• Beckizen

BIM oktober 2021

Hej!

Jag är gärna med här. Vi har gjort två försök varav ett kanske var mer ordentligt. Jag hoppas att det tar sig nu, tredje gången gillt eller va man brukar säga ;)

Lägger till mig i BIM listan :)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket

• Beckizen
    dujagochbebisen skrev 2021-09-14 19:55:22 följande:

Hej! Äntligen dags för oss att börja försöka skaffa barn! Pirrig i hela kroppen!!!

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

Va kul! Att det är så många som försöker, ska bli så kul att följa alla :D man blir verkligen pirrig inför tanken på att man ska skaffa barn hihi
  • Beckizen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-14 21:08:35 följande:

Hej allesammans!

Ska bli kul att följa er resa, planerar själv mitt första barn med min man. Vi har varit gifta i ca 2 år och kände att det passar nu att bli föräldrar. Jag har känt bebissuget ett tag nu men det har inte riktigt passar men nu under höst tänkte vi börja aktivt. :)

Skriv gärna vad för åtgärder ni tar till för att bli gravida. Vi försöker pricka in runt ÄL, samt som jag har försökt trappa ner på kaffet och har tagit folsyra sedan juni och försökt leva lite mer hälsosamt.

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

Till en början nu har vi sagt (mest jag för min egen mentala hälsa) att vi enbart ska köra på och mysa haha. Alltså inga ÄL stickor eller temp. Jag har två appar som jag håller koll på min ägglossning i, men känner av min ägglossning ganska väl så är rätt säker på när den kommer och har relativt regelbunden cykel.

Den här månaden tänker vi försöka få till mys varannan dag om man orkar och varje dag de mest fertila dagarna. Jag försöker att äta lite vitaminer nu mer noggrant och försöker väl äta nyttigt, men det går sådär haha :P
  • Beckizen
    Ollebollen skrev 2021-09-15 11:50:32 följande:

Är det bara jag som blir helt psyko i detta?? Hoppas inte!! Allt jag tänker på hela tiden är en eventuell graviditet? Kollar på videos om fertilitet, ÄL, graviditet. Är helt besatt och min sambo tröttnar nog snart på mig hahaha!! Sen undrar jag hur fasen jag ska kunna hålla mig att berätta för alla i hela världen innan v 12 om en eventuell grav nu sker? Jösses

Du är inte ensam! Haha alltså tanken på att bli gravid tar upp hela min vakna tid, försöker sysselsätta mig med annat men har inte så mycket nu som jag kan distrahera mig med hehe.

Det är skönt att ha forum som dessa så att man kan skriva av sig till andra som är i liknande situation :)
  • Beckizen
    Ollebollen skrev 2021-09-15 16:48:09 följande:

Ni som kanske försökt lite längre - hur tidigt efter ÄL brukar ni testa? Vilken dag är den tidigaste ni fått utslag? Man söker ju hela tiden efter information som tyder på att man kanske ändå kan testa liiiiiiite tidigare haha!

Haha ja verkligen! Efter båda mina ÄL perioder är över så har jag letat efter minsta tecken och sen googlat haha. Men jag har faktiskt ännu inte tagit ett grav test. Jag sa när vi började i augusti att jag inte skulle ta innan BIM och än så länge har mensen kommit 2 dagar för tidigt eller på BIM haha. Jag gör detta för min mentala hälsa, även fast jag sitter och googlar mycket och blir ledsen när mensen kommer så vet jag att jag skulle bli mer ledsen av att få negativt på stickan.

Däremot står jag lite i valet och kvalet att testa nu efter att min mensperiod var kortare än vanligt och blodade betydligt mycket mindre än annars. Den kom i fredags och var slut på söndagen haha. Jag har egentligen inga symptom som gör mig mer misstänksam på ev graviditet.

Kanske inte svar på din fråga men Jag är med i ett annat forum där många plussat och de har testat innan BIM på typ BIM -5 eller dagen innan BIM :)
  • Beckizen
    MommyA skrev 2021-09-21 10:24:03 följande:

Såg att jag inte var med på listan längre så skriver in mig igen. ÄL veckan är igång och jag hoppas det tar sig denna gång.

[/quote]

Är också på ÄL veckan! Än så länge känner jag inte av något men hoppas att min kropp ska visa att den har ÄL. Vill så gärna att det blir något denna månad!
  • Beckizen
    MommyA skrev 2021-09-21 21:56:23 följande:

Ja det hoppas jag med, tar äl tester men mest för att se om det funkar och om jag kan se någon ökning. Har äl I slutet på veckan tror jag typ torsdag-söndag nån gång. Så får köra på ;) håller tummarna för oss.

