Oreokakan11 skrev 2021-09-14 21:08:35 följande:
Hej allesammans!
Ska bli kul att följa er resa, planerar själv mitt första barn med min man. Vi har varit gifta i ca 2 år och kände att det passar nu att bli föräldrar. Jag har känt bebissuget ett tag nu men det har inte riktigt passar men nu under höst tänkte vi börja aktivt. :)
Skriv gärna vad för åtgärder ni tar till för att bli gravida. Vi försöker pricka in runt ÄL, samt som jag har försökt trappa ner på kaffet och har tagit folsyra sedan juni och försökt leva lite mer hälsosamt.
1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)
1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)
3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)
3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)
6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)
14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)
?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket
Till en början nu har vi sagt (mest jag för min egen mentala hälsa) att vi enbart ska köra på och mysa haha. Alltså inga ÄL stickor eller temp. Jag har två appar som jag håller koll på min ägglossning i, men känner av min ägglossning ganska väl så är rätt säker på när den kommer och har relativt regelbunden cykel.
Den här månaden tänker vi försöka få till mys varannan dag om man orkar och varje dag de mest fertila dagarna. Jag försöker att äta lite vitaminer nu mer noggrant och försöker väl äta nyttigt, men det går sådär haha :P