Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Otrogen mot min partner i två veckor

Anonym (FF) skrev 2022-06-23 16:27:40 följande:

Ha ha. Easy now. Var rädd om topplocket. 

Verkligen välformulerade inlägg du presterar. Jag har aldrig skrivit att folk är jävligt dumma i huvudet. Såsom du upprepat flertal gånger i senaste två inläggen. Behåll dina projiceringar. 

Du påstod att det bara var en som påstått detsamma och jag rättade dig att det finns minst två till med samma åsikt. Det behöver man inte läsa många inlägg för att inse. Varför du ens försöker framhålla osanningar som fakta utan ens ett försök att dubbelkolla förstår jag inte, men det är ju inte min börda. 

Jag undrar snarare varför du ägnar så mycket tid och energi över att försöka övertyga alla om att tråden är en trolltråd när det enklaste hade varit att bara ge fan i att läsa den?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FF) skrev 2022-06-27 13:01:02 följande:

Jag har inte försökt övertala någon. 
    Jag har konstaterat det och blir motsagd med felaktiga argument. Som jag då besvarar. Bland annat av några som själv har påpekat hål i TS historier. 

Och fascinationen ligger ju i att folk ser det uppenbara men ignorerar det bara för att få skriva av sig det vanliga de skriver i alla trådar. Inklusive du. 
    Det ger faktiskt intrycket av att någon skapar dessa trådar för att själv få kommentera i dem. 

Folk kanske bara inte håller med dig om din slutsats?

Jag menar om du tycker det är en trolltråd så är det väl bara att ge fan att läsa så är problemet löst för din del och så kan folk som inte tycker den är en trolltråd fortsätta skriva?
  • Anonym (sådär)
    Ocdmänniska skrev 2022-06-27 13:42:28 följande:

Jo du kan styra ditt "naturliga behov" du väljer bara att inte göra det. Nog fan har du kontroll över att dju väljer att ha sex med någon annan, du väljer bara att se det som att du inte ha för att rättfärdiga dig själv.

Håller med, jäkla märkligt hur selektiva vissa är med att kontrollera sina "behov".
    Samma personer verkar klara av att inte skita ner sig där de står eller gå lös på andra när de bli arga.... men att kontrollera sig när de blir kära eller kåta verkar vara heeeeelt omöjligt Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 15:23:48 följande:
    Självklart är det naturligt att ha drifter och agera på dem, haha? Hanar vill sprida sin säd, det ligger i deras instinkt, allt går ut på att föra vidare sina gener, därav stark sexdrift och attraktion till motsatta könet. Sen att det finns män i våra konstruerade samhällen och konstellationer som väljer att inte jaga sex eller ha sex när de får chansen, av olika orsaker, moral och annat, är en annan sak.
    Du blandar ihop djur och människor... det du skriver stämmer säker på djur som saknar förmåga att tänka rationellt utan går till 100% på instinkter och drifter. Men till skillnad från djuren så har människor förmåga att tänka framåt och förutse vad deras handlingar kan få för konsekvenser. Och det är absolut ingen "konstruktion" utan något vi alla föds med. 

Folk som förespråkar "naturlighet" har ofta en väldigt selektiv, opportunistisk och egoistisk syn på sk "naturlighet".

Selektiv för att de förespråkar att vi ska bete oss som djur men bara när det gäller vissa saker, tex sex. Det är helt ok att bete sig som ett djur när man blir kåt och agera ut sina impulser utan en tanke på sin omgivning... men i allt annat ska det råda strikta moraliska regler.

Opportunistisk för att vad de förespråkar ska vara ok att bete sig som djur kring oftast sammanfaller med vad de själva vill för tillfället.... djuriskheten är då ett sätt att att rättfärdiga sitt agerande för sig själva och andra.

Egoistiskt för att det är bara de själva som får agera som djur, alla andra ska självklar reagera på deras agerande på ett väldigt korrekt och moraliskt sätt. Ex.. en hane som försöker sätta på en annan hanes hona kommer i naturen bli ihjälslagen. I naturen är både kåthet och våld precis lika accepterat, men så vill man ju inte riktigt ha det, utan de själva ska givetvis få agera ut sin kåthet som de vill men absolut inte besvaras med våld. Det är ok för dem att bete sig som djur men andra får inte bete sig som djur mot dem.

