Inlägg från: Oreokakan11 |Visa alla inlägg
  • Oreokakan11

BIM oktober 2021

Hej allesammans!

Ska bli kul att följa er resa, planerar själv mitt första barn med min man. Vi har varit gifta i ca 2 år och kände att det passar nu att bli föräldrar. Jag har känt bebissuget ett tag nu men det har inte riktigt passar men nu under höst tänkte vi börja aktivt. :)

Skriv gärna vad för åtgärder ni tar till för att bli gravida. Vi försöker pricka in runt ÄL, samt som jag har försökt trappa ner på kaffet och har tagit folsyra sedan juni och försökt leva lite mer hälsosamt.

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket

• Oreokakan11
    Ollebollen skrev 2021-09-15 11:50:32 följande:

Är det bara jag som blir helt psyko i detta?? Hoppas inte!! Allt jag tänker på hela tiden är en eventuell graviditet? Kollar på videos om fertilitet, ÄL, graviditet. Är helt besatt och min sambo tröttnar nog snart på mig hahaha!! Sen undrar jag hur fasen jag ska kunna hålla mig att berätta för alla i hela världen innan v 12 om en eventuell grav nu sker? Jösses

Haha, ditto! 
    Är också helt besatt, kollar videosar och instruktioner på att bli gravid, försöker timea in ÄL rätt och försöker hitta minsta lilla sympom trots att vi "precis" börjat. xD
  • Oreokakan11
    BounceBambi skrev 2021-09-17 16:07:46 följande:

CD 13 idag och haft lite mensvärkaktig värk. Har nu en smärta på höger sida, kanske skulle kunna vara ägglossning? Brukar ni andra känna av er ÄL?

Brukar som dig få en smärta vid höger sida. Jag hade kopparspiral i och innan jag hade satt den i brukade jag aldrig känna ägglossningen men efter att ha satt den i så brukar jag känna av den. Kallas också för "mittelschmerz", något som brukar hända när kvinnor har ÄL :)
  • Oreokakan11

Hur långt innan BIM kan man ta test? Har BIM 1 oktober men mannen fyller år 28 september så ville verkligen överraska honom då.. 3 dagar innan. Har sån där test som man kan ta en vecka innan BIM tror jag men vet inte hur tillförlitliga de är.. :/

• Oreokakan11
    dujagochbebisen skrev 2021-09-19 19:57:54 följande:
    Åh jaaa, precis samma här haha! Jag fantiserar jättemycket om hur lyckliga vi kommer bli av bara plusset, samtidigt rädslan av att få MF, sen tillbaka till glädjetankar på hur vi också ska berätta för våra familjer. Att om det tar sig denna månad kunna berätta det på jul, att jag kommer vara höggravid när jag ska på min väns bröllop nästa vår. Men framförallt hur den första tiden kommer vara, att lära sig min sambo och jag tillsammans de första två veckorna och ja, det tar inte slut haha! Hur går dina fantasier? Vart bor ni? Hur gamla är ni? :)
    Bra att känna att jag inte är ensam efter att ha läst alla svar här Skrattande Trodde jag höll på att bli knäpp, drömmer om alla dessa scenarion fastän jag inte är gravid än, min man håller på att skratta ihjäl sig åt mig. Pratade igår om hur vi skulle berätta för min svärmor att jag är gravid xD. 
    Hoppas på ett pluss den 28 sep, 3 dagar innan BIM så att jag kan överraska mannen på hans födelsedag :) 
    Men ja, knäpp håller man på att bli ju.. har redan kollat in sängar och barnvagnar lol.
    Jag är 24 år, fyller 25 nu om några dagar och är från Stockholm men bor i Norge nu men min man. 
  • Oreokakan11

Är det någon som haft mensvärkliknande symptom i tidigt skede? Har bim nästa fredag men började igår få ont i magen som mensvärk, aldrig haft det så pss innan mensen..

