Ska ni vaccinera era barn?
Jag har 3 barnbarn som är i Riskzon för denna pandemi som har MÅSTA vara hemma från skolan i snart 2 år. Visst dem har börjat skolan vid skolstart, men så kommer det hem en lapp att antingen lärare eller elever fått Covid 19 och varit på denna skola. Då måste barnen omedelbart bli borta från skolan. Alla tre barnbarn har IGA-Brist vilket innebär ingen immunförsvar. Alla tre har epilepsi svår utvecklingsförsening och är i riskzon för denna virus.
Får barnen ta vaccinet så absolut kommer föräldrarna se till att dem tar det för det går inte att barnen aldrig får gå till skolan. Önskvärt är att alla barnen tar vaccinet så att inte barn som är i direkt fara för viruset inte drabbas så även all skolpersonal.
Jag som mormor/assistent och föräldrarna har tagit vaccinet i våras för att skydda barnen. Och jag vi skyddar oss även när vi ENDAST åker och handlar eller ska vara på apotektet. Vi har munskydd och även handskar på oss. Barnen får inte följa med till affär eller någonstans förutom att vistas ute på gården eller en utflykt.
Att ha suttit i karantän i snart 2 år börjar tryta på humöret man blir skogstokig. Så alla tänk på att ta vaccinet för att vi som är i riskzon någon gång kan börja leva normalt.