Inlägg från: Ollebollen |Visa alla inlägg
  • Ollebollen

BIM oktober 2021

Hänger gärna med här! Tog ut spiralen för ca 1,5 v sedan, ÄL igår enligt CB digitala? väntar med spänning!!! Detta tar ju upp ens tankeverksamhet 24/7 höhö! Enligt mina appar är min BIM den 30/9 men tror mer åt 1/10. Hoppas det är ok!

30/9 Ollebollen (första barnet, första försöket)

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket

• Ollebollen

Är det bara jag som blir helt psyko i detta?? Hoppas inte!! Allt jag tänker på hela tiden är en eventuell graviditet? Kollar på videos om fertilitet, ÄL, graviditet. Är helt besatt och min sambo tröttnar nog snart på mig hahaha!! Sen undrar jag hur fasen jag ska kunna hålla mig att berätta för alla i hela världen innan v 12 om en eventuell grav nu sker? Jösses

• Ollebollen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-15 12:18:49 följande:

Haha, ditto! 

Är också helt besatt, kollar videosar och instruktioner på att bli gravid, försöker timea in ÄL rätt och försöker hitta minsta lilla sympom trots att vi "precis" börjat. xD

Haha jag med!! Hur fan ska man hålla sig i 10 dagar och inte ta gravtest varje dag? Kalla mig besatt nu men jag har redan laddat ner graviditetsappar xD xD Skrattar åt mig själv hahaha
  • Ollebollen

Ni som kanske försökt lite längre - hur tidigt efter ÄL brukar ni testa? Vilken dag är den tidigaste ni fått utslag? Man söker ju hela tiden efter information som tyder på att man kanske ändå kan testa liiiiiiite tidigare haha!

• Ollebollen
    Beckizen skrev 2021-09-16 08:00:51 följande:

Haha ja verkligen! Efter båda mina ÄL perioder är över så har jag letat efter minsta tecken och sen googlat haha. Men jag har faktiskt ännu inte tagit ett grav test. Jag sa när vi började i augusti att jag inte skulle ta innan BIM och än så länge har mensen kommit 2 dagar för tidigt eller på BIM haha. Jag gör detta för min mentala hälsa, även fast jag sitter och googlar mycket och blir ledsen när mensen kommer så vet jag att jag skulle bli mer ledsen av att få negativt på stickan.

Däremot står jag lite i valet och kvalet att testa nu efter att min mensperiod var kortare än vanligt och blodade betydligt mycket mindre än annars. Den kom i fredags och var slut på söndagen haha. Jag har egentligen inga symptom som gör mig mer misstänksam på ev graviditet.

Kanske inte svar på din fråga men Jag är med i ett annat forum där många plussat och de har testat innan BIM på typ BIM -5 eller dagen innan BIM :)

Aaah okej, lustigt med så kort blödning dock?? Jag försöker också hålla mig men det är svårt!! Hoppas det blir plus för dig snart!!
  • Ollebollen
    dujagochbebisen skrev 2021-09-16 15:38:29 följande:

Hahaha, nej men känner EXAKT samma som dig ollebollen & er oreokakan11 & beckizen! All vaken tid är det BARA bebis och graviditet i tankarna!! Typ söker på barnvagnar redan hahaha? Psycho gånger tusen? men riktigt kul att vi är flera som försöker få första barnet på första försöket också! :D ska bli så spännande att följa alla!

Oreokakan11 - Mina förberedelser hittills har varit att ändra kosten till mer hälsosamt och näringsrikt, slutat med socker och kaffe helt (dör men hoppas det är värt det). Sen har jag tagit ÄL-test för att hålla koll, använder appen FLO sen typ ett år tillbaka (allmän koll på menscykel) och sen tar jag gravid-tillskott mht folsyra och d-vitamin :)

Så jäkla skönt att man inte är ensam!!!
  • Ollebollen

Någon kanske kan hjälpa mig här! Har kört på CB ÄL-test. Dagen efter min mens och uttag av spiral började jag testa med dessa för att se efter hur det låg till. Testade i tre dagar - tom cirkel. Och sen från ingenstans fast glad gubbe! Vi hade haft sex alla dessa dagar ändå bara för att vara säkra. Men jag fortsatte ta test för jag var inte riktigt säker, och alla appar sa att äl ska ske mycket längre fram. Nu 3 dagar efter den första fasta glada gubben får jag en till???? Någon som varit med om detta? Kollade på strecken också och jovisst är det starkt

• Ollebollen

Nu tog jag ett till ÄL-test med en ny från CB - tom cirkel men ganska tydliga streck! Vad menas :(

• Ollebollen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-18 13:33:14 följande:

Hur långt innan BIM kan man ta test? Har BIM 1 oktober men mannen fyller år 28 september så ville verkligen överraska honom då.. 3 dagar innan. Har sån där test som man kan ta en vecka innan BIM tror jag men vet inte hur tillförlitliga de är.. :/

Tycker absolut du kan ta ett test. De flesta som är ?testa tidigt? brukar man kunna ta 6dagar innan BIM. Ta så nära inpå du kan tycker jag!
  • Ollebollen

Jag tycker det är så jobbigt att vänta på att få testa sig. Medan jag väntar fantiserar jag kring så mycket härliga grejer - hur jag ska berätta för min familj, hans familj. Vad mysiga saker jag ska göra när jag går på mammaledighet. Vad jag ska köpa för vagn, hur jag ska inreda barnrummet. Antar att jag inte är ensam i detta, vad har ni för mysiga fantasier för er? Vad är den grejen ni bara inte kan vänta på att få göra?? Känns så mysigt att få diskutera lite härliga grejer och snabba på tiden lite. :)

Svar på tråden BIM oktober 2021