Inlägg från: DomkallarmigS |Visa alla inlägg
  • DomkallarmigS

BIM oktober 2021

Hoppar in här jag med :)

Tog ut min p-stav i slutet av maj, fick ingen mens utan plussade 1 juli. Fick konstaterat MA 16 augusti och har nu min första mens därefter som jag tror är på väg attsluta idag. Enligt app har jag ägglossning 22 sep och bim 7 oktober (går ju dock inte att lita på cykeln efter mf). Kommer nog inte hålla på med äl-test utan det blir mycket ligga istället :)

30/9 Ollebollen (första barnet, första försöket)

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

• DomkallarmigS
    Oreokakan11 skrev 2021-09-20 10:02:39 följande:

Bra att känna att jag inte är ensam efter att ha läst alla svar här  Trodde jag höll på att bli knäpp, drömmer om alla dessa scenarion fastän jag inte är gravid än, min man håller på att skratta ihjäl sig åt mig. Pratade igår om hur vi skulle berätta för min svärmor att jag är gravid xD. 

Hoppas på ett pluss den 28 sep, 3 dagar innan BIM så att jag kan överraska mannen på hans födelsedag :) 

Men ja, knäpp håller man på att bli ju.. har redan kollat in sängar och barnvagnar lol.

Jag är 24 år, fyller 25 nu om några dagar och är från Stockholm men bor i Norge nu men min man. 

Du är verkligen inte ensam! Innan jag blev gravid i somras (som slutade i ma i aug) tänkte jag inte så mycket på det mer än att jag ville bli gravid liksom, men det var inte denna besatthet. Men nu efter jag vart gravid en gång och det inte gick hela vägen så känns det som man är helt besatt av att bli gravid igen :') det är det enda man tänker på. Jag vågar inte kolla på vagnar osv då det känns som jag jinxar det men man drömmer sig ju bort... <3
  • DomkallarmigS
    Rhabdophobia skrev 2021-09-20 12:11:56 följande:

Hej, Jag har planerad BIM 8/10 och då ska min cykel ha varit 45 dagar. Inte hittat min ägglossning än men bör kanske vara denna veckan, men med min oregelbundna mens så har inte dom uträknade dagarna stämt hittills.

Bör jag söka kontakt med bm/gyn redan nu pga min oregelbundna mens?

Hört att det är dumt för både kvinnan och mannen att bada/duscha varmt kring ÄL, stämmer detta?

Att bada varmt har jag hört ska undvikas om man vill maxa sina chanser (vårat spabad har inte fått så många bad på senaste haha) men att duscha varmt ska nog inte vara någon fara :)
  • DomkallarmigS
    dujagochbebisen skrev 2021-09-24 15:40:53 följande:

Jag har fått svullna bröst (som jag alltid får en vecka innan mens). Men denna gång känns dem typ tyngre och mer fylliga.. troligtvis bara inbillning :?)

Annars blivit konstig i magen, går på toa så mkt mer än vanligt, men kan såklart bara bero på kosten. Sen lite mer flytningar typ.. men det är nog som vanligt bara att man noterar det nu haha. Annars i princip symptomfri.. :(

Känner ingen molvärk som jag bara sitter och väntar på som att det var avgörande bara för att jag hade det supermycket den gången då jag var gravid för 10 år sedan men gjorde abort pga andra jobbiga omständigheter. Så har en känsla att det inte tog sig pga avsaknad molvärk.. Hur känner ni andra???

Jag tycker det låter som symtom :) det där var de tre symtom jag kände av när jag var tidigt gravid: lite svullna, ömma bröst, kissade oftare och hade flytningar vilket jag i princip aldrig har annars. Håller tummarna för dig :)
  • DomkallarmigS
    dujagochbebisen skrev 2021-09-24 15:40:53 följande:

Annars blivit konstig i magen, går på toa så mkt mer än vanligt, men kan såklart bara bero på kosten. Sen lite mer flytningar typ.. men det är nog som vanligt bara att man noterar det nu haha. Annars i princip symptomfri.. :(

Haha förstod nu att du kanske inte menade att du gick på toa mer för att du var kissnödig ;) men har för mig min mage var lite mer aktiv så att säga också.
  • DomkallarmigS

Trodde jag skulle ha ägglossning den 22 men gjorde ett positivt ägglossningstest i fredags så hade förmodligen ägglossning igår den 25. Hade väldigt ont i ena äggstocken igår också (har aldrig haft symtom på ägglossning tidigare men har läst att det är vanligare att man kan känna mer smärta efter missfall), så jag får flytta fram min BIM tre dagar :) Åh denna väntan...