Ja det är smart, har tänkt nu de gånger vi försökt att jag nog egentligen kanske inte har stenkoll på min ÄL haha. Men vet inte om det är hjärnspöken för att man är på spänn hela tiden. Jag kommer nog börja med tester om det inte tar sig i slutet på året men fram tills dess kör vi på mys varannan dag för att vara säkra att inte missa hehe
  • Beckizen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-22 09:07:37 följande:

Är det någon som haft mensvärkliknande symptom i tidigt skede? Har bim nästa fredag men började igår få ont i magen som mensvärk, aldrig haft det så pss innan mensen..

Jag hade molvärk och typ som en menvärk typ några dagar efter ÄL till min BIM och det är inget jag kände igen heller från tidigare månader när vi inte försökt bli gravida. För mig var det inte en graviditet då jag fick men mens på bim(trots att den var ovanligt kort). Men tänker att det absolut skulle kunna vara ett gott tecken på att det tagit sig. Symptom är så individuella och det verkar som att allt möjligt kan vara symptom haha :p
  • Beckizen
    FluffigaMoln skrev 2021-10-05 09:11:18 följande:

Idag kom mensen tyvärr...

Vart vänder man sig för att börja kolla upp om det är något fel? Någon som vet? :) lite deppigt nu ju... :'(

Hej!

Va tråkigt att det inte gick den här gången. Har ni försökt länge? Jag har inte försökt så länge men tänker att man kanske kan kontaktats närmsta BM och prata med dom?

Skickar en styrkekram till dig <3
  • Beckizen
    Fyyyyran skrev 2021-10-06 07:21:18 följande:

Tog ett digitalt i morse som visade gravid! :)

Grattis! :D så roligt att fler plussat i tråden!
  • Beckizen
    Pepsin skrev 2021-10-06 05:57:26 följande:

Hade bim igår men vågar inte testaaa! Tycker det är så läskigt haha för jag är rädd att bli besviken? så jag avvaktar några dagar till.

Jag känner samma! Har BIM idag och den brukar oftast komma på morgonen, men ännu inget. Har inga känningar heller av att jag ska ha mens. Men jag vågade inte testa idag. Haha åhhh? väntar några dagar nog också.

När tänkte du testa?
  • Beckizen
    Pepsin skrev 2021-10-06 18:24:11 följande:

Jag testade idag ändå haha! Köpte ett sånt billigt och det visade negativt! :)

Haha okej, tråkigt men tänker att det ibland tar några dagar efter BIM för vissa. :) eller känner du att mensen är på g?
  • Beckizen
    Beckizen skrev 2021-10-06 20:24:10 följande:

Ahaa okej, tråkigt men tänker att det ibland tar några dagar efter BIM för vissa. :) eller känner du att mensen är på g?

• Beckizen
    JohannaLi skrev 2021-10-06 21:02:39 följande:

Var inget snack om saken. Antar att ömma bröst kommer framöver ????

Gattis till plusset så kul att läsa om allas pluss :D
  • Beckizen

Bim +1 är och ingen känsla av att mensen är på gång. Tog ett test imorse som var negativt. Tråkigt men nu är det bara att vänta att mensen kommer och sen köra igen :)

• Beckizen
    Pepsin skrev 2021-10-07 19:04:05 följande:

Nej jag känner ingenting! Så konstigt? nu är det BIM+2 men tar inget mer test förrän nästa vecka tror jag.

Jag tog också ett test imorse, det var negativt. Men jag tror att min mens är på g, men annars kommer jag nog också testa om en vecka.
  • Beckizen

Nu kom mensen! Är inte besviken eller förvånad, eller jo lite besviken. Tyckte vi fick till det så bra med myset. Tror ni att det spelar någon roll vilken tid på dygnet man myser vid ÄL, tex så har vi enbart myst på kvällen när vi ska sova. Man kanske ska variera sig?

Grattis till alla som plussat den här månaden! Vi andra ses kanske i novembertråden :)

• Beckizen
    pandarinen skrev 2021-10-08 09:20:24 följande:

Åh vad tråkigt! När hade ni sex i förhållande till äl? Jag vet inte/ tror inte tidpunkten spelar så sror roll. Men visst det bästa hade varit att veta exakt när ägget släpper :)

Vi hade sex dagarna fram till äl och sen två dagar efter. Men testar inte äl så har väl haft regelbundet typ varannan dag hela månaden förutom sista veckan. Men med tanke på mensen kommer när den ska känns det inte helt omöjligt att min äl är när appen säger ;p
Svar på tråden BIM oktober 2021