• Anonym1222467

Finns det en chans?

Hej!

Planerar söka till Läkarprogrammet i Lund nu till vårterminen och undrar ifall vilka tankar ni har för hur antagningspoängen kommer att ändras. Förra året under vårterminen var den 21,77 och jag har 21,58 så undrar hur stor möjlighet finns det att det detta året skulle minska med 0,19 poäng?

• Svar på tråden Finns det en chans?
  • Anonym (qqq)
    Anonym1222467 skrev 2021-09-16 22:25:55 följande:

Hej!

Planerar söka till Läkarprogrammet i Lund nu till vårterminen och undrar ifall vilka tankar ni har för hur antagningspoängen kommer att ändras. Förra året under vårterminen var den 21,77 och jag har 21,58 så undrar hur stor möjlighet finns det att det detta året skulle minska med 0,19 poäng?

Det kan tyvärr ingen svara på. Förstår att du grubblar på det men du kan bara söka och hålla tummarna. 
  • Anonym (anonym)

Det beror ju på hur många som söker och hur bra betyg de har. Du ligger ju nära förra årets snitt, så om du har tur går snitter ner en aning och du kommer in. Annars kan det ju stiga och du kommer inte in... Så ingen kan ju veta.

Men jag säger- ja visst finns det en chans. 

• Anonym1222467

Hej!

Ja det är såklart man kan inte veta vad som kommer att hända fast ville bara ventilera och höra andras spekulationer för hur de tror att antagningspoängen kommer att utvecklas inför VT men ja håller ju såklart tummarna

Svar på tråden Finns det en chans?