• tillyra

    BIM oktober 2021

    QueenS skrev 2021-10-09 14:34:15 följande:

    Hej

    Lägger till mig jag också. Försök till syskon, dottern är 5 år. Tror jag hade ägglossning igår, om jag går efter flytningarna. Lite tidigt dock om jag går efter senaste mens. Kanske kommer på riktigt om några dagar, vi får se. Låg iallafall igår och förrgår, känns superkul att vi ÄNTLIGEN är överens på riktigt.

    Hoppas vi blir många som får plus den här månaden och får följas åt!

    1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket) PLUSSAT3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)3/10 JohannaLi (andra barnet , första försöket) PLUSSAT5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket) PLUSSAT6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)6/10 babyloove (andra barnet, fjärde försöket) PLUSSAT7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)PLUSSAT7/10 FluffigaMoln (första barnet)8/10 Knyttets, 25 år (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT10/10 lillis85(fjärde barnet, första försöket efter ma)10/10 ollebollen (första barnet, första försöket)10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)12/10 jvh (andra barnet, första riktiga försöket)

    12/10 ivrigtjejj (andra barnet, femte försöket)13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)13/10 LillaSam (första barnet, första försöket)14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)14/10 Nyfiken23, 30år (tredje barnet, andra försöket)15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)16/10 Silince (fjärde barnet, första försöket)?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)21/10 lifeofsvea (andra barnet, första försöket)21/10 Nótt (första barnet, tredje försöket)22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)25/10 Tefat 26 år (Första barnet, tredje försöket)26/10 sockerbulle1 (första barnet, tredje försöket)27/10 dujagochbebisen (första barnet, andra försöket)27/10 Isolines (femte barnet, andra försöket, ett MF)28/10 BounceBambi (första barnet, tredje försöket)29/10 Sigridgunnar (emmy) (första barnet andra försöket ett mf)29/10 snöyra (andra barnet, första försöket)

    30/10 QueenS (andra barnet, fjärde försöket, två MF)


  • tillyra

    Här är en till som är mitt i evighetsväntan på BIM. Kanske ÄL +5. Vi låg 3 och 4 dagar före dagen jag gissar att Äl var. Sen blev det inget på grund av jobb och trötthet. Tror vi gjorde på liknande sätt när jag blev gravid med dottern men har aldrig gjort ÄL-test så kan inte veta säkert.

    Pendlar mellan att tänka att det inte finns någon chans att det kan gå på första försöket även den här gången (vi är dessutom mer än 5 år äldre än sist), till att tänka att det är klart att det finns en möjlighet.

    Känns superspännande hur som helst.

    Stort grattis till er som plussat!

    Och betula, ditt streck tycker jag ser väldigt lovande ut. Rosa och ökar i styrka. Håller tummarna!

  • tillyra

    [quote=81439677]

    1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket) PLUSSAT

    3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

    3/10 JohannaLi (andra barnet , första försöket) PLUSSAT

    5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket) PLUSSAT

    6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

    6/10 babyloove (andra barnet, fjärde försöket) PLUSSAT

    7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket) PLUSSAT

    7/10 FluffigaMoln (första barnet)

    8/10 Knyttets, 25 år (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT

    10/10 lillis85(fjärde barnet, första försöket efter ma)

    10/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

    10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

    10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

    12/10 jvh (andra barnet, första riktiga försöket)

    12/10 ivrigtjejj (andra barnet, femte försöket)

    13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

    13/10 LillaSam (första barnet, första försöket)

    14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

    14/10 Nyfiken23, 30år (tredje barnet, andra försöket)

    15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket) PLUSSAT

    15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT

    15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

    15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

    16/10 Silince (fjärde barnet, första försöket) PLUSSAT

    ?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

    18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

    18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

    18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

    18/10 Länken 40 år, (tredje barnet, 8:e försöket) PLUSSAT

    19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

    19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

    19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

    21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

    21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

    21/10 lifeofsvea (andra barnet, första försöket)

    21/10 maplesyrup95 (första barnet, första försöket)

    22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

    23/10 Nótt (första barnet, tredje försöket)

    23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

    23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)

    23/10 Ellobi (andra barnet, andra försöket, 1 MF)

    25/10 Tefat 26 år (Första barnet, tredje försöket)

    25/10 Pandarinen (andra barnet, 6:e försöket 1 MF))

    26/10 sockerbulle1 (första barnet, tredje försöket)

    27/10 dujagochbebisen (första barnet, andra försöket)

    27/10 Isolines (femte barnet, andra försöket, ett MF)

    28/10 BounceBambi (första barnet, tredje försöket)

    29/10 Sigridgunnar (emmy) (första barnet andra försöket ett mf)

    29/10 Tillyra (andra barnet, första försöket)

    [/quote]

  • tillyra
    Nótt skrev 2021-10-18 13:22:09 följande:

    Vi låg också 3 dagar innan äl, då min äl blev två dagar senare än vanligt, typiskt! Men hoppas ändå. Är på äl + 9 nu (BIM -5). Känner absolut ingenting! Men, har alltid ömma bröst efter äl i vanliga fall, det är väl det enda som utmärker sig. Är också väldigt trött, men ja, det brukar jag nog vara haha. Så svårt! Tog ett äl-test idag, bara för skojs skull då jag hört att de kan ge utslag. Fick ett relativt stark streck faktiskt! Men så vet jag ju att LH kan variera under cykeln..

