• Isolines

BIM oktober 2021

Hoppas 2012 skrev 2021-10-20 09:51:18 följande:

Hej tjejer!

Igår när jag kissade (är i v 7) kom det rött blod på pappret. Fick såklart panik, haft missfall förr. Men det kom inget mer än den gången. 

Åkte till gynakuten som hade så många svåra fall så det var minst 8 h väntetid så åkte hem.

Har bokat privat UL idag. Kan det vara en ofarlig blödning tro???

Har panik

Fy vilken läskig upplevelse, förstår att du blev skärrad. Har du haft ont? Mindre blödning utan smärta och klumpar är åt det "positiva" hållet iallafall men bör kollas upp så bra att du ska göra det idag. Kan vara alltifrån ofarlig blödning pga t ex sköra slemhinnor till missfall eller utomkveds. Håller tummarna för att allt går bra för dig <3

Själv blödde jag med både första och tredje barnet, med trean som en riklig mens t o m men det gick som tur var bra! Men jag vet hur jobbig den där ovissheten är.
  • Isolines
    RyskaRäven skrev 2021-10-21 10:59:10 följande:

Vad säger ni? P.g.a sen ÄL så är BIM 24/10.

Bilden överst är från idag och nedre bilden igår (ej morgonurin). Strecken kom inom 3 minuter. Testade dock negativt på CB digital och fick ett väääldigt svagt på ett vanligt test, syns knappt. Förra månaden var jag helt säker på ett plus men hade fått massa spökstreck, alternativt kemisk graviditet. Vad tror ni om detta?

Positivt, har aldrig någonsin fått ett "spök" på detta test (och jag har nog tagit 1000 test genom åren xD )

Vågar mig på ett grattis!
  • Isolines
    RyskaRäven skrev 2021-10-21 14:19:22 följande:

Jag har blivit lurad av alla möjliga olika test så man vågar ju aldrig lita på om det är positivt eller inte, haha! Nu är det dock första gången jag testar med predictor då jag bara läst bra om de testerna :D hoppas det blir något av det här ????

Nej fyfasen samma här, rfsu och cb litar jag inte ett dugg på men predictor early har jag endast god erfarenhet av, tvärblankt alla gånger som det inte varit något och kommer inget spök efter tiden heller. Hoppas det ökar nu!!
  • Isolines
    Sockerbulle1 skrev 2021-10-21 21:12:53 följande:

Allt som jag hittills trott varit symtom har försvunnit från en dag till en annan. Känner absolut ingenting och är så förberedd på att mensen kommer istället. Känner mig knappt besviken, undrar istället hur jag kunde tro att det skulle vara något? Ett plus känns så overkligt.

När har du bim? Inga symtom har alltid varit ett gott tecken för min egen del, det är faktiskt de gångerna jag har plussat. Ge inte upp hoppet <3
  • Isolines

Äl +5/6 här och dagarna går sååå sakta. Har bim på tisdag eller onsdag, hoppas mensen håller sig borta. Tror dock inte på plus denna månad faktiskt. Negativ efter förra månadens MF.

• Isolines
    Lovve123 skrev 2021-10-22 08:08:01 följande:

När du inte hade symtom, när kring BIM plussade du då?:)

9-10 dagar efter ägglossning (har bim 10 dagar efter ägglossning)
  • Isolines
    RyskaRäven skrev 2021-10-22 18:43:14 följande:

Vågar man börja hoppas? Fortfarande negativt på CB digital. BIM-2 idag

Japp men det sista är ju ett solklart positivt, grattis igen :D Hur många dagar efter äl tog du ditt första som du kunde ana på??
  • Isolines

Kan man ens FÅ helt blankt på de här jäkla testa ofta stickorna från rfsu undrar jag?! Känns som att de visar svaga streck oavsett om man är gravid eller inte. Har ett 8-pack kvar hemma sen förra cykeln, tog ett idag pga sjukdomskänsla som jag haft vid mina andra graviditeter, får ett svaaaaagt men synligt rosa streck. Predictor early i samma urin var blankt. Så helt säkert spök på rfsu, men så jäkla störande att det inte bara kan visa helt blankt då. Ska testa med cb imorgon eller i övermorgon. Bim tisdag eller onsdag.

• Isolines
    melle90 skrev 2021-10-23 21:53:45 följande:

Rfsu ger alltid falska streck tycker jag :/

Ja det är tyvärr min upplevelse från tidigare också, jättetråkigt!
  • Isolines

Mitt har iallafall ökat sen de jag postade förut.. Så nu tror jag kanske att det är nåt iallafall! Håll tummarna för att jag får ett fint tydligt plus imorgon.
  • Isolines

Svagt plus även på cb idag på morgonen, fick även svagt men synligt rosa på rfsu sticka efter att bara ha hållit mig 45 min, så nu litar jag faktiskt på att jag är gravid!!!! :D Äl+8 idag <3

Hoppar över till bf juli tråden, lycka till ni andra och hoppas att vi ses där!

• Isolines

Tror inte det är nåt här ändå. Tog ett cb samt ett test från apoteket nu på morgonen vilka var blanka :( Så himla tråkigt när jag fått synliga positiva på rfsu (se bild). Spök eller kemisk graviditet då :( Är på äl+10 eller 9 och antar att det inte är kört förrän mensen kommer men.

Svar på tråden BIM oktober 2021