Ska ni vaccinera era barn?
LadyJane skrev 2021-09-17 15:25:42 följande:
Den här "oron" som uttrycks i tråden har jag bara sett hos dem som har ett och samma syfte: antivaxxer.
Jag säger inte att det är så i det här fallet men det som går som en anka, låter som en anka och ser ut som en anka är oftast en anka. Men självklart finns det undantag.
Och om någon är antivaxxer? Än sen då? Precis som om det vore jordens undergång att bli kallad ?antivaxxer? av någon som har svårt att acceptera och vara respektfull kring att andra gör andra val än de själva. Vad tror du att du uppnår genom att kalla någon ?antivaxxer?, oavsett om de är det eller inte? Tror du att reaktionen blir ?åh nej! Någon kallar mig antivaxxer! Nu måste jag genast sluta fundera, räta mig i ledet och genast springa och ta sprutan!?? Kan upplysa dig om att nej, det blir den inte. Reaktionen blir mer ?jaha? eller ?jasså ännu en sån där typ ja?, ibland ?fyfan vad trött jag blir på denna one-liner?. I vissa fall blir effekten att man blir ännu mer avigt inställd till vaccinet och de som förespråkar det för att ni framstår som rabiata mobbare som vägrar låta någon ifrågasätta eller fundera kring ämnet. Inte trovärdigt.