Inlägg från: Sockerbulle1 |Visa alla inlägg
  • Sockerbulle1

BIM oktober 2021

Hoppar över från september till denna grupp då mensen dök upp idag på BIM. Håller tummarna för oss i oktober nu!

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket) PLUSSAT

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

6/10 babyloove (andra barnet, fjärde försöket) PLUSSAT

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

8/10 Knyttets, 25 år (första barnet, tredje försöket)

10/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

16/10 Silince (fjärde barnet, första försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)

25/10 Tefat 26 år (Första barnet, tredje försöket)

26/10 sockerbulle1 (första barnet, tredje försöket)

27/10 dujagochbebisen (första barnet, andra försöket)

• Sockerbulle1

Någon som äter särskilda tillskott eller vitaminer för att öka chanserna? Läst mycket om olika tillskott, men också om myter..

• Sockerbulle1

Undrar lite hur ni andra planerar inför ÄL? Har enligt appen ÄL idag på CD 14. Har hunnit mysa CD 8,11,12, 13. Känns som vi gjort liknande varje månad nu och ändå tar det sig inte. Har blivit sjuk idag och inte särskilt sugen på mer mys nu..

• Sockerbulle1
    pandarinen skrev 2021-10-12 13:02:55 följande:

Jag brukar mysa en dag innan äl, på äl och en dag efter om vi får till det med arbetstider mm.

Känns ju som att man skulle vilja få till lite mys idag med, får se vad sambon säger.. :) svårt när det blir sån stor press de här dagarna
  • Sockerbulle1
    nyfiken23 skrev 2021-10-14 11:20:39 följande:

Är på BIM idag. Fick ett super svagt positivt rfsutest idag på morgonen. Har haft molvärk till och från sedan ÄL, har det idag med. Så får se om mensen kommer annars testa imorgon igen ????

Åh håller tummarna för dig! Jag längtar efter att få se något pyttestreck åtminstone. Varje månad är det liksom så blankt det kan bli. Börjar undra om jag kan bli gravid ????????
  • Sockerbulle1
    Tefat skrev 2021-10-14 22:07:46 följande:

Nu är den långa väntan igång, jag känner att vi har gjort så gott vi har kunnat denna månaden så jag hoppas att det tar sig. Hade sex alla 4 dagar innan ÄL samt på ÄL-dagen och dagen efter. Hade även ägglossning på ?rätt? sida, min högra äggstock är sammanvuxen bakom livmodern och därför når dom äggen liksom inte fram till äggledaren, men denna gången kändes en tydlig ÄL-smärta på vänster sida. Håller tummar och tår nu!

Känner med dig. Såg att du har BIM dagen före mig, så vi får peppa varann i väntan. Kände också tydlig ägglossning denna månad, hoppas det är bra tecken. Heja!
  • Sockerbulle1

Är idag på ÄL+4 och haft molande värk hela dagen till och från.. är det en möjligt så tidigt eller är det något annat?

• Sockerbulle1
    pandarinen skrev 2021-10-17 07:44:14 följande:

Ligger här och är jätteförkyld. Peppar mig själv med att det kan vara positivt då jag läst att när ägget fäster så sänks immunförsvaret för att inte stöta bort ägget.

Blev förkyld tidigt i min första graviditet också.

En annan sak som skiljer den här gången är att jag har inga syntom. Brukar få molnande värk och ömma bröst ganska direkt efter äl. Jag känner ingenting.

Dessutom var min äl annorlunda. Kände den väldigt tydligt och jag fick en liten rosa blödning som jag aldrig tidigare haft.

Jag har bim om ca en vecka.

Jag hoppas också att förkylning kan vara ett tecken, då jag själv ligger hemma förkyld. Fick dessutom näsblod på morgonen, vilket jag vanligtvis aldrig får annars. Håller tummarna för oss!
  • Sockerbulle1
    pandarinen skrev 2021-10-17 10:56:07 följande:

Har ni feber också tjejer? Jag har förhöjd temp. Strax under 38. Mellan 37.5-37.9 snuvig å täppt.

Jag har ingen feber. Bara snuva och väldigt trött och hängig. Dock förhöjd temp enligt kurvan. :)
  • Sockerbulle1
    Isolines skrev 2021-10-18 10:11:01 följande:

...kändes som att jag formulerade mig märkligt på slutet men det jag menar är att det inte känns så hoppfullt att det skulle bli nåt nu när det gick åt skogen förra månaden med mf.

Jag är också mitt i långa väntan, idag är det ÄL+6 och 7 dagar till BIM. Ska verkligen försöka hålla mig från test denna gång. Blir ju så besviken bara :(
  • Sockerbulle1

Jag är fortfarande förkyld och väldigt trött, med huvudvärk och ryggont. Svårt att veta vad som är vad nu.. men sedan typ ÄL+5 har jag haft känningar i vänster äggstock. Någon som känt samma? Hoppas verkligen att det är positivt.

• Sockerbulle1
    Nótt skrev 2021-10-20 09:52:39 följande:

Samma här! Skulle testa idag, men imorse hade tempen sjunkit så är väl mens på ingång....

Min temp har också sjunkit. :(
  • Sockerbulle1

Allt som jag hittills trott varit symtom har försvunnit från en dag till en annan. Känner absolut ingenting och är så förberedd på att mensen kommer istället. Känner mig knappt besviken, undrar istället hur jag kunde tro att det skulle vara något? Ett plus känns så overkligt.

• Sockerbulle1
    Isolines skrev 2021-10-22 07:12:17 följande:

När har du bim? Inga symtom har alltid varit ett gott tecken för min egen del, det är faktiskt de gångerna jag har plussat. Ge inte upp hoppet <3

Tack vad snällt. Dock gick tempen ner för ett par dagar sen och har inte återhämtat sig ännu, fortsatt låg. Är samtidigt förkyld så vågar inte riktigt lita på tempen. Är på ÄL+10 idag, BIM-4.
  • Sockerbulle1

Kul med många plus i gruppen! Själv fick jag mens två dagar tidigare.. lycka till allihop <3

Svar på tråden BIM oktober 2021