Ska ni vaccinera era barn?
Jag tycker ärligt talat det här är jättesvårt att veta hur man ska förhålla sig till COVID-19 och vaccination. Missförstå mig inte. Samtliga fyra barn tar alla vaccinationer som erbjuds, pre-corona när vi reste vitt och brett över jorden, tog vi även ytterligare vaccinationer för att skydda oss själva om risken övervägde själva vaccinationen.
Vi har två barn som är aktuella för vaccinering, ytterligare två barn är i nuläget inte i den ålderskategori som vaccinering erbjuds till. Femtonåringen tillät vi inte vaccinering på grund av att hon har en sjukdom som har gjort att hela hennes kropp har ballat ur fullständigt. Vågar helt enkelt i ta den eventuella försumbara risken en vaccination skulle innebära för hennes kropp. Trettonåringen fick välja själv och hon har tagit två sprutor. Vi vuxna är också vaccinerade (två sprutor än så länge). Men med det sagt så tror jag att det är en utopi att tro att man kan häva den spridning som sker av Corona med de mutationer som verkar dyka upp hela tiden, är det rimligt att kräva vaccinering en gång om året, eller flera gånger om året? Vad är långtidseffekterna av att få detta vaccin upprepade antal gånger? Och kan man verkligen kräva vaccinering av personer som fortfarande kan bli sjuka och sprida smitta vidare till riskgrupper? Det är ytterst tveksamt att ha detta tvång är min personliga åsikt...så jag står helt klart lite tudelad i frågan. Tycker att det är synd att detta inte diskuteras mer, utan allt handlar om att alla ska vaccinera sig utan att diskutera de saker jag nyss nämnde.