Inlägg från: Anonym (fanatiker är farliga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fanatiker är farliga)

Ska ni vaccinera era barn?

Anonym (Wow) skrev 2021-11-28 19:50:22 följande:

Och vill tillägga att det sjuka är inte att vi vaccinerar, det sjuka är att vi vill vaccinera i princip hela världsbefolkningen med något såhär obeprövat. Innan det var igång var sjukt många skeptiska, i princip alla på mitt jobb, men så är det precis som att när folk väl gjort det själva ska man bli extrem åt andra hållet. Alltså har man ett nästan lika extremt beteende som dessa antivaxxare fast motsatt. Vi har rätt till våra kroppar och den rätten vill vi behålla. Tror inte vi kan föreställa oss var det kan sluta om vi ger staten medicinskt veto över oss invånare.

Det är fanatiker som du som är problemet, ni anser att ni ska ha rätt att bestämma över era kroppar men vill samtidigt ta ifrån andra rätten till sina val och sina kroppar.

Du har valt att inte ta vaccinet, fine, men ge andra samma rätt att välja att ta vaccinet.
  • Anonym (fanatiker är farliga)
    Anonym (Wow) skrev 2021-11-29 11:23:52 följande:
    Jag försöker inte ta ifrån andra rätten att vaccinera sig. Jag är för det fria valet. Jag är själv vaccinerad. Däremot har jag min rätt att uttrycka min åsikt, precis som du, när det gäller att experimentera på barn på detta viset.
    Men du sprider ju desinformation, staten har inte något medicinsk veto över din kropp, att du är rädd eller inbillar dig det betyder inte att det är så däremot har du valet att vaccinera dig eller inte vaccinera dig
    Det finns krav för att få göra vissa saker i ett samhälle - körkort, vaccinpass osv, och dessa är till för att skydda andra människor. Hur skulle det se ut om vi inte hade lagar och regler? Är alla som inte har råd med bil eller körkort diskriminerade enligt dig?

Och du tror verkligen att man experimenterar på barn? Att man medvetet utsätter barn för risker? men snälla,  du tror alltså att staten riskerar barn i Sverige? (inser du ens att 'staten' består av människor varav många har egna barn dessutom)

Jag tror dessutom inte ett dugg på att du har vaccinerat dig, och ska man gå efter din åsikt så räcker det ju att jag tror att det är så för att det ska vara sant.

Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?