• Anonym (ja)

Ska ni vaccinera era barn?

Mina barn är iofs flickor, men ja- jag kommer vaccinera dem så fort det blir tillåtet. De är bara 6 och 9 år gamla, så det dröjer lite än.
    Det skrämmer mig mycket mer med långdragna symtom efter covid, även om de troligen inte skulle behöva sjukhusvård för det. Risken för hjärtmuskelinflammation hos pojkar är ungefär 0,01% vilket jag bedömer vara låg.

• Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-17 12:53:27 följande:
    Men är inte risken för postcovid väldigt mkt lägre för pojkar?
    Det handlar ju inte bara om postcovid, utan om covid i sig själv. De flesta får ju några veckor med diverse olika "influensa-symtom". Det är inte så trevligt att vara sjuk, även om det går över. Risken för att man får sjukdom av covid är ju väldigt mycket högre än 0,01%.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-29 10:19:08 följande:

Min reflektion var mer från faktumet att infektionen då skapats av ett vaccin som barnet fått trots en potentiell lägre risk att bli illa sjuk i det vaccinet ska skydda mot. Ska följa studierna på vad som sägs om just myokardit hos pojkar av vaccin vs sjukdomsrisker för samma grupp. Hoppas på en mer omfattande studie än den lilla som släpptes för ett tag sen. Det kan ju också vara så att ett annat vaccin än Pfizer inte har samma risk för infektion men skyddar lika bra. Då känns det ju bättre.

Känner du samma sak för de vanliga barnvaccinationerna? Det är trots allt låg risk att drabbas av tex påssjuka eller difteri i Sverige idag. Skulle något barn råka få en vaccinbiverkan eller anafylaktisk chock är det ju vaccinets fel, som togs trots låg risk för sjukdom.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-29 10:58:50 följande:

Nej det gör jag inte. Det är ju ikte bara sjukdomen i sig och risken att få den som jag tänker på utan risken att få problem av den. Påssjuka och difteri är ovanliga men kommer med rätt stor risk för följdsjukdom vad jag vet. Det skiljer sig riskmässigt då.

Men det är inte med det sagt att jag INTE vill vaccinera mot covid, jag tycker bara det kom upp så mycket kring detta med myokardit och riskavvägning och sen bara blev det tyst.

Jag vet faktiskt inte riskerna för alla följdsjukdomar av alla sjukdomar som ingår i barnvaccinationsprogrammet, men jag gissar att vissa av dem inte har högre vinster med vaccination än covid. Snarare att det är samhällsekonomiskt fördelaktigt att slippa en del av dessa sjukdomar.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-09-29 10:58:50 följande:

Nej det gör jag inte. Det är ju ikte bara sjukdomen i sig och risken att få den som jag tänker på utan risken att få problem av den. Påssjuka och difteri är ovanliga men kommer med rätt stor risk för följdsjukdom vad jag vet. Det skiljer sig riskmässigt då.

Men det är inte med det sagt att jag INTE vill vaccinera mot covid, jag tycker bara det kom upp så mycket kring detta med myokardit och riskavvägning och sen bara blev det tyst.

Därtill är ju risken att få problem av en sjukdom som man har minimal risk att drabbas av inte så stor...
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-29 23:03:35 följande:

Nej Corona skrämmer inte mig, däremot skrämmer detta vaccinationsdrev och alla märkliga utspel och mörkläggning, både runt Corona, mediciner och vacciner mig en hel del.

Det finns redan bra mediciner som visat sig väldigt effektiva mot Corona (nämner inga namn här då det troligen leder till avstängning). Men istället för att bejaka dem så körde man effektiva smutskastningskampanjer för att istället effektivt förbjuda dem i västvärlden och orsaken till det är mest trolig att man inte hade fått MRNa medicinerna nödgodkända annars. Då det endast kunde ske om det inte fanns något annan bot.

Mörkläggning finns bara i ditt huvud.

De "effektiva" medicinerna fungerar inte alls bra.

Detta hade du vetat om du läst riktiga forskningsrapporter istället för att titta på Youtube.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 10:36:50 följande:

Haha nädå på youtube blir all kritik bortplockat så där finns ingen info att hämta.

Men skitsamma om jag blir censurerad för det här men du kan b la läsa på om ivermectin som använts väldigt framgångsrikt på många platser b la i Indien och Japan samt i USA innan de körde gång en smutskastningskampanj och istället lyfte fram det helt overksamma remdesivir (som kostar ca 50 tusen behandling) ivermectin som inte ligger under patent längre är däremot väldigt billigt och använts flitigt i Afrika mot olika parasitsjukdomar.

Om du vågar avslöja vem du är så kan jag dela en intressant video om hur de smutskastade ivermectin från big pharma. Vill inte dela den här som du vet.

