Inlägg från: Anonym (Nej tack!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej tack!)

Ska ni vaccinera era barn?

Nej. Jag skulle inte ge detta outforskade MRna-preparat till mina barn även om de var över 12. Fast rekommendationerna kommer snart att även gälla mindre barn, precis som dos 3, 4 och 5 för vuxna.

I mina ögon är detta helt sanslöst hur exempelvis Tegnell kan stå i tv och säga att detta är helt säkert för båda barn och gravida att injicera, då man inte kan veta detta i nuläget. Det kan vi först veta om 5-10 år, då vi kan se långtidseffekterna.

Ska man ta ett medicinskt preparat så bör man värdera riskerna för biverkningar mot fördelarna med att ta det. När det kommer till Corona så är riskerna att barn och ungdomar ska drabbas allvarligt väldigt små, däremot finns det stora risker för biverkningar, samt det man ännu inte känner till.

En annan paradox i detta är att MRna-injektionerna inte gör dig immun och förhindrar heller inte smittan av Corona mellan människor. Det sägs bara göra dig mindre sjuk. Detta gör att du sprider smittan även om du tagit sprutan. Så du bör inte ta den för att vara solidarisk mot någon annan utan enbart göra det för din egen skull.

• Anonym (Nej tack!)
    Drottningen1970 skrev 2021-09-18 20:26:13 följande:

Fast om du blir mindre sjuk och har lägre virisnivåer är du heller inte lika smittsam.

Men det smittar ändå, så att ta injektionen för någon annans skull är bara dumhet. Framförallt för barn som har en otroligt liten risk att dö av detta virus. Däremot så finns risk för allvarliga biverkningar och ingen kunskap om långtidseffekterna.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-26 07:26:48 följande:

Jag antar att du menar att länka till forskning när du säger att titta på fakta, eller?

Du blir inte avstäng här för att du länkar till forskningsrapporter. Jag  har gjort det massor med gånger.

Inte ens fått en varning för det.

Jag har länkat till forskningsrapporter i denna tråd som visar hur effektiva vaccinen är.

Enligt dessa rapporter är vaccin som nu erbjuds väldigt bra och effektiva.

Så, återigen, länka till de forskningsrapporter du läst som fått dig att resolut säga nej.

Ja självklart får man länka till artiklar mm som påvisar hur förträffligt MRNa-preparate är det är ju det som de vill förmedla i västvärlden och gärna i hela världen. Däremot får man inte sprida liknade fakta om de negativa effekterna. Jag känner även flera som fått allt ifrån ganska milda biverkningar till riktigt allvarliga. En har dött och en annan klarade sig med nöd och näppe. Dock så kommer inget av detta att rapporteras som biverkningar av injektionerna. De flesta läkare vet inte vart man gör detta ens eller vart de ska vända sig tydligen och sedan finns det precis som i övriga samhället en rädsla av att säga något negativt om dessa injektioner.

Bara en sån kommentar om att vi inte ens vet långtidseffekterna av detta experimentpreparat som det ändå är, blir censurerat här. Får se om detta inlägg blir kvar?

Vill du veta mer om biverkningar osv så finns det mycket att ta del av men du måste titta utanför big tec ( facebook, youtube, twitter mm, censureras där) och msm-media.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-28 17:47:55 följande:

Hur svårt kan det vara att länka.

Kan du inte bara länka?

Nej du blir inte avstängd för att du länkar till forskning som visar på problem, det har jag gjort flera gånger på familjeliv.

Vet vi långtidseffekterna av att ha gått igenom en Covid-19-infektion?

Jo jag har ju precis blivit detta här på FL, två gånger dessutom och avstängd 24 timmar varje gång. Så sluta prata om sånt du inte vet.

Det är samma visa även på youtube, facebook och twitter. Det står till och med inskrivet i deras regler specifikt och det gjorde även labbteorin tidigare innan Biden administrationen började öppna upp för det. Då togs den bort. Men det andra finns kvar så vitt jag vet.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-28 18:16:06 följande:

Jag tittade bakåt i denna tråd (till 19:e september) och inga inlägg sedan dess har tagit bort.