• Oreokakan11
    dujagochbebisen skrev 2021-09-22 22:00:15 följande:

Åhh det låter ju verkligen så lovande! :) pirrigt! har du några andra symptom? Vi har ju BIM på samma dag! Men jag har absolut inga symptom än :( inte ens svullna bröst som jag typ alltid får 7-10 dagar innan mens..

Asså jag tror ju att jag inbillar mig ???? men kände järnsmak i munnen på förrigår och igår så hade jag värk i underlivet/magen, något jag aldrig brukar få. Börjar känna mig lite yr också. Men jag vet att det kan vara hjärnan som spökar så jag försöker att inte lägga så mycket vikt på det. Har inte fått spänningar i brösten än men det har aldrig hänt mig vid mensen heller men väntar spänt
  • Oreokakan11
    Älskadelillaliv skrev 2021-09-23 09:31:22 följande:

Hoppar med här då jag fick tidigt mf, började blöda idag. Så nu satsar vi på juli barn istället. Vill så gärna ha en liten till. Men är 37 och blir 38 i december så de känns ibland kört ????. Förlåt för deppigt inlägg men har en tung dag idag. Men kul att följas åt så kanske ganska många Plussar i oktober ????

Håller med AllieP, absolut inget att säga förlåt över. Vi är ju i det här tillsammans! :) hoppas att du plussar snart??
  • Oreokakan11
    Lovve123 skrev 2021-09-23 18:45:27 följande:
    Jag hade enligt min app ägglossning 16-18 sept och har haft nästan mensvärkskänsla i nedre delen av magen. Ibland sticker det lite också. Men annars inga symptom. Vi får hålla oss till måndag med att ta test. Så segt att vänta över helgen och vill egentligen ta på söndag men orkar inte bli besviken över negativt test utan att jag ens vet om det är äkta negativt eller om jag bara testat för tidigt.
    Hade också ägglossning då och liknande symptom nu! Ska ta test på tisdag så vi får se, håller tummarna!
  • Oreokakan11
    Lovve123 skrev 2021-09-23 22:05:26 följande:

Håller tummarna för oss!! Har du/ni försökt länge? Jag slutade med preventivmedel i oktober förra året och har fått två missfall sen dess. Började med rosenrot den här cykeln som jag åt varje dag till strax innan ägglossning. Får se om det gjort någon skillnad..

Vårt första försök! Hade i kopparspiral men tog bort den i juni och sen har vi mest kört på skyddat sex för det liksom inte var lägligt just då. Men den här månaden är vårt första försök!

Kul med rosenrot det har jag hört ska vara bra, även bisolvon?

Jag har alltid haft regelbunden mens som tur är och känner av när jag vanligtvis har ÄL men tar det inte den här månaden så tänkte jag börja tempa och prova med bisolvon
  • Oreokakan11
    Ewcia skrev 2021-09-26 14:37:10 följande:

Någon som tagit ett testa tidigt än?

Tänkte ta på tisdag som är bim-3, hoppas verkligen på ett plus för vill verkligen överraska mannen på hans födelsedag :D har haft en del symptom om jag aldrig haft innan, hade molande värk i magen ca en vecka efter äl och fick även en blödning, nu vet jag inte om det är en nidblödning eller om det är pga ett sår jag har nära underlivet lol. Men har också varit otroligt andfådd och har fått halsbränna så hoppas innerligt på ett plus!!
  • Oreokakan11
    dujagochbebisen skrev 2021-09-27 17:19:28 följande:
    Jaaaaa guuuud tiden går såååå jävla långsamt haha! Ska bli så spännande imorgon för er alla som ska testa! Har ni alla börjat/fått fler symptom än???
    Har så mycket halsbränna att det är sjukt.. aldrig haft det förut. Är otroligt anfådd också..
  • Oreokakan11

Jag plussade <3

En fråga till er som vet bättre, använde mig av testlagrets testa tidigt som kan säga till redan en vecka innan bim, är ju på bim -3 nu och av clearblue. Clearblue visade starkt plus redan efter några sekunder kändes det som men testlagrets visar svagt streck. Vad kan det bero på?

