Anonym (Solblomma) skrev 2021-09-13 07:56:08 följande:
Finns möjlighet att sadla om till något som kan innebära att jobba hemma? Du kommer ju fortfarande behöva jobba, men möjligheten att göra det just hemifrån kanske kan hjälpa dig känna dig mer avslappnad?
Känner själv exakt likadant. Vårt fjärde barn var oplanerat, men otroligt älskad från första sekund, men just när jag fick veta att jag var gravid med henne var min första tanke "fy fan vad skönt, då får jag vara föräldraledig!". Nu under föräldraledigheten har jag börjat söka lite nya jobb... Främst såna som går att sköta hemifrån till stor del (är copywriter, vilket egentligen är som gjort för hemarbete, men jag har råkat hamna på en riktigt stor koncern som kräver mycket teamarbete på plats).
Nu är det väl knappast som att jag plötsligt kommer börja ÄLSKA att arbeta bara för att jag gör det hemifrån, men jag tänker ändå att det kan hjälpa. Dels enklare med barnen och deras förskola+skola, enkelt att kunna få bort enklare hemarbete under dagen - slippa på kvällen - och på så sätt få mer fritid (det är ju fullt möjligt att hinna starta en tvättmaskin OCH hinna med en kaffekopp på en rast), ha igång ett långkok utan att vara rädd att huset brinner ner, och på så vis är middagen klar utan att någon gör något o.s.v.
Jag vill jobba hemifrån, men det inte finns något jag kan göra där som skulle betala mina räkningar. Jag har inte möjlighet att studera länge ( slut på CSN) och saknar några talanger.