• Vicky77

    45 år

    Hej på er! Jag träffade min livs kärlek sent i livet och har inga barn sedan tidigare. Vi har försökt på naturlig väg i 5 månader. Jag har gått till en Kinesiolog som gör lite alternativa behandlingar såsom akupunktur och jag får örter som jag blandar i vatten och dricker varje dag. Hon säger att de kommer få mina ägg att faktiskt bli bättre och mer troligt att jag kan bli gravid.  Lever hälsosamt och tränar regelbundet.  Jag är säker på att jag hade en nidblödning 1 v innan mens. Det var lite lite rosa blod och flytningar i 2 dagar totalt. Kissnödig mycket oftare än tidigare från då. Har haft regelbunden mens hela mitt liv i stort sett på dagen varje månad. 28 dagars cykel. Nu är jag på BIM +4 dagar och ingen mens i sikte. Har ömma bröst, irriterad som jag brukar vara när jag har PMS, ont i huvudet. Mår illa från och till , har haft mensvärk från och till i 11 dagar nu, inte samma som "vanlig" mensvärk. Väldigt lång ner sitter en molande värk från och till. I natt kunde jag inte sova på ca 1 tim pga detta. Och värk bak i ryggen långt ner. Test visar att jag inte är gravid. Men har hört att visa har väldigt låga hormonnivåer till och med 14 dagar efter BIM. Tankar om detta? Vill ju veta!!   Tilläggas kan är att "min" kineseolog har hela väggen full av bilder på små bebisar. Det är hennes kunder som tagit till henne om en "sista" chans att bli gravida på naturlig väg, och tydligen har det funkat för många :)  . tankar? jag kommer testa varannan dag. om mensen inte kommit om 1,5 vecka får jag kontakta MVC för koll. 
  • Svar på tråden 45 år
  • Jag är bara jag

    Om du har en lutealfas på 14 dagar och passerat den med 4 dagar till blir det 18 dagar. Alla gravida får plus då utom de extremt få som inte får mätbart hcg i urinen. Under mina 14 år här har jag bara läst om en tjej som råkat ut för det. Så sällsynt är det. Sluta lägg ut pengar på rena blufferierna. Inga örter i världen kan ge bättre äggkvalitet. Den försämras med åldern och det är oundvikligt.

    Om du inte blir gravid spontant snart så fundera på ÄD. Chansen spontant i din ålder är 0,5% och med ÄD är chansen 55%.

  • Vicky77

    Ok, tack för ditt svar. men jag tänker ändå vara positiv :)  Tror detta med att det är försent när man är över 40 är mycket menalt om man ser hur det såg ut förr i tiden, innan P-piller, IVF mm.   Jag slösar gärna pengar på det jag tycker är viktigt för dig, så kan du slösa på det du tycker är viktigt för dig, så är vi alla glada . 

  • Vicky77

    Jag kommer åka till ST Petersburg nästa år om det inte händer något innan dess :) och köra Äggdonation.   Men innan dess är 0,5% chans ändå något och tror det är indivuduellt.  Min farmor fick barn när hon var 44 och min mormors mamma vid 47

  • Mimosa86

    Barnmorskor uppmanar att är man över 35 så ska man söka hjälp efter 6 månaders försök.Så vänta inte för länge med att kontakta sjukvården för att lägga upp en plan om du inte redan är gravid.

    Självklart kan du bli gravid, med rätt ägg. Men tyvärr är ju antalet -bra- ägg i din ålder relativt få. Oavsett hur hälsosam man är och tränar så har det ingen påverkan på äggens åldrande. Men som sagt, ett enda bra ägg räcker ju!

    Hoppas det går vägen och att molandet i magen är en positiv överraskning! :)

  • Emala
    Mimosa86 skrev 2021-09-16 20:49:05 följande:

    Barnmorskor uppmanar att är man över 35 så ska man söka hjälp efter 6 månaders försök.Så vänta inte för länge med att kontakta sjukvården för att lägga upp en plan om du inte redan är gravid.

    Självklart kan du bli gravid, med rätt ägg. Men tyvärr är ju antalet -bra- ägg i din ålder relativt få. Oavsett hur hälsosam man är och tränar så har det ingen påverkan på äggens åldrande. Men som sagt, ett enda bra ägg räcker ju!

    Hoppas det går vägen och att molandet i magen är en positiv överraskning! :)


    Jag tror tyvärr inte att man får hjälp av sjukvården när man är 45 år.
  • polk90

    Ta kontakt med läkare o få utskrivet Letrozol. Det ökar äggproduktionen väsentligt. Ägglossningstest på det så bör det öka dina chanser. Stort Lycka till!!