• Oreokakan11
    FluffigaMoln skrev 2021-09-29 07:12:16 följande:
    Åh, Grattis. Härligt att det funkade på första försöket :)

Får man fråga hur du överraskade din partner och hur reaktionen blev!? :)
    Tack <3
    Han hade gått iväg till jobbet så efter att jag tagit testet så sprang jag till närmaste H&M och köpte två bodys där det stod "I love daddy" och sånt och två strumpor där det stod Dad och Mum på. Sen la jag ut kläderna tillsammans med testet och strödde ut några rosblad på sängen och hade en sån "lightbox" där jag hade skrivit "Happy birthday dad". Stackarn blev väldigt förvånad kan jag säga xD
  • Oreokakan11

Håller tummarna för alla som försöker <3 Och ber er att hålla tummarna för att allt ska gå bra för mig också, hela vägen! Är så orolig hela tiden..

• Oreokakan11
    knyttets skrev 2021-10-04 21:35:41 följande:

Plötsligt händer det! BIM-4. Testade ett annat märke till kvällen mest för att se om det blir starkare än morgonens svaga streck och fram trädde ett tydligt plus, i all iver rev jag också fram ett digitalt test som jag hade tänkt spara till BIM :D Så otroligt chockad.

Grattis!!!
  • Oreokakan11

Så kul att så många redan plussat! Då blir det väl mest troligtvis BF juni för de flesta? Kul att hänga med på den här resan tillsammans! Skrattande

• Oreokakan11
    JohannaLi skrev 2021-10-06 11:34:39 följande:

Hoppar in här också! Andra barnet, hade inte planerat att bli gravid nu, men började misstänka ngt veckan innan BIM som var i måndags. Har inte vågat testa än. Har egentligen inga andra symtom än molvärk och att mensen inte kommit (två dagar sen) när jag var gravid med min dotter och hade ett tidigt missfall två månader innan det var mina bröst såååå spända. Får aldrig det innan mens och den här gången känner jag ingeting. Någon som inte har spända bröst alls men ändå plussat?

Ska köpa test idag, ahh nervigt.

Kan också tillägga att jag tog min andra vaccindos den 15e sept, bara dagar innan min egentliga ägglossning, kan det påverka att den blev sen kanske? Ngn annan som fått rubbad menscykel efter vaccin?

Plussade BIM -3, är på 4+5 nu och har inga spända bröst.. Fick ont i brösten kanske två dagar sen? Och nu gör mina bröstvårtor ont ibland, men inte så mycket. Men har läst på lite om att det är många som ändå inte får spända bröst eller bröst som gör ont, trots de som haft så tidigare graviditeter, så borde inte vara något att oroa sig för. Grattis till plusset! 
  • Oreokakan11
    JohannaLi skrev 2021-10-06 11:34:39 följande:

Hoppar in här också! Andra barnet, hade inte planerat att bli gravid nu, men började misstänka ngt veckan innan BIM som var i måndags. Har inte vågat testa än. Har egentligen inga andra symtom än molvärk och att mensen inte kommit (två dagar sen) när jag var gravid med min dotter och hade ett tidigt missfall två månader innan det var mina bröst såååå spända. Får aldrig det innan mens och den här gången känner jag ingeting. Någon som inte har spända bröst alls men ändå plussat?

Ska köpa test idag, ahh nervigt.

Kan också tillägga att jag tog min andra vaccindos den 15e sept, bara dagar innan min egentliga ägglossning, kan det påverka att den blev sen kanske? Ngn annan som fått rubbad menscykel efter vaccin?

Förlåt såg nu att du inte testat dig.. Men håller tummarna för ett plus!
Svar på tråden BIM oktober 2021