Den 19 september togs 2 inlägg från dig bort. Båda är citerade så de går fortfarande att se vad du skrev.

Det fanns ingen som helst länkning till någon forskning/fakta i något av de två inläggen, bara påståenden från dig om att det som ges nu inte ens är vaccin, att det dör många av vaccinen och att mRNA-tekniken inte ens fungerar i djurförsök.

En hel massa skit med andra or utan en enda uppbackning till fakta. Så var är din fakta, länka till forskning så vi kan ta dig på allvar.

Sen har du mage att ljuga om att du blir censurerad för att du länkar till fakta, det har du ju inte.

Jag sa inte att det var just i denna tråden. Men ja jag har fått inlägg borttagna här i denna tråden med. Men du får titta runt själv helt enkelt precis som jag gjorde, när det inte riktigt verkade gå ihop. Det är för mig ganska ofattbart att det fortfarande finns människor som köper allt som pumpas ut helt okritiskt.

Och nej jag är inte negativt till läkemedel och riktiga vacciner generellt, utan har tagit många vacciner både jag och mina barn.

När det kommer till detta nödgokända preparat som inte är ett traditionellt vaccin så är jag fortsatt väldigt skeptisk och ju mer tiden går och mer kunskap kommer upp, desto mer skeptisk blir iallafall jag.
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (ja) skrev 2021-09-30 21:30:49 följande:

Medierna låter de personer tala som har underlag för vad de säger.

Ingen försökte mörka att det fanns en risk för död med Astras vaccin. Vi gick så långt som att avbryta vaccineringen med just det vaccinet för de åldersgrupper som drabbats av denna biverkan. Där fanns det fakta och vetenskapliga argument för att ta upp den negativa sidan av just det vaccinet.

Om man däremot försöker dela med sig av teorier och tankar som inte har någon substans så är det naturligt att man inte får stor plats i allmän media.

Så du tror att det bara är av Astras injektioner folk har dött?
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (ja) skrev 2021-10-01 08:07:58 följande:

Sa jag det?

Jag tror säkert att det finns enstaka fall där någon har dött även efter att ha vaccinerats med Pfizer eller Moderna. Det finns definitivt fall där någon har dött i nära anslutning till vaccination, men då kanske av andra orsaker.

Direkt orsakssamband mellan dessa vaccin och död ser jag som något oerhört ovanligt, med färre än en på miljonen som drabbas. Precis som med övriga läkemedel och vacciner.

Har du någon trovärdig källa som säger annat?

Vad jag fått med mig så rapporteras det bara i snitt in ca 10% av alla biverkningar på läkemedel och mediciner. Men är inte säker på siffran men även om vi säger att det är upp till 50% så har covid-preparaten väldigt hög inrapportering av biverkningar. Detta har ju även självklart tystats ned och förvrängs i msn media då man helt enkelt är en viktig del i vaccinationskampanjerna.

Men i England har man ett väldigt bra och utarbetat inrapporteringssystem för medicinska biverkningar som påvisar väldigt mycket biverkningar, som även stämmer överens med alla rapporter man hört från världen över de senaste året. Självklart finns det säkert överdrifter bland dessa också som det gör i all information man får till sig i dagens digitala samhälle.

Men som sagt denna MRNa-teknik är helt ny och obeprövad förut och har endast fått ett nödgidkännande vilket gör att preparaten inte har gått igenom de vanliga säkerhetstesterna för att få användas som medicin för människor.

Se intervjun här nedan.

odysee.com/@handersson:8/tess-lawrie-intervju-juli-2021:c
  • Anonym (Nej tack!)
    Johannus skrev 2021-10-01 22:34:34 följande:

Alla ni som tackar nej till vaccinet till era bar eller er själva......NI skiter i alla barn som är i riskzonen. Jag har 3 barnbarn som hamnar i livs fara om dem smitas......Men NI BRYR INTE OM DET.

Då får väl ni vaccinera dem då, så är dem ju trygga. Det är ju därför man isåfall ska ta det för att skydda sig om riskerna för sjukdomen överskrider risken för biverkningar.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?