Inlägg från: Anonym (Isabell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabell)

Ska ni vaccinera era barn?

Nej jag skulle aldrig låta vaccinera mina barn mot covid-19. 

• Anonym (Isabell)
    Anonym (.....) skrev 2021-09-19 10:02:32 följande:

Ni som svarar NEJ, vad är det som gör att ni tror ni kan mer om det här än FHM??? De har ju ett att många barn drabbas av långtidscovid.... Vill ni hellre att era barn ska bli en av dem?

Först och främst så har Folkhälsomyndigheten haft fel förr För det andra är det ytterst få barn som drabbas hårt av covid-19 och för bara några månader sedan var budet att det inte finns någon anledning att vaccinera barnen.

Tycker intervjun med Donald Trump angående de så kallade booster shotsen/tredje dosen man talar om var väldigt intressant. ''It sounds to me like a money making operation''. Tänker lite densamma när det gäller att läkemedelsbolagen pushar för att vaccinera barn.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (Moa) skrev 2021-10-09 16:04:35 följande:

Hur gör du bedömningen att Covid-19 infektionen är säkrare att genomgå?

Vad är ditt beslutsunderlag?
    Fram med det, så vi kan granska det.

Här är FHMs beslutsunderlag:

Covid-19-vaccination av barn från 12 år i Sverige ? beslutsunderlag september 2021

Under i princip hela perioden i majoriteten av alla världens länder har man uttryckt att barnen inte löper någon större risk överhuvudtaget att drabbas svårt av covid-19. Det är tragiskt det som sker.
  • Anonym (Isabell)
    AndreaBD skrev 2021-11-29 10:45:32 följande:
    Det är ju ingen motsägelse alls. Det hade varit en motsägelse om man hade vaccinerat dem för att de smittar andra. 
    Det enda hela denna cirkus är det är ju just motsägelsefull haha. Märkligt hur det först handlar om att stoppa smittspridningen - inte skydda barnen. För att några månader senare vara helt tvärtom?  Detta sa Anders Tegnell i maj 2021:

? Det vet vi inte än. Därför är det spännande att se hur det utvecklas i Israel och Storbritannien, som ligger långt framme med vaccinering. Utifrån de siffror vi har fått se hittills verkar även smittan bland barn minska ganska snabbt, säger Anders Tegnell.

Slutligen måste det vara helt klarlagt att vaccinet är tillräckligt säkert.

? Om man vaccinerar barn är det ju inte så mycket för deras egen skull, utan för att minska smittspridningen. Det tycker jag gör det till en etiskt mer komplicerad fråga. Även om vaccinet är väldigt säkert, har vi ju lärt oss att inget vaccin är helt hundra, och nyttan för barnen själva är förmodligen ganska marginell.

I september 2021 sa Anders Tegnell däremot: 
    ? Att skydda barn från allvarlig sjukdom är det viktigaste. Vi tror inte att det här kommer att påverka smittspridningen speciellt mycket i samhället som helhet. Det är en relativt liten grupp det handlar om och vi har en hög vaccinationstäckning i andra grupper, så att minska smittspridningen är inget motiv till att vaccinera barn, säger statsepidemiolog Anders Tegnell

• Anonym (Isabell)
    Anonym (.) skrev 2021-12-05 17:37:03 följande:
    Jo det handlar om ett fåtal barn.

15000 har dött i Sverige i covid. 5 miljoner i världen.  Det är fakta du inte kommer runt.

Du kanske inte förstod artikeln men de läkarna ansåg att oavsett hur många som dör så är det värre att ett fåtal barn blir sjuka.

Så vilka dömer du till döden, ett antal tusen vuxna eller att några barn och vuxna får vaccinationsskador. Det är faktiskt ett val du har. Vilket gör dU?

Nej, du behöver inte svara för du svarar med din argumentation att du anser att det är bra att tusentals och miljoner människor dör.
    Allt du skriver är så vansinnigt motsägelsefullt att det är skrattretande. I ena stunden är det minsann bara lätta symtom och vaccinerade människor har ett gott skydd för att i andra stunden skylla på ovaccinerade barn och ungdomar att miljoner människor kommer dö?... Men de är ju vaccinerade? Skulle inte det skydda mot just svår sjukdom och död? 
  • Anonym (Isabell)
    Tow2Mater skrev 2021-12-14 15:56:47 följande:

Så, vad gör ni om era yngre tonåringar vägrar vaccinera sig? Om resonemang om fördelarna och mutor inte fungerar. Ge mig tips.

Jag skulle uppmuntrat tonåringarna att lyssna till sin magkänsla. Känns det inte rätt och dem inte vill i dagsläget, kanske vill fundera ett tag till - låt dem vänta.
    De är inte i riskgrupp överhuvudtaget och den absoluta majoriteten av alla tonåringar får bara milda symtom. 

Aldrig i mitt liv att jag skulle ens försöka tvinga på någon något sådant
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?