• Dalarna91

BIM oktober 2021

Lovve123 skrev 2021-10-16 14:50:53 följande:

Nu har jag och mannen gjort vad vi kan den här ägglossningen. Fick fast smiley i onsdags på cykeldag 14. Nu börjar den eviga väntan på BIM som är 28/10. Detta är vårt 8e försök, första barnet. Någon mer som har BIM 28/10? Isåfall, när kommer du testa? Jag vill hålla mig till iallafall BIM -1 den här gången. Testar alltid för tidigt - bara slöseri med tester

Jag har BIM kring 29/10. Jag ska försöka att inte testa mig förrän 29/10 på kvällen. Jag har många gravtester, så är rädd jag kommer ta tidigare xD är första försöket efter mf jag hade i september.
  • Dalarna91
    Lovve123 skrev 2021-10-17 09:57:06 följande:

Vi får göra vårt bästa att hålla oss från att testa tillsammans!

Ja vi får göra det. :)
  • Dalarna91

En till dom en förkyld. Har halsfluss som jag alltid får, brukar gå över sig själv men denna gång behöver jag nog antibiotika. Men tror inte det är för ägget fäste sig. Hade ägglossning i fredags.

• Dalarna91
    pandarinen skrev 2021-10-17 10:56:07 följande:

Har ni feber också tjejer? Jag har förhöjd temp. Strax under 38. Mellan 37.5-37.9 snuvig å täppt.

Haft lite feber men inte så mycket. Extrem ont i halsen bara. Och känner mig hängig
  • Dalarna91
    Isolines skrev 2021-10-18 10:06:20 följande:

Äl+2 här, någon annan som är i den här två veckors evighetsväntan fram till bim? Eller ja, 8 dagar för mig nu då jag har kort lutealfas och bim redan på äl+10..

Hade sex cykeldag 13, 16 och 18 och ägglossade mest troligtvis sent på kvällen den 17e. Känns som att man inte låg tillräckligt för att det ska ta sig men får hoppas på det bästa. Hade ett missfall förra månaden så känner mig bara negativt inställd till att det skulle bli nåt nu.

Jag är i samma situation som dig. Hade missfall förra månaden. Har tagit äl test varje dag. Fick positivt på torsdag och fredag, negativ lördag. Så tror jag hade ägglossning fredag 15/10. Hade sex torsdag kväll och lördag morgon. Så är också lite orolig att vi låg för lite. Men prickade ju in bra ändå. Så nu är det en evig längtan till BIM kring 29/10. Är osäker hur lång lutealfas jag har.
  • Dalarna91
    Bez skrev 2021-10-18 11:31:23 följande:

BIM -3 och äl+9 här hos super negativt imorse :( har inte heller några direkta symptom mer än att tempen gick upp ordentligt i morse, brukar aldrig ligga så högt som jag gjorde nu men kan ju va nått tillfälligt bara? 3 månaden när man tycker man gör allt rätt men ändå nada så trist trodde verkligen de skulle gå fortare även om 3 månader inte heller är så länge så känns de ju så när man försöker och bara väntar på plus.

Börjat med D-vitamin nu iallfall, någon annan som tar de? Blir så förvirrad av doseringarna folk kör haha just nu tar jag bara rekomentionen 1 kapsel om dagen, vad gör ni?

Jag tar 1 kapsel per dag. Sen 30.000 IE innan ägglossning. Så när jag testade positivt på äl test så tog jag stora dosen. första månaden jag testar så får se om det har någon effekt.
  • Dalarna91
    Hoppas 2012 skrev 2021-10-20 09:51:18 följande:

Hej tjejer!

Igår när jag kissade (är i v 7) kom det rött blod på pappret. Fick såklart panik, haft missfall förr. Men det kom inget mer än den gången. 

Åkte till gynakuten som hade så många svåra fall så det var minst 8 h väntetid så åkte hem.

Har bokat privat UL idag. Kan det vara en ofarlig blödning tro???

Har panik

Har ingen koll på alla på BIM listan. Men inte för att vara oförskämd, men är det inte bättre att fråga en grupp där man är gravid? Libero tycker jag är en fint med sånna frågor. Men visst, någon här inne kan svara men de är många som försöker med första barnet.
  • Dalarna91
    Sofian81 skrev 2021-10-20 10:32:42 följande:

Tyvärr var mitt RFSU ett spök, testade med testlagrets test dagen efter och det var tvärnegativt. Nu känner jag att mensen är på g. Satsar på nästa månad och har beställt termometer och abonnemang på Natural Cykles för att få ännu bättre koll på äl.

Lycka till ni som väntar på BIM, hoppas det blir många fler plus!

=D

Va tråkigt att höra. Jag fick också spökstreck så har slutat använda dom.
  • Dalarna91
    Madelen21 skrev 2021-10-28 08:35:19 följande:

Börjat småblöda nu... svettas som en tok oxå. Rosa blod liksom

Då är det nog mens då du hade negativ på gravtest..
  • Dalarna91
    bellan93 skrev 2021-10-28 12:08:12 följande:

Mens idag, bara att bryta ihop och komma igen..

Tog gravtest, negativt. Bim imorgon, så bryter nog ihop imorgon och försöker igen nästa månad.
  • Dalarna91
    pandarinen skrev 2021-10-28 13:35:51 följande:

Så tråkigt. Hur länge har ni försökt få barn?

Blev gravid på 3e försöket, men fick tidigt missfall. Så är första försöket efter missfallet nu.
Svar på tråden BIM oktober 2021