Inlägg från: dujagochbebisen |Visa alla inlägg
  • dujagochbebisen

BIM oktober 2021

Hej! Äntligen dags för oss att börja försöka skaffa barn! Pirrig i hela kroppen!!!

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket

• dujagochbebisen

Hahaha, nej men känner EXAKT samma som dig ollebollen & er oreokakan11 & beckizen! All vaken tid är det BARA bebis och graviditet i tankarna!! Typ söker på barnvagnar redan hahaha? Psycho gånger tusen? men riktigt kul att vi är flera som försöker få första barnet på första försöket också! :D ska bli så spännande att följa alla!

Oreokakan11 - Mina förberedelser hittills har varit att ändra kosten till mer hälsosamt och näringsrikt, slutat med socker och kaffe helt (dör men hoppas det är värt det). Sen har jag tagit ÄL-test för att hålla koll, använder appen FLO sen typ ett år tillbaka (allmän koll på menscykel) och sen tar jag gravid-tillskott mht folsyra och d-vitamin :)

• dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-19 17:22:03 följande:

Jag tycker det är så jobbigt att vänta på att få testa sig. Medan jag väntar fantiserar jag kring så mycket härliga grejer - hur jag ska berätta för min familj, hans familj. Vad mysiga saker jag ska göra när jag går på mammaledighet. Vad jag ska köpa för vagn, hur jag ska inreda barnrummet. Antar att jag inte är ensam i detta, vad har ni för mysiga fantasier för er? Vad är den grejen ni bara inte kan vänta på att få göra?? Känns så mysigt att få diskutera lite härliga grejer och snabba på tiden lite. :)

Åh jaaa, precis samma här haha! Jag fantiserar jättemycket om hur lyckliga vi kommer bli av bara plusset, samtidigt rädslan av att få MF, sen tillbaka till glädjetankar på hur vi också ska berätta för våra familjer. Att om det tar sig denna månad kunna berätta det på jul, att jag kommer vara höggravid när jag ska på min väns bröllop nästa vår. Men framförallt hur den första tiden kommer vara, att lära sig min sambo och jag tillsammans de första två veckorna och ja, det tar inte slut haha! Hur går dina fantasier? Vart bor ni? Hur gamla är ni? :)
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-21 12:14:52 följande:

Alltså jag blir så galen på mig själv!! Varför MÅSTE jag testa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning??? Jag vet ju att man bara blir besviken. Har inte heller några symptom som kan indikera på graviditet? är det någon som varit gravid och såhär tidigt inte känt några symptom?

Håller med BounceBambi ovan. Men jag förstår dig till 100%. Massa styrkekramar i dessa väntetider. Känner inga symptom än, också en vecka efter ÄL. Men ska försöka att inte ta test först BIM, helst inte ens behöva ta om mensen kommer som tänkt (hoppas ej förstås)! Jag tänker att nu kommer sista tiden som man börjar analysera symptom, och det diskuterar jag gärna mer än och har hoppet och pirret uppe! Istället för den ständiga besvikelsen man får med negativa test :(
  • dujagochbebisen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-22 09:07:37 följande:

Är det någon som haft mensvärkliknande symptom i tidigt skede? Har bim nästa fredag men började igår få ont i magen som mensvärk, aldrig haft det så pss innan mensen..

Åhh det låter ju verkligen så lovande! :) pirrigt! har du några andra symptom? Vi har ju BIM på samma dag! Men jag har absolut inga symptom än :( inte ens svullna bröst som jag typ alltid får 7-10 dagar innan mens..
  • dujagochbebisen
    Oreokakan11 skrev 2021-09-23 06:48:04 följande:

Asså jag tror ju att jag inbillar mig ???? men kände järnsmak i munnen på förrigår och igår så hade jag värk i underlivet/magen, något jag aldrig brukar få. Börjar känna mig lite yr också. Men jag vet att det kan vara hjärnan som spökar så jag försöker att inte lägga så mycket vikt på det. Har inte fått spänningar i brösten än men det har aldrig hänt mig vid mensen heller men väntar spänt

Men guuud så pirrigt! Det är ju massa lovande symptom ju!!! Åh håller tummarna! :)
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-24 11:49:25 följande:

Nu börjar det ju närma sig lite BIM här! Någon som har några symtom ni som ligger först i listan? ;)

Jag har fått svullna bröst (som jag alltid får en vecka innan mens). Men denna gång känns dem typ tyngre och mer fylliga.. troligtvis bara inbillning :?)

Annars blivit konstig i magen, går på toa så mkt mer än vanligt, men kan såklart bara bero på kosten. Sen lite mer flytningar typ.. men det är nog som vanligt bara att man noterar det nu haha. Annars i princip symptomfri.. :(

Känner ingen molvärk som jag bara sitter och väntar på som att det var avgörande bara för att jag hade det supermycket den gången då jag var gravid för 10 år sedan men gjorde abort pga andra jobbiga omständigheter. Så har en känsla att det inte tog sig pga avsaknad molvärk.. Hur känner ni andra???
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-24 19:35:07 följande:

Eller jahaaaa det kanske bara är att det är 0,2 för 20 % bör bli gravida

Haha ja statistiskt sett blir man gravid med 20%, vilket motsvarar antalet gånger 0.2 ;) självklart kan vi lägga till å räkna på det!

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

26 personer => 20% som således bör bli gravida motsvarar 5 personer denna månad :)
  • dujagochbebisen
    DomkallarmigS skrev 2021-09-24 16:03:28 följande:

Jag tycker det låter som symtom :) det där var de tre symtom jag kände av när jag var tidigt gravid: lite svullna, ömma bröst, kissade oftare och hade flytningar vilket jag i princip aldrig har annars. Håller tummarna för dig :)

Haha jaaa hoppas ju såklart! Men brukar ha svullna bröst innan mens :(
    Ollebollen skrev 2021-09-24 16:25:27 följande:

Guuud ändå spännande ju!!! Hoppas många plussar! Har typ inte heller symtom, eller jo har så sjukt mkt vattniga flytningar, det liksom RANN ut imorse haha. Luktfria också. Superkonstigt. Men jag har smygtestat imorse o de var negativt, men lång tid kvar egentligen ju?

Men det om nåt känns ju som ett symptom!!! :D Men ja lite väl tidigt kanske! Jag försöker fortfarande bara invänta BIM innan jag testar, blir så besviken annars och slös på test :(
  • dujagochbebisen
    Lovve123 skrev 2021-09-24 19:43:40 följande:

Jag kommer nog också testa varje dag haha. Ska vänta till söndag morgon nu dock! Håller tummarna för oss alla!

Åh så pirrigt om du får ett plus innan BIM! Håller verkligen tummarna! :) har du några fler symptom än vattniga flytningar?
Svar på tråden BIM oktober 2021