Jag jobbar som läkare och vet dels fakta om ivermectin, dels vilka källor som är tillförlitliga och vilka som inte är det.
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 10:36:50 följande:

Haha nädå på youtube blir all kritik bortplockat så där finns ingen info att hämta.

Men skitsamma om jag blir censurerad för det här men du kan b la läsa på om ivermectin som använts väldigt framgångsrikt på många platser b la i Indien och Japan samt i USA innan de körde gång en smutskastningskampanj och istället lyfte fram det helt overksamma remdesivir (som kostar ca 50 tusen behandling) ivermectin som inte ligger under patent längre är däremot väldigt billigt och använts flitigt i Afrika mot olika parasitsjukdomar.

Om du vågar avslöja vem du är så kan jag dela en intressant video om hur de smutskastade ivermectin från big pharma. Vill inte dela den här som du vet.

Jag jobbar som läkare och vet dels fakta om ivermectin, dels vilka källor som är tillförlitliga och vilka som kan antas vara mer tvivelaktiga.

Har du läst detta?

ebm.bmj.com/content/early/2021/05/26/bmjebm-2021-111678
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 21:08:00 följande:
    För det första handlar det inte om vad som är spännande eller ej, för mig är det istället en ångest att veta att samhället inte är gott, utan styrs av en människor som bara vill öka sina tillgångar. Det är hemskt när man börjar inse hur mkt hänger ihop idag.

Sedan är inte alla läkare och vetenskapsmän överens, det är ju hur många som helst som gått ut på olika sett men de har ju blivit hårt censurerade. De du hör i media deltar där för att de för fram den rätta åsikten, du får ju aldrig se en som är kritisk till vaccinerna eller något som har med Corona att göra.

Börja med att se på videoklippet jag delade här uppe så borde iallafall ett frö av nyfikenhet inom dig att sås. Jag kan tipsa dig om mer.
    Medierna låter de personer tala som har underlag för vad de säger.
    Ingen försökte mörka att det fanns en risk för död med Astras vaccin. Vi gick så långt som att avbryta vaccineringen med just det vaccinet för de åldersgrupper som drabbats av denna biverkan. Där fanns det fakta och vetenskapliga argument för att ta upp den negativa sidan av just det vaccinet.
    Om man däremot försöker dela med sig av teorier och tankar som inte har någon substans så är det naturligt att man inte får stor plats i allmän media.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:24:21 följande:
    Så du tror att det bara är av Astras injektioner folk har dött?
    Sa jag det?
    Jag tror säkert att det finns enstaka fall där någon har dött även efter att ha vaccinerats med Pfizer eller Moderna. Det finns definitivt fall där någon har dött i nära anslutning till vaccination, men då kanske av andra orsaker.
    Direkt orsakssamband mellan dessa vaccin och död ser jag som något oerhört ovanligt, med färre än en på miljonen som drabbas. Precis som med övriga läkemedel och vacciner.
    Har du någon trovärdig källa som säger annat?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:21:56 följande:
    Allt handlar om att man försöker tysta vissa obekväma röster istället för att ta debatten mot dem, man skulle ju enligt dem själva vinna den enkelt. Men det gör man inte för de vet att de skulle få stora problem.
    "Man skulle enligt dem själva vinna den enkelt..."
    Nej, det är just det som man inte skulle, eftersom de inte har något som visar att det de väljer att säga faktiskt stämmer. Om de skulle vinna den enkelt så hade de redan gjort det.

Du verkar övertygad om att tex Sveriges läkare skulle vara så korkade att man väljer att inte behandla med något som fungerar för att man är rädd för repressalier, och man väljer att vaccinera sig och sina patienter fast vaccinet inte fungerar, bara för att "FHM säger att det är bra".
    Du tror inte att läkarna vet något mer? Något annat? Tex, att dessa "botande mediciner" inte alls fungerar bra, och att man vet hur vaccin fungerar och ser att vaccinerna mot Covid-19 är bra?
    I början av pandemin använde även Sveriges läkare sådant som inte var godkänt för just detta virus, för att man testade allt av ren desperation. Man gick emot vetenskap och beprövad erfarenhet då Covid var något helt nytt. Man märkte själva att det inte fanns någon "mirakelmedicin". Man klarar dessutom att tolka forskningsrapporter.

Det finns många åkommor som behandlas med läkemedel som inte är godkända för detta, för att man ser att det fungerar (beprövad erfarenhet). Det är rätt vanligt att läkemedel används till annat än just det de är godkända för. Sveriges läkare är inte rädda för att behandla sina patienter.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 18:40:23 följande:
    Du kan se detta klipp här som beskriver turerna med ivermectin
    swebbtv.se/w/t1MP1eWwM3rEjaAqAu41HN
    Nu har jag sett filmen som jag upplevde som mycket vinklad och den säger inget annat än att vi inte har något effektivt vetenskapligt bekräftat behandlingsmedel mot Covid-19.
    Bäst är att förebygga. Som dr Rajten (som filmen framhåller som en av de som tycker att Ivermectin skulle lösa allt) själv säger om Ivermectin:
    “It’s not a miracle cure, we’re not talking about a miracle cure, to me the message remains the same as it’s been all along: social distancing, stay away from people, wear a mask, which I took off for the interview, wash your hands, when you bring something into the home make sure you sanitize everything, that is really the message,”

De vill på något vis även få det till att tex Facebook, Twitter och Youtube är de skyldiga till att vanliga människor är offer för Covid-19.

