Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Orkar inte jobba

Anna 428 skrev 2021-09-11 12:12:13 följande:

Hej!

Jag undrar om någon känner som jag och vill dela med sig.

Jag har haft det tufft i privat livet och på jobbet under tre år och känner att jag orkar inte mer helt enkelt. Det sjuka är att jag har fått allt att fungera till slut och ser till synes ut som vanlig människa med barn, jobb och vardagsliv som fungerar. Men innerst inne vill jag sluta leva varje morgon för att egentligen inte orkar ett vanligt liv.

Jag drömmer om att vara inspärrad på ett mentalt sjukhus. Men det går ju inte. Jag har sökt hjälp på vårdcentralen och fick till svar att "man mår bättre av att jobba". Så ingen sjukskrivning.

Låter jobbigt! Vad tror du själv är orsaken till att du inte orkar ett vanligt liv? Har du fått hjälp med att bearbeta det som har varit tufft?
  • Anonym (Mamma)
    Anna 428 skrev 2021-09-13 18:38:05 följande:

Jag orkar inte med många krav. Jag har haft liv med barn, men utan ett jobb och ett liv med jobb, men utan små barn. Att ha både små barn och ett krävande jobb samtidigt har inte hänt mig tidigare och det är det jag inte orkar med. Jag måste ha långa återhämtninspauser från jobb och barn och då orkar jag, men det är inte möjligt just nu. Jag vet inte vad det beror på. Jag har fått en del hjälp genom företagshälsovård, men de endast rekommenderar mig att byta jobb. Jag orkar inte med intervjuer just nu och jag får inte ens några.

Oj, ja det låter som att det blir för mycket? Tänk på att du har rätt att arbeta deltid om du har små barn. Arbetsgivaren har också ett ganska långt sträckande ansvar att anpassa arbetsuppgifter och/eller arbetsmiljön. Hoppas det ordnar sig för dig.
Svar på tråden Orkar inte jobba