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

• DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-09-26 08:20:07 följande:

Ja jag tycker också det från igår såg jättepositivt ut inom avläsningstiden! Är nog det jag ska gå på? kanske inte ska bli så besatt av hur starkt det är osv nu utan bara anta att ägglossning har skett så får vi se helt enkelt.. här är en närmare bild

Tycker också gårdagens ser något starkare ur så det borde ju vart stegringen, så borde ju vara äl idag eller i morgon då. Ni får se till att ligga på idag :D
  • DomkallarmigS
    betula skrev 2021-09-27 19:23:25 följande:

Själv tycker jag tiden seegar sig fram mot Äl. ????

Tiden har ju aldrig gått så långsamt som i väntans tider... (:
  • DomkallarmigS
    Oreokakan11 skrev 2021-09-28 08:09:42 följande:

Jag plussade <3

En fråga till er som vet bättre, använde mig av testlagrets testa tidigt som kan säga till redan en vecka innan bim, är ju på bim -3 nu och av clearblue. Clearblue visade starkt plus redan efter några sekunder kändes det som men testlagrets visar svagt streck. Vad kan det bero på?

Kan inte svara på din fråga men GRATTIS <3
  • DomkallarmigS
    babyloove skrev 2021-09-28 16:29:25 följande:

Tog ett billigtest nu när jag kom hem, bara för att. Egentligen kan det inte visa innan BIM utan ett sånt där super billigt man måste vänta in BIM för.. å tycker mig se världens svagast streck! Nu blir jag arg på mig själv för jag inte "slösade" ett testa 6 dagar innan BIM och måste vänta till imorgon bitti!! Elle så har jag stirrat fram ett svagt sträck, allt är oklart hahah

Haha förstår frustrationen! Håller tummarna för ett tydligare plus i morgon :)
  • DomkallarmigS
    babyloove skrev 2021-09-29 06:24:54 följande:

Tycker mig se ett sträck, även sambon med! Men ska köpa ett digitalt! Lite oklart när mensen ska komma, enligt ägglossning kan jag testa tidigt först imorgon med BIM 6/10.

Ser också ett streck :D det är ju dessutom väldigt tidigt så det bådar ju gott det här!
  • DomkallarmigS
    babyloove skrev 2021-09-29 08:44:43 följande:

Ja :D köpte ett digitalt imorse, men typiskt mig så gjorde jag något fel så de vart varken + eller - utan vara en bok typ och enligt bruksanvisningen betyder det att testet inte funkade.. haha. Får göra om göra rätt imorgonbitti!

Åh nej vad jobbigt haha! Typiskt!
  • DomkallarmigS
    babyloove skrev 2021-09-29 11:12:50 följande:

Omg!! Trodde inte det skulle ta denna månad!

Men åh GRATTIS <3
  • DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-10-02 11:27:50 följande:

Jag ska testa imorgon haha (jättedumt för är som mest ÄL +7) BIM dem 10e, skulle egentligen testa på onsdag men lär göra det också haha

Har också BIM den 10e men vågar inte testa än... är så rädd att bli besviken haha! Jag testar nog tidigast onsdag, kanske ännu senare.
  • DomkallarmigS
    Fyrklöverns skrev 2021-10-13 21:31:55 följande:

Många som passerat BIM nu med några dagar, hur går det för er? Har vi fått några fler plus? :)

Inget plus här tyvärr, mensen kom innan BIM :( bara ta nya tag!
  • DomkallarmigS
    Fyrklöverns skrev 2021-10-13 22:55:13 följande:

Lika nedslående varje månad :?( Men det gäller att ta nya tag som du säger och kämpa vidare. När väl mensen kommer är det i alla fall slut på en ovetande väntan och början på en ny cykel. Vi kämpar på alla tillsammans!

Ja man hoppas ju så mycket så besvikelsen blir stor. Ja man får försöka se det så och försöka tänka positivt :) <3
Svar på tråden BIM oktober 2021