• Anonym (Tobias)

Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?

En liten undersökning kring detta med att skilja på sex och känslor. Kan du ha sex med någon som du inte är känslomässigt bunden till, typ kär? Kan du ha sex med någon som du blir sexuellt attraherad av men som du inte skulle vilja bli ihop med? Eller förutsätter det att du även är känslomässigt attraherad av personen innan du har sex med hen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?
  • Anonym (Tobias)

Egentligen för att förtydliga frågan, skulle du kunna ha en KK relation när du samtidigt är i ett förhållande där det är uttalat att detta är okej och inte ses som otrohet. Dvs. du har en KK som du vänder dig till för enbart sex och njutning men att det är hos din primära partner du finner kärlek. Ni behöver inte ta mig på orden men så ni förstår skillnaden och frågeställningen jag vill komma åt!

• Anonym (W)

Kåthet är känslor och jag kan inte ha sex utan att vara kåt. Men jag kan utan problem ha sex med en människa jag inte har romantiska känslor för så länge jag är kåt på denne.

• Anonym (Loo)

Jag har aldrig blivit sexuellt attraherad av någon som jag inte redan haft känslor för. Och om jag nu ,mot förmodan, inte skulle behöva ha känslor FÖRE sexet så skulle jag med all sannolikhet ha det EFTER sexet, så...

Lite tråkigt tycker jag det är. Hade säkert fått uppleva fler av mina fantasier om jag bara kunde tänka med något annat än hjärtat någon gång.

• Anonym (aa)

Du glömde alternativet: Jag har provat och vet att jag igen kan. Det hade jag velat välja men nu fick jag välja det allra längs ner på listan eftersom det var närmast 

• Anonym (Japp)
    Anonym (Tobias) skrev 2021-09-12 10:53:49 följande:

Egentligen för att förtydliga frågan, skulle du kunna ha en KK relation när du samtidigt är i ett förhållande där det är uttalat att detta är okej och inte ses som otrohet. Dvs. du har en KK som du vänder dig till för enbart sex och njutning men att det är hos din primära partner du finner kärlek. Ni behöver inte ta mig på orden men så ni förstår skillnaden och frågeställningen jag vill komma åt!

Ja
  • Anonym (Japp)

Jag har haft sex med 10 män sen i fjol och är inte kär I någon av dem.

Underbart att upptäcka att sex är en sak och kärlek en annan.

• Anonym (S)

Det är ju två väldigt olika frågor som du ställer.Den ena är om man kan ha sex med någon utan att ha romantiska känslor för den. Den andra är om man kan tänka sig att ha två relationer samtidigt, den ena med romatiska känslor men utan sex och den andra med sex men utan romantiska känslor. Du förstår att man kan tycka ja på fråga 1 och nej på fråga 2? Det är ju två olika frågeställningar aom du tycks klumpa ihop till en.

• Anonym (Kvinna)

Svaret jag skulle välja är att jag KAN men väljer att inte göra det!

Jag har bara sex med människor jag ser en möjlighet till djupare engagemang med eftersom konsekvenserna av s k kravlöst sex är för stora och aldrig värt det. Det känns förnedrande och alltför ytligt att ha enbart sex med nån. Har gjort det utifrån en stark sexuell spänning och attraktion men får nästan alltid känslor för den jag har sex med efteråt. Så för mig hör sex och känslor ihop.

• Anonym (Fisken)

På fråga ett ja, jag kan ha sex och bara känna attraktion. Föredrar dock att ha känslor och väljer oftast bort sex utan känslor. 

På fråga två, nej. Har jag en relation vill jag inte ha sex med någon annan än min partner. Skulle jag vilja det skulle jag inte ha känslor för min partner och då är det bäst att avsluta relationen. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (Tobias) skrev 2021-09-12 10:53:49 följande:

Men det blev ju något annat än frågan i starten. Jag kan definitivt ha sex utan känslor men jag skulle inte kunna vara otrogen. Det har inte med mina känslor inför sex att göra utan för att det vore ett oförlåtligt svek mot min partner.
Svar på tråden Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?