• Tue 14 Sep 2021 11:30
    1450 visningar
    6 svar
    6
    1450

    Ägglossning 9 dagar efter missfall?

    Hej! Söndag den 5sep började jag blöda i gravidvecka 11+3. På gynakuten konstaterades ett MA, att fostret dött redan i vecka 9+0. Kroppen skötte allt själv och dagen efter kom allt ut. Blödde fram till lördag den 11e. I söndags testade jag ett graviditetstest som ännu visade positivt. Idag, tisdag, testade jag ett nytt som nu visade negativt. Testade då även att ta ett ägglossningtest som visade på att jag har ägglossning! Kan man ha ägglossning 9 dagar efter missfall (3 dagar efter att jag slutat blöda)? Hade graviditetstestet visat positivt hade jag misstänkt att äl-testet bara spökade, men eftersom graviditetstestet nu visar negativt och äl-testet positivt, kan det alltså vara så att ägglossning redan är igång? Någon som varit med om samma eller som besitter lite kunskap? Har läst att den kan komma ett par veckor efter missfall, men 9 dagar? Eller spökar testet/hormonerna?

  • Svar på tråden Ägglossning 9 dagar efter missfall?
  • Anonym (Jm)
    Tue 14 Sep 2021 12:04
    #1

    Det låter onekligen lite väl rätt inpå.

    Har du tagit ett digitalt test eller en vanlig sticka? Om vanligt så antar jag att du med positivt menar att strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket?

    Jag vet inte hur det funkar men innan man får utslag på ett vanligt gravtest så kan man ju få utslag på lh. Kanske är det därför?

    Jag testade med äl och grav parallellt efter mitt missfall just för att kunna följa hur lh-testet sjönk och dörför vara säker på när det ökade igen

  • Anonym (Jm)
    Tue 14 Sep 2021 12:05
    #2

    Samtidigt är ju också frågan om din kropp kan varit med på missfallet innan du började blöda? Och att cykeln därför drar igång snabbare?

  • Tue 14 Sep 2021 13:20
    #3

    Jag testade med stickor. På gravtestet kom det bara upp kontrollsträck, och på äl-testet kommer upp ett rätt starkt sträck. Bifogar en bild på det. Jag tyckte mig läsa att ett äl-test bara ger utslag på graviditet om ett graviditetstest visar starkt positivt. Men detta kanske är fel information ???? Men kanske att det bara är att halterna i kroppen ännu inte lagt sig

  • Anonym (Jm)
    Tue 14 Sep 2021 13:38
    #4
    anghar91 skrev 2021-09-14 13:20:36 följande:

    Jag testade med stickor. På gravtestet kom det bara upp kontrollsträck, och på äl-testet kommer upp ett rätt starkt sträck. Bifogar en bild på det. Jag tyckte mig läsa att ett äl-test bara ger utslag på graviditet om ett graviditetstest visar starkt positivt. Men detta kanske är fel information ???? Men kanske att det bara är att halterna i kroppen ännu inte lagt sig


    Det där är ju på inget sätt ett positivt äl-test och säger inget om att äl är på gång så länge du inte kunnat se stegringen sedan innan.
  • Tue 14 Sep 2021 14:33
    #5

    Äl-testet är negativt. Äl-test kan vara sig vara starka eller svaga- de är helt enkelt positiva eller negativa. Testar man ofta kan man se en stegring, men det är inte positivt förrän strecken är lika starka.

    När jag hade MA v.11 fick jag ingen äl alls den cykeln utan först cykeln efter. Det är ganska vanligt vid så pass sena m.f.

  • Tue 14 Sep 2021 14:50
    #6

    Då får jag helt enkelt fortsätta testa varje dag och se vad som händer och om det kommer en så kallad stegring.

Svar på tråden Ägglossning 9 dagar efter missfall?