Angående användandet av Remdesivir är det säkert så att det ligger ekonomiska intressen bakom. Filmen försöker dock få det till att tex Dr Fauci missleder, när han tvärtom är tydlig med att det inte har visat sig ha någon påverkan på dödligheten i Covid-19. Samtidigt säger man att "det är nästan som om man designat guidlines för att få patienterna till den punkt när de kan behandlas med Remdesivir" eftersom man inte ger det annat än till de allra sjukaste. Snarare skulle det väl varit ekonomiskt fördelaktigt om riktlinjerna förespråkade användning till alla, redan tidigt i sjukdomsförloppet?

Ivermectin är för övrigt tillåtet att använda i USA, men eftersom de studierna som gjorts haft sina brister (små eller bristande design) kan man varken rekommendera eller avråda, dvs det är sannolikt ofarligt, men samtidigt inte självklart att det gör någon nytta.

Generellt kan man väl säga att antivirala läkemedel har bäst effekt de första 1-2 dygnen av en virussjukdom, och därefter är det andra faktorer som påverkar förloppet. På så vis kan man tänka sig att om alla i Sverige äter en dos Ivermectin regelbundet (1-2 gånger per vecka) så skulle man kunna bromsa vissas sjukdomsförlopp. Vad tror du om compliance för det?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 21:23:29 följande:
    Ett gott exempel på korruption och mörkläggning här i Sverige är Estonia. Det händer iof mycket där nu men detta efter 26 år av mörkläggning. Dock så kommer de nog att fortsätta att mörka så mycket de kan (damage limitation)
    Eller så var det helt enkelt bogvisiret som lossnade i dåligt väder.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 15:48:48 följande:
    Jag blev orolig nu igen pga stoppet av Moderna.
    Du blev alltså extra orolig över att de tar rapporter om biverkningar på allvar och (tillfälligt?) stoppar ett vaccin trots en väldigt låg risk för en specifik biverkan? Jag trodde det borde oroa mer om man inte brydde sig.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 18:44:23 följande:
    Jag blev orolig för att man nyss sa att det var okej efter att ha studerat det ordentligt. Och att Pfizer som nu används har haft samma typer av biverkningar. Så jag är väl rädd att man kommer stoppa det med snart.
    Det är ändå ingen nyhet att dessa sällsynta biverkningar förekommer. De förekommer i en mycket låg frekvens oavsett om vaccinet är stoppat eller inte, och själva stoppet ändrar ingenting.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 19:15:36 följande:
    Okej. Jag blev orolig ändå, eftersom det nyss - med amerikanska och andra internationella studier - inte var några problem med de biverkningarna. Men nu när man fick nordiska studier så var det helt plötsligt inte okej.

Der gjorde mig oroad eftersom man ändrade sig. Men får man inte vara ens oroad mer?
    Du får vara hur oroad du vill.
    Bland antivaxxers (säger INTE att du är det) är det vanligt att man drar upp att biverkningar mörkas som ett stort problem. Detta att man faktiskt bryr sig borde väl lugna ner en del människor.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 19:51:46 följande:
    Nej jag tror inte att man mörkar några biverkningar. Jag är mest oroad över hur svängigt fram och tillbaka det är. Skulle önska att man landade i ett beslut om rekommendationer som höll över tid, så det inte känns som man går på senaste uppdateringen bara.
    Ja, fast så blir det tyvärr med helt nya läkemedel. Vill man vara säker på att det inte kommer svängningar får man nog vänta 3-4 år på att vaccinera sig, vilket många väljer att göra.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Wow) skrev 2021-12-05 12:23:12 följande:
    Däremot verkar det ju ändå som att skyddet kraftigt börjat avta för vaccinerade och därav behövs en tredje dos. Denna vet vi ju inte ens om den fungerar på nya mutationer. Tänker på de 50 fullvaccinerade i Norge som blev smittade allihop.
    Här är det ju mer intressant hur sjuka dessa 50 personer blev nu, och hur sjuka de blivit utan vaccin. Jag minns fester i början av covid där många blev smittade och hamnade på IVA. Det hör man inte om längre, bara att folk blivit smittade - men får de mer än förkylningssymtom när de är vaccinerade?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Jo) skrev 2021-12-14 21:35:48 följande:
    Vaccinerade smittar
    ... i mindre utsträckning än ovaccinerade.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?