• Jimpan86

Hjälp mig att förstå

Du har det inte lätt mannen..

Du skriver hen, men det är ganska enkelt att förstå att det du snackar om är en kvinna. 
    Här. Jag ska viska en liten hemlighet om kvinnor till dig. Kvinnor hatar när en man svarar "Vet inte, vad vill du äta?". Hon frågade dig från första början, då hon vill att du ska bestämma. Och om du bara säger vad du vill käka, så ska du nog se att hon glatt springer iväg och fixar allt.

Det är för att hon är kvinna. 
    Hon blir arg när du visar dig så lealös att du inte kan bestämma något bara. 

Och nu har ni gjort slut med varandra. Vilket gör att ni har hamnat i något helt annat.

Att hon sms:ar är för att hon vill veta att du fortfarande tänker på henne. Om du svarar artigt så vet hon att du är där, o kan lättare gå o göra något annat. Tex gå o börja dejta med någon helt annan man. Hon har dig som en backburner.. 

Om det var hon som gjorde slut, så bör du inte svara hennes kontaktförsök alls. Det enda du borde fråga henne om hon har gjort slut, o sen hör av sig lite senare, är om hon kan tänka sig att träffas någon dag.. Dvs att ni två fortfarande smådejtar. Annars är det klart att ni inte ska ha någon kontakt med varandra.

Om det var du som gjorde slut, så fråga om hon vill komma över någon dag. Hon är sårad. Kanske behöver en kram och få höra att hon är omtyckt och  älskad. 

Släng dig nu inte på telefonen och börja sms:a som en besatt och säg att du ångrar dig och vill ha henne tillbaka ifrån ingenstans.. Utan ni har gjort slut nu och kan ni inte umgås utan o bråka så finns det inget där att hämta. 

Jag ville bara berätta att om du vill börja lösa allt det här, så ska du inte sitta och svara "artigt" gång på gång när hon connectar. Utan du borde släppa din stolthet o fråga om hon ville hänga.
    Och även att tjejer hatar när du inte kan kommunicera klart. Varenda gång jag har haft en flickvän och har svarat "Jag vet inte vad jag vill äta, vad vill du äta?" så har det alltid slutat med exakt samma sak. Av någon anledning gör det varenda kvinna flyförbannad. Speciellt om hon har borderline. Så det om något är någonting i din kommunikation som du hade kunnat ändra. 

Tjejer vill ofta veta vad du vill käka. Förmodligen för att hon vill vara med och planera. Och sen kan hon slappna av när du styr skutan och hon får följa med. 

Får man såna här sms efter ett uppbrott dock, ska man fråga direkt om det är för att dom vill hänga, annars behöver man inte hålla på o smsa med varandra alls.

Svar på tråden Hjälp mig att förstå