• toenai­l
    Mon 13 Sep 2021 17:05
    1546 visningar
    10 svar
    -6 +2
    10
    1546

    Omskuren pojke?

    Jag undrar ifall det finns någon här som låtit sin pojke bli omskuren? Hur har läkningsprocessen varit? Hur länge är det svullet runt ollonet innan det lägger sig helt? Någon som varit med om komplikationer?

  • Svar på tråden Omskuren pojke?
  • Mon 13 Sep 2021 18:13
    #1
    -2 +4

    Nej det skulle jag aldrig utsätta mitt barn för!

  • Mon 13 Sep 2021 18:57
    #2
    -1 +2

    Sånt kan du inte fråga på FL.

  • Tue 14 Sep 2021 18:11
    #3
    -1 +1

    Hej jepp

    Det gick jättebra! Och är så glad att jag gjorde de innan de bröjade krypa.

    De var runt 2 månader och det tog endast någon timme sen var det klart. Sen gällde det att dölja råd man fick av läkaren. Det som var positivt med att göra det på nyfödd är att de glömmer smärtan o allt..

  • Tue 14 Sep 2021 20:35
    #4

    [quote=81378138][quote-nick]moafafe skrev 2021-09-14 18:11:23 följande:[/quote-nick]

    Hej jepp

    Det gick jättebra! Och är så glad att jag gjorde de innan de bröjade krypa.

    De var runt 2 månader och det tog endast någon timme sen var det klart. Sen gällde det att dölja råd man fick av läkaren. Det som var positivt med att göra det på nyfödd är att de glömmer smärtan o allt..

    [/qoute]

    Du trollar hoppas jag?

  • Jonnyn­ilsson
    Wed 15 Sep 2021 13:12
    #5
    -1 +4
    toenail skrev 2021-09-13 17:05:19 följande:

    Jag undrar ifall det finns någon här som låtit sin pojke bli omskuren? Hur har läkningsprocessen varit? Hur länge är det svullet runt ollonet innan det lägger sig helt? Någon som varit med om komplikationer?


    Det borde förbjudas! Jag förstår inte hur man i vår upplysta tid ger sig på att skära i sitt barns könsorgan. Jag anser att ditt barn skall omhändertas och att du skickas iväg så långt ifrån det bara går.

    Med lite tur är du bara ett troll!
  • Wed 15 Sep 2021 19:19
    #6
    -1 +3
    Jonnynilsson skrev 2021-09-15 13:12:41 följande:

    Det borde förbjudas! Jag förstår inte hur man i vår upplysta tid ger sig på att skära i sitt barns könsorgan. Jag anser att ditt barn skall omhändertas och att du skickas iväg så långt ifrån det bara går.

    Med lite tur är du bara ett troll!


    Ja och så oansvariga föräldrar borde inte få skaffa barn, det är barnmisshandel. Hoppas också att det är ett troll.
  • Fri 17 Sep 2021 18:58
    #7
    +1

    Omskärelse ska endast göras om det finns medicinska orsaker. Inte pga religion. Religion borde vara ett personligt val. Omskärelse likaså.

  • Fri 17 Sep 2021 23:30
    #8

    Jag har arbetat på förskola och bytt en del blöjor. På vissa ser det läkt ut på andra är det irriterat ofta på ollonet av att ligga i kissblöja.

    Ja, jag vet att det ingår i religion eller tradition att skära bort förhuden, men det går att göra som individ när personen är 18 under bedövning hos läkaren och då är det ett eget val. När man skär bort en viktig kroppsdel som ska skydda ollonet på ett barn som inte valt det själv (utan medicinsk grund) är det enligt min mening ett kroppsligt övergrepp och barnmisshandel. Låt han få välja själv och bestämma över sin kropp.

  • Sat 18 Sep 2021 03:56
    #9
    toenail skrev 2021-09-13 17:05:19 följande:

    Jag undrar ifall det finns någon här som låtit sin pojke bli omskuren? Hur har läkningsprocessen varit? Hur länge är det svullet runt ollonet innan det lägger sig helt? Någon som varit med om komplikationer?


    Det finns gott om sådan information på nätet. Officiell statistik angående komplikationer säger mer än anekdoter från ett fåtal på FL.
  • Sat 18 Sep 2021 03:57
    #10
    toenail skrev 2021-09-13 17:05:19 följande:

    Jag undrar ifall det finns någon här som låtit sin pojke bli omskuren? Hur har läkningsprocessen varit? Hur länge är det svullet runt ollonet innan det lägger sig helt? Någon som varit med om komplikationer?


    Tom Araya skrev 2021-09-18 03:56:14 följande:
    Det finns gott om sådan information på nätet. Officiell statistik angående komplikationer säger mer än anekdoter från ett fåtal på FL.
    Du kan också söka gamla trådar på FL i ämnet.

Svar på tråden Omskuren pojke?