så var man fri). ville ha en gremlins nale men hittade aldrig nån, vad hette nu den snälle söta?? jaja.. det var kuliga tider ändå:)

Är det Gizmo du tänker på? Den snälle, ursprungsgremlinen som var "pappa" till alla de andra?

Såg min Gustaf-docka när jag natta de lilla igår. Satt uppe på hyllan och bligade...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • annca

Ja UNO!
    Det fick en revival för några år sedan!
    Och vi spelar det fortfarande ibland. Blev ganska mycket när Mathilda var nyfödd, för det förde ju inget oväsen, och man var för trött för att göra något annat än sitta i soffan och antingen se en film eller spela spel...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
Svar på tråden Leksaker vi minns