• Soltjej25

    Vaccinera mig eller ej?

    Hej!

    Jag står i valet och kvalet till om jag bör vaccinera mig eller ej.

    Jag är orolig för ev fertilitetsproblem som detta vaccin kanske kan orsaka.

    Jag har redan problem med fertilitet, jag har ingen ägglossning och mina äggstockar är fyllda av cystor så egentligen kan det väll inte bli värre men vill gärna få behålla den lilla chans jag väl har för att bli gravid om jag nu har någon.

    Hur tänker ni kring vaccinet ? Ni som försöker bli gravida.

  • Svar på tråden Vaccinera mig eller ej?
  • fluu

    Och gällande ovaccinerade på IVA, se på Israel. Se på hur man definierar ovaccinerad - "fullvaccinerad 14 dagar efter andra sprutan".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LadyJane
    fluu skrev 2021-09-17 15:56:22 följande:
    Och gällande ovaccinerade på IVA, se på Israel. Se på hur man definierar ovaccinerad - "fullvaccinerad 14 dagar efter andra sprutan".
    Bor du i Israel?
    I Sverige är det ovaccinerade som dominerar på IVA.
  • Anonym (xxx)
    fluu skrev 2021-09-17 15:56:22 följande:

    Och gällande ovaccinerade på IVA, se på Israel. Se på hur man definierar ovaccinerad - "fullvaccinerad 14 dagar efter andra sprutan".


    Kan du visa någon oberoende källa på detta? 
    Jag undrar om det inte är en felöversättning.
  • Anonym (82)

    82 procent av de som vårdas pga Covid på intensivvårdsavdelningar i Sverige är ovaccinerade. Tror du har svar på din fråga där.

  • Anonym (Wtf)

    Pentra, sluta spamma med dina antivaxxlänkar! Det är inte vetenskapliga artiklsr, utan bara hittepå.

  • fluu
    LadyJane skrev 2021-09-17 16:02:07 följande:

    Bor du i Israel?

    I Sverige är det ovaccinerade som dominerar på IVA.


    Pesky Israel...

    Vi har alltså special-covid i Sverige? Den svenska varianten som bara finns här? Exempelvis 22/9 rapporterade FHM att andelen iva-vårdade var lika stor bland fullvaccinerade som bland ovaccinerade. Även bland dödsfallen och fallen(dvs ett positivt test...) syns nu fler och fler fullvaccinerade. Och även i Sverige vårdas nu fler på sjukhus än vid samma tid förra året, då inget mirakelelexir fanns.

    Israel är högst relevant eftersom att de började sin aggressiva vaccinationskampanj(nu behöver du btw

    booster-sprutor för att räknas som fullvaccinerad i Israel) tidigast.Israel rapporterar för övrigt att sjukhusen är fulla av vaccinerade. Och CDC rapporterar lika hög viruskoncentration hos vaccinerade som hos ovaccinerade.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Anonym (xxx) skrev 2021-09-17 16:13:04 följande:

    Kan du visa någon oberoende källa på detta? 

    Jag undrar om det inte är en felöversättning.


    Felöversättning från engelskan?



    I Sverige är det svårt att få fram information om saken. Jag har mailat FHM upprepade gånger utan att få svar. Sedan kontrollmailade en kompis om något helt annat och jäklar vilket snabbt svar han fick... Det vi har från Sverige är detta(lyssna på vad som sägs istället för att ta dramatiskt avstånd ifrån källan):



    Sedan skadar det aldrig att påminna om vad det är vi vaccinerar med ett dåligt testat vaccin emot:

    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (T)

    Jag blev gravid även efter vaccinet. Vid första dosen blev min cykel några dagar längre än normalt men i övrigt har inget påverkat min förmåga att få barn.

    Jag har inte möjlighet att isolera mig från omvärlden i 9 månader och enligt min bm så drabbar delta gravida hårdare än tidigare former av covid. Jag är inte villig att riskera att dö ifrån mina barn och man i förtid för att jag är osäker på ett vaccin som i slutändan kan va skillnaden på liv och död om jag drabbas.

  • Anonym (Wtf)

    Pentras inlägg är bara att ignorera, hennes länkar leder alltid till diverse foliehattsknasbollar. Jorden är platt-varianten av galenskap.

  • Pentra
    Anonym (Wtf) skrev 2021-09-29 13:51:07 följande:
    Pentras inlägg är bara att ignorera, hennes länkar leder alltid till diverse foliehattsknasbollar. Jorden är platt-varianten av galenskap.
    Jag hänvisar till länkar som bygger på vetenskapliga fakta. ... Det är knappast galenskap att gifter som sprutas in i kroppen och blodet skapar alla möjliga skadliga, livshotande och tom. dödliga effekter. Detta är väldigt logiskt. ...

    Vidare, för miljarder år sedan, innan Jorden var en fast planet och bara bestod av gasstoft, så bildade den en rund form. Bara att jämföra med andra gasplaneter i vårt solsystem. ... 

    Mvh,
    Pentra
  • Anonym (Wtf)
    Pentra skrev 2021-09-29 15:16:24 följande:

    Jag hänvisar till länkar som bygger på vetenskapliga fakta. ... Det är knappast galenskap att gifter som sprutas in i kroppen och blodet skapar alla möjliga skadliga, livshotande och tom. dödliga effekter. Detta är väldigt logiskt. ...

    Vidare, för miljarder år sedan, innan Jorden var en fast planet och bara bestod av gasstoft, så bildade den en rund form. Bara att jämföra med andra gasplaneter i vårt solsystem. ... 

    Mvh,

    Pentra


    Nej, det du länkar till är inte vetenskap, utan skrock, konspirationsteorier och galenskap. Du länkar aldrig till något vetenskapligt vedertaget, utan bara skräp.
  • fluu

    Nu har vi det. Straight from the weasel's mouth:


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vaccinera mig eller ej?