• mitza

    Omotiverad

    Motivationsbrist-

    Tappat motivationen och vikten går upp på en gång. Tycker jag ändrat mitt synsätt och äter grönsaker till varje måltid, äter inga sötsaker på vardagar men godis o lite vin till helgen. Tror mitt problem ligger i att jag behöver mellis samt kvällsmat. Klarar inte av att lägga mig hungrig och det går pga barn inte äta middag senare. Äter vid måltider så jag blir mätt såklart så svårt att få i mig mer då.

    Vore nöjd om jag låg still när motivationen tryter men känner nu att jag sakta går uppåt. Vilket inte motiverar ett dugg.

    Vad ska jag hitta på??

    Ska tilläggas att jag inte är gravt överviktig utan skulle vilja gå ner några kg för att må bättre

    164 cm o väger 68 kg

    Målvikt som jag nådde i somras 65

    Drömvikt 60 kg

  • Svar på tråden Omotiverad
  • Jag är bara jag

    "Många bäckar små..." du vet. Små förändringar som egentligen inte kostar på har också effekt i längden. Lite mindre onyttigt här, nån trappa mer där, en promenad extra osv. Jag tillhör själv dom som egentligen inte är överviktig, men vill gå ner lite grann. Och det är  svårt hitta motivation! Jag vägrar dessutom vara hungrig så gå ner i vikt genom att vara hungrig är otänkbart. Jag mår så fysiskt illa av hunger och hjärnan slutar funka helt. Jag har lyckats med 2 kg ner i år. Just nu + nästan ett kilo igen. Suck...

  • mitza

    Känner så igen mig, vägrar vara hungrig. Jag blir arg o grinig o mitt huvud är inte vän med mig då. Mm många bäckar små är ett bra tankesätt. Jag fokuserar ju gärna på valen jag kunde gjort bättre, borde tänka som du säger på de brakat gjorde istället. Som den för lunchpromenaden

  • mitza

    Idag

    Havregrynsgröt med vinbär och en knäckemacka med ost

    Lunch blev oväntat take away från thaien nudlar med fläskfilé

    Mellis halv morot

    Middag halvtallrik broccoli/blomkål, tre skivor falukorv och kanske 1 dl makaroner plus hamburgare dressing

  • Anonymous31
    mitza skrev 2021-09-14 18:57:05 följande:

    Idag

    Havregrynsgröt med vinbär och en knäckemacka med ost

    Lunch blev oväntat take away från thaien nudlar med fläskfilé

    Mellis halv morot

    Middag halvtallrik broccoli/blomkål, tre skivor falukorv och kanske 1 dl makaroner plus hamburgare dressing


    tyvärr innehåller takeaway från thai/kina-ställen ofta mycket socker och olja. Tror generellt att det är nyttigare att göra egen wook.

    Men generellt tycker jag det låter helt ok. Kanske äter du för mycket socker och fett om du slår ihop allt du brukar äta, vad vet jag? 
    Enklaste sättet att gå ner lite i vikt är nog att börja gå promenader? Tränar du något?
Svar på tråden Omotiverad