Inlägg från: Ollebollen |Visa alla inlägg
  • Ollebollen

BIM oktober 2021

babyloove skrev 2021-09-28 10:36:31 följande:

Enligt app ska jag ha BIM 3/10 men enligt ÄL 6/10, så klurigt.. vågar inte testa än. Enligt app skulle jag ha bf 11/6 om det tog nu. Hade samma datum med sonen 2018, plussade med han den 2/10 2017 så funderar på att vänta tills dess bara för att, eller ska man göra på torsdag när de är 6 dagar kvar till bim enligt ÄL???

Jag hade inte kunnat hålla mig iallafall! Haha!
  • Ollebollen
    babyloove skrev 2021-09-28 16:29:25 följande:

Tog ett billigtest nu när jag kom hem, bara för att. Egentligen kan det inte visa innan BIM utan ett sånt där super billigt man måste vänta in BIM för.. å tycker mig se världens svagast streck! Nu blir jag arg på mig själv för jag inte "slösade" ett testa 6 dagar innan BIM och måste vänta till imorgon bitti!! Elle så har jag stirrat fram ett svagt sträck, allt är oklart hahah

Åååååååh vad pirrigt!!!!!!!
  • Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-09-30 08:47:28 följande:

Idag känner jag mig nere. ÄL+9 idag. Har en känsla i kroppen att det inte gick den här gången, och trots att jag vet att det är helt normalt att det tar flera månader så hade jag verkligen verkligen hoppats den här gången. Har två kompisar som blivit gravida under de två månader vi försökt (båda på första försöket) och det hade varit så otroligt mysigt att dela graviditeten och första året med en bebis med dem. Med första barnet hade jag fyra vänner som fick barn 4, 3 och 2 månader före mig och jag är så tacksam för dem, men det är lite jobbigt att hela tiden ligga några månader efter.

Känner mig också lite nere idag, ÄL + 4. Man vet ju egentligen att det är väldigt få som plussar efter första försöket men samtidigt kan man ju inte låta bli att hoppas jättemycket, och bli förväntansfull. Så känner man sig lite dum sen som lurat sig själv typ
  • Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-09-30 13:17:59 följande:

Jag håller med. Försöker påminna mig om att det bara är 20-30 % chans/cykel OM man prickat ägglossningen, men det är så svårt att inte få upp hoppet ändå. Man längtar ju så mycket. Jag gick i fällan att börja fantisera om hur det skulle vara att bli gravid nu, räknade på när jag skulle få göra första ultraljudet och hur långt gången jag skulle vara vid jul och det är så farligt. Ska försöka fokusera mer på att leva i nuet från och med nu. Jag har ju min underbara dotter att fokusera på också, jag är så tacksam för henne.

Så tänker jag också hela tiden, googlar ständigt. Men samtidigt blir jag ju glad av dessa tankarna men det lär väl slå tillbaka mkt hårdare bara för det
  • Ollebollen
    Fyyyyran skrev 2021-10-02 09:53:09 följande:

Är det någon som ska testa i helgen? :)

Jag ska testa imorgon haha (jättedumt för är som mest ÄL +7) BIM dem 10e, skulle egentligen testa på onsdag men lär göra det också haha
  • Ollebollen
    Fyyyyran skrev 2021-10-02 13:58:00 följande:

Håller tummarna! Det känns lite som att man har något att göra under den långa väntan när man tar lite testa tidigt test, hahaha

Haha precis!! Sålänge man inte far illa av det så tycker jag man kan få göra de!
  • Ollebollen
    DomkallarmigS skrev 2021-10-02 16:42:29 följande:

Har också BIM den 10e men vågar inte testa än... är så rädd att bli besviken haha! Jag testar nog tidigast onsdag, kanske ännu senare.

Nä det bästa är ju att vänta! Är så svårt när man har massa test som bara ligger här hemma bara hahah
  • Ollebollen
    Elin1991 skrev 2021-10-04 09:13:57 följande:

BIM + 2 och negativa test. Blir galen, har aldrig sen mens.

Hur länge sedan är det du hade ÄL?
  • Ollebollen

Testade idag, med ett digitalt (pucko! Pucko! Pucko!) och såklart negativt. ÄL+9 BIM -6. Är det kört nu då? Säg nej är ni snälla hahaha!!!

• Ollebollen

Är på cykeldag 36, brukar ha 35 dagar. Men första utan spiral nu. Verkade ha en sen ÄL. Typ negativt test imorse (om jag inte redigerar och kisar med ögonen haha). Ska ha mens på söndag enl app men känner ingen mensvärk som jag brukar?. Inga andra symptom heller.. blir galen för vill bara veta nu om det blev något! 12 dagar efter ÄL nu, kan men få plus senare än så? Äh vet ju att man i praktiken kan det men känns hopplöst haha

• Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-10-08 16:08:12 följande:

Ofta brukar man kunna lita på ett negativt test 12 dagar efter ägglossning, tyvärr. Test kan upptäcka graviditetshormon i urinen inom 2 dygn från att ägget fästs i livmodern, och om ägget implanterats senare än 10 dagar finns det tyvärr en större chans att det har blivit fel i celldelningen vilket leder till att ägget slutar utvecklas och stöts ut. Dvs får man ett positivt test efter att ha haft negativa test på ÄL +12 finns det en större risk för kemisk graviditet (tidigt missfall). Det är ju ingen absolut sanning, det beror ju lite på hur koncentrerad urin man testar med och hur säker man är på ägglossningsdagen, men det finns en risk.

Är jätteglad att du delar med dig och är ärlig! Men så besviken jag blir samtidigt haha?
  • Ollebollen

Och dääär var vi på cykeldag 1! Försöker hitta en novembergrupp.. Stoooort grattis till alla som plussar!!!!!!

Svar på tråden BIM oktober 2021