• Anonym (Frågvis)

Erfarenhet av avbrutet samlag?

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

• Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?
  • Anonym (annat perspektiv)

Använde det ett tag inte som preventivmetod (pstav) utan för att han inte litade på pstav men det flög överallt. Efter att det landat både här och där på fel ställen för många ggr, tex. på min mobil så nej. Han får komma i eller inte alls. Det är menar att fångas upp inte flyga fritt.

• Anonym (tvillingmamma)

Avbrutet och sk säkra perioder bör bara användas ifall det inte är någon katastrof om det skulle bli barn. Eftersom dessa metoder inte är säkra, även om de ger ett visst skydd. Jag känner ett par som fick tre barn på det sättet, dock spritt över en tioårsperiod. Men de ville ha barn. Å andra sidan, hade de inte skyddat sig alls hade de kanske fått fem barn på tio år i stället för tre. Så det minskar risken för många graviditeter.

• Anonym (tvillingmamma)

Kan tillägga att de var ca 25 - 35 när de fick sina barn. Åldern kan ju spela roll. De fick sina två äldsta med några års mellanrum och den yngsta senare. Din risk att bli gravid är förmodligen mindre, men inte obefintlig.

• Anonym (38)

Blev gravid inom ett år med den metoden med min första pojkvän. Visserligen bra mer fertil vid 19 än jag är nu. Men då var jag dummare Drömmer

• Ebo88
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-16 10:36:26 följande:

Mmm. Precis som jag misstänker. Att det inte är jättesäkert.

Två av mina barn blev till på så sätt
  • Anonym (Anonym)

Funkade i knappt 8 år, sen blev nr 4 till som bakas just nu..

• Anonym (Nja)

Det är för dom som kan tänka sig ett barn fast det inte var planerad.

• Anonym (Han Solo)

Vi körde detta i tre år utan problem. Sen gjorde vi slut. Jag vet att jag är fertil men osäker på henne.

• Detmesta

(Man) Det fungerar, och har fungerat, men det kräver ändå rätt mycket fokusering i slutet????. När det är som skönast ska jag dra ur för att komma utanför.

Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?