• Mon 13 Sep 2021 17:49
    810 visningar
    4 svar
    4
    810

    Bebis med huvudet högt upp?

    Är i v.39+0 och var hos BM idag som hade svårt att hitta bebisens huvud. Tillslut konstaterade hon att huvudet låg ganska högt upp till skillnad från det tidigare besöket då huvudet låg långt ned? Huvudet har alltså flyttats uppåt?

    Någon som har erfarenhet av detta? Kan detta påverka förlossningen eller dra ut på tiden?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Bebis med huvudet högt upp?
  • Anonym (Tre barn)
    Wed 15 Sep 2021 09:11
    #1

    Ligger barnet åt rätt håll så skulle jag inte oroa mig. Sa BM något om hur högt upp huvudet var? Så länge de är rörliga så kan det ju ändras en del, men ja, ditt barn borde vara på väg ner.

    När ska du på kontroll igen?

  • Sun 19 Sep 2021 18:30
    #2
    Anonym (Tre barn) skrev 2021-09-15 09:11:06 följande:

    Ligger barnet åt rätt håll så skulle jag inte oroa mig. Sa BM något om hur högt upp huvudet var? Så länge de är rörliga så kan det ju ändras en del, men ja, ditt barn borde vara på väg ner.

    När ska du på kontroll igen?


    Ja, barnet ligger åt rätt håll. Nej, hon sa bara att huvudet ligger högt upp, alltså ovanför bäckenet. Ska dit imorgon igen på undersökning. Får hoppas att barnet sjunkit då.

    Tack för svar!
  • Anonym (Tre barn)
    Sun 19 Sep 2021 20:54
    #3
    Erikaics skrev 2021-09-19 18:30:59 följande:

    Ja, barnet ligger åt rätt håll. Nej, hon sa bara att huvudet ligger högt upp, alltså ovanför bäckenet. Ska dit imorgon igen på undersökning. Får hoppas att barnet sjunkit då.

    Tack för svar!


    Så bra! :) Då håller jag tummarna för att liten är på väg ner och snart vill komma ut också!
  • Sun 19 Sep 2021 22:01
    #4
    Anonym (Tre barn) skrev 2021-09-19 20:54:58 följande:

    Så bra! :) Då håller jag tummarna för att liten är på väg ner och snart vill komma ut också!


    Åh tack! Jag med! :)
Svar på tråden Bebis med huvudet högt upp?