    Inväntar ett testa-tidigt, bör komma imorgon!


    Hoppas för oss båda! Du är lite längre fram i väntan än vad jag är, herregud så lång den här tiden känns. ÄL +6 ( typ ) för mig. Jag har märkt att jag senaste året eller så generellt fått mycket starkare kroppsliga symtom mellan ÄL och mens än jag tidigare haft. ÄL-värk i flera dagar som sen ger med sig men återkommer igen och ibland håller i sig fram till mens. Ömmande bröst, illamående (vissa månader), dåligt humör. Så det här med att leta symtom före BIM känns kört för mig :)

    Inte för att jag inte ägnar mig åt att fundera och hoppas ändå dock..
  • tillyra
    Sofian81 skrev 2021-10-18 18:47:25 följande:

    Kunde såklart inte låta bli att ta ett test nu på kvällen, bim -3 eller 4 och fick ett spökstreck =/ Dumma test, nu fick jag ju förhoppningar..

    //


    Åh, hoppas att det är början på något starkare! Jag har faktiskt fått spök på just RFSU, sjukt trist. Litar inte på dem sedan dess, åtminstone inte före BIM. Hoppas det inte är så för dig, utan bara för tidigt för ett starkare streck.
  • tillyra
    Sofian81 skrev 2021-10-20 10:32:42 följande:

    Tyvärr var mitt RFSU ett spök, testade med testlagrets test dagen efter och det var tvärnegativt. Nu känner jag att mensen är på g. Satsar på nästa månad och har beställt termometer och abonnemang på Natural Cykles för att få ännu bättre koll på äl.

    Lycka till ni som väntar på BIM, hoppas det blir många fler plus!

    =D


    Så trist. Hade samma upplevelse med ett sånt en gång, hann börja hoppas. Lider med dig.
  • tillyra

    #ryska räven

    Jag ser något som skulle kunna vara början till ett streck på det översta. Ser rosa ut men liksom halvt? Har aldrig använt den typen av test dock så kan inte uttala mig om spök osv. Är det ett som mäter från 25? Eller ett testa tidigt? Håller tummarna hur som helst! Är ju före BIM än dessutom.

  • tillyra
    Humlisen17 skrev 2021-10-22 11:52:48 följande:

    Glädjen varade inte länge och har gått över i en ovisshet. Igår började jag blöda med en lätt värk. Det är mindre blod är mens och mindre värk än mens. Blodet har varit mer på papper än i binda men inga klumpar vad jag kunnat se. Nu lite mer än 24h efter det började är det väldigt sparsamt. Dock är det så tidigt i graviditet att det kan vara svårt att tyda. Har tidigare ett MA i v 7 och det var betydligt mycket mer blod och mer värkar. Någon som har erfarenhet av blödning och ändå lyckats gå hela vägen? Hur mycket blod har ni haft då?


    Åh nej så jobbigt! Det kan ju gå bra men fy för att blöda när man är gravid, det blir ju sån oro och osäkerhet. Håller verkligen tummarna att det lugnar sig och visar sig vara ofarligt.
  • tillyra
    Sofian81 skrev 2021-10-20 10:32:42 följande:

    Tyvärr var mitt RFSU ett spök, testade med testlagrets test dagen efter och det var tvärnegativt. Nu känner jag att mensen är på g. Satsar på nästa månad och har beställt termometer och abonnemang på Natural Cykles för att få ännu bättre koll på äl.

    Lycka till ni som väntar på BIM, hoppas det blir många fler plus!

    =D


    Så trist. Hade samma upplevelse med ett sånt en gång, hann börja hoppas. Lider med dig.
    RyskaRäven skrev 2021-10-22 18:43:14 följande:

    Vågar man börja hoppas? Fortfarande negativt på CB digital. BIM-2 idag


    Jag skulle säga ja! :) Grattis!
  • tillyra
    Lovve123 skrev 2021-10-25 06:17:16 följande:

    Kan inte förstå det! Jag och mannen började försöka för ett år sen, fick ett tidigt missfall i början på året och har nu äntligen fått ett plus igen!! Jag bara gråter. Hoppas hoppas att detta lilla liv vill stanna kvar!


    Åh, stort grattis! Så fint!
Svar på tråden BIM oktober 2021