Ska ni vaccinera era barn?
Ja jag ska vaccinera min 13 åriga grabb.
Ska erkänna att det inte känns lika självklart som när det gäller vaccination för egen del, men jag tror att nyttan övervägar riskerna.
Ja jag ska vaccinera min 13 åriga grabb.
Ska erkänna att det inte känns lika självklart som när det gäller vaccination för egen del, men jag tror att nyttan övervägar riskerna.
Ni som svarat ja, hur ser ni på riskerna för hjärtmuskelinflammation mot riskerna för att barnet blir sjukt allvarligt i covid, vilket jag förstått är betydligt lägre. Gör ni det för barnet eller för andras skull?
Är fullvaccinerad själv men den riskbedömningen var för mig och inga 1-på-5000-risker fanns flaggade då heller.
Nej. Jag skulle inte ge detta outforskade MRna-preparat till mina barn även om de var över 12. Fast rekommendationerna kommer snart att även gälla mindre barn, precis som dos 3, 4 och 5 för vuxna.
I mina ögon är detta helt sanslöst hur exempelvis Tegnell kan stå i tv och säga att detta är helt säkert för båda barn och gravida att injicera, då man inte kan veta detta i nuläget. Det kan vi först veta om 5-10 år, då vi kan se långtidseffekterna.
Ska man ta ett medicinskt preparat så bör man värdera riskerna för biverkningar mot fördelarna med att ta det. När det kommer till Corona så är riskerna att barn och ungdomar ska drabbas allvarligt väldigt små, däremot finns det stora risker för biverkningar, samt det man ännu inte känner till.
En annan paradox i detta är att MRna-injektionerna inte gör dig immun och förhindrar heller inte smittan av Corona mellan människor. Det sägs bara göra dig mindre sjuk. Detta gör att du sprider smittan även om du tagit sprutan. Så du bör inte ta den för att vara solidarisk mot någon annan utan enbart göra det för din egen skull.
Men det smittar ändå, så att ta injektionen för någon annans skull är bara dumhet. Framförallt för barn som har en otroligt liten risk att dö av detta virus. Däremot så finns risk för allvarliga biverkningar och ingen kunskap om långtidseffekterna.
Jag ser de ändrade intervallet for att de inte hade tillräckligt många doser, for att befrämja populationen på bekostnad av individen, individuell immunitet sjonk men ansågs ändå acceptabel just for att främja populationen; "without an unacceptable decrease in immunity in the intervening period between doses".
Vaccinerade min unge igår. Ännu så länge inga biverkningar eller reaktioner. Fanns en gnutta osäkerhet då modernas vaccin drogs in där i samma veva, men å andra sidan är risken för hjärtmuskelinflammation extremt liten och även om man drabbas så är det nästan aldrig nåt som ger nåt allvarligare symptom. Så jag känner mig nöjd med beslutet.
Det känns obehagligare att inse att vi var på karolinska samtidigt som det tydligen sprang omkring en maskerad fejkläkare som egentligen var en dömd brottsling i lokalerna.
Det ni gör är fullständigt oansvarigt. Hur fan kan ni riskera era barns hälsa pga grupptryck. Skäms på er.
Så, vad gör ni om era yngre tonåringar vägrar vaccinera sig? Om resonemang om fördelarna och mutor inte fungerar. Ge mig tips.