Inlägg från: Anonym (Ludd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ludd)

Bakterier i torktumlare?

Om du ser att det är ludd kvar sen tidigare hg varför tar du inte bort det?

Om det vore skadliga bakterier i allmänna tvättstugor skulle vi som hyr inte överlevt som grupp.

• Anonym (Ludd)
    Anonym (Bakterier) skrev 2021-09-09 15:48:02 följande:

Tar alltid bort luddet, men grannarna gör inte det. Därför blir torktumlaren ofta förstörd och inget blir torrt.

Hur vet du att andra INTE börjar med att kolla filtret? Tumlaren går ju inte sönder av ett fullt filter. Moderna maskiner kanske stannar. De går sönder av andra orsaker.
  • Anonym (Ludd)
    Anonym (Bakterier) skrev 2021-09-09 15:50:27 följande:

Men om de tvättar på högst 60 grader innan de slänger in tvätten i tumlaren så kommer väl deras bakterier hamna på mina kläder när jag torktumlar efter dom? Bakterier dör ju inte vid 60 grader..

Vore det så då skulle vi som jag skrev tidigare dött för länge sedan. Alternativt alltid vara sjuk.
  • Anonym (Ludd)
    Anonym (Bakterier) skrev 2021-09-09 16:06:15 följande:

För att det är fullt av ludd när jag ska rengöra innan jag börjar tumla. Jo våran torktummlare har gått sönder flera gånger pga att grannar inte rengjort filtret.

Det visar bara att de inte tömt filtret när de är klar.
  • Anonym (Ludd)
    Anonym (Bakterier) skrev 2021-09-09 16:07:10 följande:

Man dör ju inte av bakterier men det är äckligt om jag får grannarnas bakterier på min tvätt

Hur upptäcker du grannarnas bakterier? Hur ser du skillnad på deras och dina egna?
Svar på tråden Bakterier i torktumlare?