  • gunbran
    Vicky77 skrev 2021-09-16 19:18:43 följande:

    Hej på er! Jag träffade min livs kärlek sent i livet och har inga barn sedan tidigare. Vi har försökt på naturlig väg i 5 månader. Jag har gått till en Kinesiolog som gör lite alternativa behandlingar såsom akupunktur och jag får örter som jag blandar i vatten och dricker varje dag. Hon säger att de kommer få mina ägg att faktiskt bli bättre och mer troligt att jag kan bli gravid.  Lever hälsosamt och tränar regelbundet.  Jag är säker på att jag hade en nidblödning 1 v innan mens. Det var lite lite rosa blod och flytningar i 2 dagar totalt. Kissnödig mycket oftare än tidigare från då. Har haft regelbunden mens hela mitt liv i stort sett på dagen varje månad. 28 dagars cykel. Nu är jag på BIM +4 dagar och ingen mens i sikte. Har ömma bröst, irriterad som jag brukar vara när jag har PMS, ont i huvudet. Mår illa från och till , har haft mensvärk från och till i 11 dagar nu, inte samma som "vanlig" mensvärk. Väldigt lång ner sitter en molande värk från och till. I natt kunde jag inte sova på ca 1 tim pga detta. Och värk bak i ryggen långt ner. Test visar att jag inte är gravid. Men har hört att visa har väldigt låga hormonnivåer till och med 14 dagar efter BIM. Tankar om detta? Vill ju veta!!   Tilläggas kan är att "min" kineseolog har hela väggen full av bilder på små bebisar. Det är hennes kunder som tagit till henne om en "sista" chans att bli gravida på naturlig väg, och tydligen har det funkat för många :)  . tankar? jag kommer testa varannan dag. om mensen inte kommit om 1,5 vecka får jag kontakta MVC för koll. 


    Lite pepp bara!!!

    Jag är 47,5 år och blev spontant gravid i somras. Är i v.16 nu och den lilla lever och mår bra.

    Hade 2 missfall innan och var väl medveten om de låga oddsen. Åt rosenrot vissa cykler (ska vara gynnsamt för äggkvaliten) men på den cykeln det tog sig hade jag ingen rosenrot.

    Övriga kosttillskott jag äter/ätit är Omega 3, multivitamin kvinna, q10, d-vitamin och vitamin E. Nu under graviditeten har jag plockat bort q10 och d-vitamin samt bytt ut kvinna mot gravid i multivitaminen.

    Om du fortfarande ägglossar och har regelbunden cykel så finns naturligtvis chansen att bli gravid. Det gäller bara att rätt ägg blir befruktat!

    Lycka till!!
  • Vicky77

    Tack!! Kul med lite pepp!!! ? Jag har gått över nu med 7 dagar. Fortfarande negativt på gravtest. Skumt. Har fruktansvärt ömma bröst, lite molvärk som jag haft senaste 3 veckorna. Har dock visat positivt ÄL test 3 dagar i rad nu. Vet inte vad det kan betyda dock. Jag väntar och ser ????

  • JodiBabe
    Vicky77 skrev 2021-09-22 08:41:13 följande:

    Tack!! Kul med lite pepp!!! ? Jag har gått över nu med 7 dagar. Fortfarande negativt på gravtest. Skumt. Har fruktansvärt ömma bröst, lite molvärk som jag haft senaste 3 veckorna. Har dock visat positivt ÄL test 3 dagar i rad nu. Vet inte vad det kan betyda dock. Jag väntar och ser ????


    Hej! Jag var 39 år när jag fick mitt första barn. Blir alltid glad över sådana här trådar, jag hoppas på dig och att det går vägen för dig och gillar din positiva inställning.

    Jag hade som du medan vi försökte få barn, att mensen kom sent, brösten var svullna osv. Det var som om kroppen blev mer "hormonell", men tyvärr kom alltid mensen till slut.
    Vi gjorde 3-4 försök, men använde ägglossningstest. På försök 3/4 (beroende på hur man ser det) gick det vägen. Då tänkte jag, det tog sig nog denna gång. Och det gjorde det.

    Hoppas på dig!!! Så glad att du träffat din kärlek.
  • Vicky77

    Tack! :). Tror överhuvudtaget att allt blir lättare med en glad och positiv inställning. Är övertygad om att jag kommer bli gravid :). Och om jag inte skulle bli det är, och kommer vi vara lyckliga ändå. Tack för peppet!

  • Zakopane
    Vicky77 skrev 2021-09-22 19:43:32 följande:

    Tack! :). Tror överhuvudtaget att allt blir lättare med en glad och positiv inställning. Är övertygad om att jag kommer bli gravid :). Och om jag inte skulle bli det är, och kommer vi vara lyckliga ändå. Tack för peppet!


    Hur gick det, Vicky? På din beskrivning lät det ju som att du var gravid. :) 
Svar på tråden 45 år