• Anonym (Moa)

Ska ni vaccinera era barn?

Anonym (förälder till både son och dotter) skrev 2021-09-19 17:10:58 följande:
    Jag vet inte vad det är nu men i februari redovisade Astrid Lindgrens barnsjukhus att 214 barn behandlades för långtidscovid enbart i Stockholms området.
    Av dessa kunde vissa gå i skolan och vissa var  helt sängliggande.
    Snitt åldern är 11-13 år.

Som jag skrivit tidigare har 275 barn drabbats av allvarlig hyperinflammation och 60 barn har behandlats på intensiven.

Studier visar också att covid kan ge hjärtmuskelinflammation.
    Covid kommer dessutom utan föranmälan om dag och klockslag, vaccinationen däremot sker på förutbestämd dag och tid.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-22 22:58:13 följande:
    Jag kan tyvärr inte svara något mer ingående på det här mer här. Man får tydligen inte vara skeptiskt eller lyfta fram kritisk fakta till Mrna-injektionerna här precis som på övriga nätet utan att bli censurerad och få varningar. Tydligen bryter det mot forumet regler här.
    Men som sagt mitt svar är Nej tack! Och mitt råd till alla här är att leta efter egen fakta, bortom Msn-media. Det finns många studier och mycket statistik fakta att ta del av. Ett tips är att titta på Israel. Eller det som sker i USA.

Men alla har ett fritt val, iallafall än så länge.

Jag håller helt med om att man ska titta på den fakta som finns idag.

Du talar inte ur skägget; kan du inte länka till den fakta som du anser talar för ett resolut "nej"?

Varför är det så svårt för folk att bara länka till fakta?

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-26 00:54:16 följande:
    Av den enkla anledningen att man blir censurerad och avstängd från detta forum om man lyfter fram saker som är negativt med MRNa-injektionerna. Jag har redan blivit det här tidigare för att ha gjort så. Det är precis samma här som på youtube, facebook och twitter, Det är inte tillåtet. Hade gärna delat länkar annars.

Jag är i övrigt inte emot vacciner och mediciner, men i detta fallet ja.
    Jag antar att du menar att länka till forskning när du säger att titta på fakta, eller?
    Du blir inte avstäng här för att du länkar till forskningsrapporter. Jag  har gjort det massor med gånger.
    Inte ens fått en varning för det.

Jag har länkat till forskningsrapporter i denna tråd som visar hur effektiva vaccinen är.
    Enligt dessa rapporter är vaccin som nu erbjuds väldigt bra och effektiva.

Så, återigen, länka till de forskningsrapporter du läst som fått dig att resolut säga nej.
  • Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 15:59:53 följande:
    Tydligen anser Sveriges styrande att man låter andra länder offra sina barn på biverkningarnas altare och ser hur det går först, innan man vill riskera vaccin till sitt eget lands barn.
    Sverige bestämmer inte över andra länders regler och Sverige har därför inte offrat andra länders barn.
    Du tänker heltokigt när det gäller detta.
  • Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 21:18:18 följande:
    Eftersom man inte vill ge det innan man vet mera och inväntar andra länders resultat, blir det ju absolut så att man tar del av resultatet av andras offer utan att bidra själv.
    Återigen Sverige har inte bestämt hur andra länder ska göra.
    Om inga länder hade startat vaccination för 12-15 åringar hade kanske Sverige väntat ännu längre med beslut, då Sverige inte tvingar andra länder till någonting. Men Sveriges beslut är ju Sveriges och hade inte tillräcklig data funnits, hade Sverige kanske inväntat större studier.

Du tänker helt tokigt när det gäller detta. Sverige har inte alls, inte på något sätt, offrat andra länders barn.
  • Anonym (Moa)
    Tow2Mater skrev 2021-09-26 21:29:10 följande:
    Det har jag ju inte heller påstått. Sverige utnyttjar andra länders barn utan att bidra själv. 
    Nej, Sverige utnyttjar inte andra länders barn.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 17:38:19 följande:
    Ja självklart får man länka till artiklar mm som påvisar hur förträffligt MRNa-preparate är det är ju det som de vill förmedla i västvärlden och gärna i hela världen. Däremot får man inte sprida liknade fakta om de negativa effekterna. Jag känner även flera som fått allt ifrån ganska milda biverkningar till riktigt allvarliga. En har dött och en annan klarade sig med nöd och näppe. Dock så kommer inget av detta att rapporteras som biverkningar av injektionerna. De flesta läkare vet inte vart man gör detta ens eller vart de ska vända sig tydligen och sedan finns det precis som i övriga samhället en rädsla av att säga något negativt om dessa injektioner.

Bara en sån kommentar om att vi inte ens vet långtidseffekterna av detta experimentpreparat som det ändå är, blir censurerat här. Får se om detta inlägg blir kvar?

Vill du veta mer om biverkningar osv så finns det mycket att ta del av men du måste titta utanför big tec ( facebook, youtube, twitter mm, censureras där) och msm-media.
    Hur svårt kan det vara att länka.
    Kan du inte bara länka?