Kort sagt, hela detta svurmande för djuriskhet är inget annat än hyckleri, egoism och dubbelmoral inlindat i ett "biologi" förpackning för jag tror faktisk ingen av oss (inte ens djuriskhetförespråkare) vill leva i djungelns lag där var och en för göra precis hur fan den vill mot andra. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 16:40:13 följande:
    Jaha? Jag svarade på ett inlägg som verkade påstå att det är inte är naturligt, jag skrev ingenting om att man bör eller inte bör stå emot det, vare sig man eller kvinna.
    Det är skillnad på att känna saker och att agera på saker.

Att känna något är naturligt, vad man sen väljer att göra av det är en helt annan sak.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:34:24 följande:
    Det är lika naturligt att agera på det, eftersom hanar av naturen vill sprida sina gener, det är vad naturen går ut på.
    Nja, sen ska du ju få alla ungar du knullat fram att överleva oxå vilket oftast innebär många års commitment och ett jäkla slit men det missade du tydligen att ta med i din gladporrstolkning av "naturligt".

Är det bara kåthet du anser man ska kunna agera på utan att tänka eller gäller det alla känslor/behov?

Om man blir arg så är det fritt fram att gå bärsärk för det är ju så man gör i naturen?

Om man blir skitnödig så kan man bara lägga en klump där man står för så gör ju djuren?

Om man blir hungrig så kan man bara ta kollegans mat för så gör ju djuren?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:31:44 följande:
    Ingenting av det du skriver motsade någonting i mitt inlägg.
    Jag gjorde bara dig uppmärksam på vilken selektiv, opportunistisk och egoistisk syn du verka ha på "naturligt"
  • Anonym (sådär)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-05 16:14:00 följande:
     det är lika naturligt för rövhål att agera på det som det är naturligt att dumpa rövhål
    Exakt, och rövhål vill alltid argumentera för att att bete sig som ett rövhål är ok när det gäller dem själva men andra får absolut inte reagera som rövhål på deras rörvatiga beteende. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 19:13:33 följande:
    Men konsekvenserna av naturligt beteende spelar ju ingen roll, det är fortfarande naturligt beteende.
    För djur ja, inte för människor.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-06 10:27:04 följande:
    Jo, det är även människans natur, men som du själv verkar vara inne på så väljer man ju att inte agera på det om man vill prioritera någonting annat.
    Exakt, människor har till skillnad från djuren förmågan att välja och då kan man ju heller inte påstå att bara ett av valen (bete sig som ett djur) är det som är naturligt. Faktum är att de flesta av oss INTE beter oss som djur till vardags i något sammanhang.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 21:51:25 följande:
    Och jag har heller aldrig påstått att det är en ursäkt.
    Det gör du väl,. du menar ju att bete sig som ett svin är det som är naturligt för människor vilket det inte är eftersom man alltid har ett val.... på vilket sätt menar du att det inte skulle vara en ursäkt?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2022-09-06 10:56:13 följande:
    Det är naturliga drifter oavsett vad du eller jag tycker om det, oavsett om du eller jag tycker att man bör agera på det eller låta bli. 
    Du verkar ha svårt att skilja på drifter och handlingar... bara för att dina drifter säger att du behöver bajsa så betyder inte det att du måste göra det på bussen.... du kan välja var du gör det... dvs du har förmågan att välja vilket djuren inte har...och det är detta du verkar ha svårt att förstå utan argumenterar för att bara för att människor kan ha samma drifter som djur så är det självklart att vi oxå måste bete oss som djur... det stämmer inte.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FF) skrev 2022-09-25 23:21:19 följande:

Du väljer att framställa dej som en clown genom att missförstå och försöka argumentera med halmgubberesonemang dagarna i ända. 
    I vad ligger tillfredställelsen i att försöka tala om för andra vad de egentligen tycker, tänker och vill ha sagt?

Du menar alltså att du på allvar anser att likställa en människa med en gnu som bara drar fram kuken och börjar "sprida gener" åt alla håll utan nån slags tankeverksamhet eller kontroll är ett rationellt argument?

Att bemöta andras uppenbart ignoranta och korkade argument är inte riktigt samma sak som att "tala om för andra vad de tycker".

I vad tilfredsställelsen med att argumentera på diskussionsforum ligger borde väl du kunna svara på själv eftersom du skriver här du med?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FF) skrev 2022-09-26 12:45:42 följande:

Du borde läsa dina egna. Innan du inte trycker sänd. 

Du har nu släpat in (M) i exakt en sådan diskussion jag nämner. Uppenbart att du väljer att missförstå det enklaste av budskap för att få prutta ur dig bokstavstirader ingen bryr sig om. 
    Det finns bättre sätt att bli sedd. 

M släpade in sig själv i samma sekund hen valde att skriva i en öppen tråd.
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor