Inlägg från: Anonym (förälder till både son och dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förälder till både son och dotter)

Ska ni vaccinera era barn?

Anonym (Förälder) skrev 2021-09-17 07:50:56 följande:

Ska ni vaccinera era barn i ålder 12-15 nu mot covid eller avvaktar ni?

Skulle ni vilja vaccinera även era yngre barn om det tilläts? Hur små?

Har inte hört att små barn blir direlt sjuka alls i corona och är orolig för hjärtpåverkan. Även om det läker ut känns det läskigt om resultatet blir att man givit sitt barn en hjärtmuskelinflammation som ung för att skydda mot ett virus som är extremt låg sannolikhet att det blir direkt sjukt av. Hjärtat är inte att leka med.

Javisst den risken finns dock har den försvunnit på dom barnen som fått det men visst ska man räkna med det.
    Men med det sagt måste man ju även räkna med risken för sjukdom.

Risken för hjärtinflammation vid vaccin är liten men finns men det måste ju också ställas mot risken för sjukdom.
    Risken för svår sjukdom är precis som biverkning av vaccinet  liten men man måste ju ställa dom mot varandra och sen ta ett beslut.

I Sverige har ändå 275 barn drabbats av allvarlig hyperinflammation och ett 60 tal barn har vårdats på intensiven då dom har fått covid och studier visar ju att covid också kan ge hjärtmuskelinflammation.

Så riskerna är ju små både vad gäller sjukdom och vaccin men finns men  man måste ta med riskerna med bägge när man bestämmer sig.

Det kommer ju att bli så att om man inte vaccinerar och barnet blir allvarligt sjuk kommer man att banna sig själv som inte valde vaccin.
    Blir barnet sjukt av vaccinet kommer man att banna sig själv för att det fick ta det.
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-19 15:44:32 följande:
    Har de verkligen det? Vad är ?många? barn? Sist jag såg en bedömning var det att gruppen fanns men att barn i sllmänhet inte blev så sjuka som vuxna. Har man publicerat nya % på detta nu?
    Jag vet inte vad det är nu men i februari redovisade Astrid Lindgrens barnsjukhus att 214 barn behandlades för långtidscovid enbart i Stockholms området.
    Av dessa kunde vissa gå i skolan och vissa var  helt sängliggande.
    Snitt åldern är 11-13 år.

Som jag skrivit tidigare har 275 barn drabbats av allvarlig hyperinflammation och 60 barn har behandlats på intensiven.

Studier visar också att covid kan ge hjärtmuskelinflammation.
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 15:48:48 följande:
    Jag blev orolig nu igen pga stoppet av Moderna.
    Klart man bli orolig för biverkningarna men exakt samma biverkningar kan man få av covid också.
    Vår son är 13 år så absolut att jag oroar mig för hjärtmuskelinflammation vid vaccinering men jag är lika orolig för att han kan få hjärtmuskelinflammation om han får covid. 
    Det troliga är trots allt han varken reagerar på vaccinet eller covid så speciellt mycket men man vet ju inte vilka barn som blir sjuka eller får långtidscovid.
    Tänker att dom barnen som får hjärtmuskelinflammation av vaccinet också är dom som drabbas av det om dom blir sjuka av covid.

Sen är jag orolig för mutationer, i början var det ju mest äldre som blev sjuka men alltefter det har muterats som delta och andra varianter har det ju gått ner i åldrarna dvs fler yngre blir sjuka.
    Vem vet hur det har muterat till nästa år om det fortsätter, då kanske barn blir jättesjuka. Det kommer ju att mutera mera ju fler som inte är vaccinerade.
    För oss vuxna var det självklart att vaccinera oss men visst oroar man sig för barnen och tänker till men vi har ändå kommit fram till vår 13 åriga son ska vaccineras då han har ansträngnings/förkylningsastma som kommer att växa bort men som han fortfarande har och han har redan problem med hosta då han blir förkyld, rått fuktigt väder osv.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?