Nej du blir inte avstängd för att du länkar till forskning som visar på problem, det har jag gjort flera gånger på familjeliv.

Vet vi långtidseffekterna av att ha gått igenom en Covid-19-infektion?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 17:59:26 följande:
    Jo jag har ju precis blivit detta här på FL, två gånger dessutom och avstängd 24 timmar varje gång. Så sluta prata om sånt du inte vet.

Det är samma visa även på youtube, facebook och twitter. Det står till och med inskrivet i deras regler specifikt och det gjorde även labbteorin tidigare innan Biden administrationen började öppna upp för det. Då togs den bort. Men det andra finns kvar så vitt jag vet.
    Kan du bara ange vad forskningsrapportens titel och varifrån den kommer då och inte länka så kan jag leta upp den själv.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 17:59:26 följande:
    Jo jag har ju precis blivit detta här på FL, två gånger dessutom och avstängd 24 timmar varje gång. Så sluta prata om sånt du inte vet.

Det är samma visa även på youtube, facebook och twitter. Det står till och med inskrivet i deras regler specifikt och det gjorde även labbteorin tidigare innan Biden administrationen började öppna upp för det. Då togs den bort. Men det andra finns kvar så vitt jag vet.

Jag tittade bakåt i denna tråd (till 19:e september) och inga inlägg sedan dess har tagit bort.

Den 19 september togs 2 inlägg från dig bort. Båda är citerade så de går fortfarande att se vad du skrev.

Det fanns ingen som helst länkning till någon forskning/fakta i något av de två inläggen, bara påståenden från dig om att det som ges nu inte ens är vaccin, att det dör många av vaccinen och att mRNA-tekniken inte ens fungerar i djurförsök.

En hel massa skit med andra or utan en enda uppbackning till fakta. Så var är din fakta, länka till forskning så vi kan ta dig på allvar.

Sen har du mage att ljuga om att du blir censurerad för att du länkar till fakta, det har du ju inte.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 18:47:15 följande:
    Jag sa inte att det var just i denna tråden. Men ja jag har fått inlägg borttagna här i denna tråden med. Men du får titta runt själv helt enkelt precis som jag gjorde, när det inte riktigt verkade gå ihop. Det är för mig ganska ofattbart att det fortfarande finns människor som köper allt som pumpas ut helt okritiskt.

Och nej jag är inte negativt till läkemedel och riktiga vacciner generellt, utan har tagit många vacciner både jag och mina barn.

När det kommer till detta nödgokända preparat som inte är ett traditionellt vaccin så är jag fortsatt väldigt skeptisk och ju mer tiden går och mer kunskap kommer upp, desto mer skeptisk blir iallafall jag.

Du skriver att vi ska vara källkritiska och själva läsa fakta. Men du skriver bara en massa påståenden utan att ge något som helst stöd till dem någonstans ifrån. Du anger ingen fakta alls.

Varför skulle vi bara blint lita på dig. Låter ju idiotiskt.

• Anonym (Moa)
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-28 20:08:46 följande:
    Jag har mycket hellre 10-15% skydd än 0%. 10-15% mindre risk att bli svårt sjuk eller dö. Och om det behövs börjar de väl ge fler sprutor. 

Precis jag skulle tom vara OK med att det går ned till 0 % så länge skyddet mot svår sjukdom fortfarande finns där.

”Trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar, enligt Charlotte Thålin.

www.svd.se/antikroppar-minskar-kraftigt-efter-sju-manader

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-28 22:47:10 följande:
     Och även om du känner dig trygg med det så kan du inte påstå att du eller någon vet vad långtidseffekterna är, det vet vi först om några år, då det inte finns några studier på det än såklart.

Den stora osäkerheten kring långtidseffekterna av en genomgången Covid-19 infektion skrämmer dig inte. Bara vaccinets osäkerhet kring långtidseffekter?

Jag har länkat till massor med fakta och forskningsrapporter, både i denna tråd och i andra. Har du läst något jag länkat till här?

Jag är övertygad om att om du länkar till en forskningsrapport så blir du varken censurerade eller avstängd pga det.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-29 23:03:35 följande:
    Nej Corona skrämmer inte mig, däremot skrämmer detta vaccinationsdrev och alla märkliga utspel och mörkläggning, både runt Corona, mediciner och vacciner mig en hel del.

Det finns redan bra mediciner som visat sig väldigt effektiva mot Corona (nämner inga namn här då det troligen leder till avstängning). Men istället för att bejaka dem så körde man effektiva smutskastningskampanjer för att istället effektivt förbjuda dem i västvärlden och orsaken till det är mest trolig att man inte hade fått MRNa medicinerna nödgodkända annars. Då det endast kunde ske om det inte fanns något annan bot.
    Kan du inte bra skriva titel på forskningsrapporter.
    Det blir du inte avstängd för.

Eller är det inga forskningsrapporter?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-06 19:51:46 följande:
    Nej jag tror inte att man mörkar några biverkningar. Jag är mest oroad över hur svängigt fram och tillbaka det är. Skulle önska att man landade i ett beslut om rekommendationer som höll över tid, så det inte känns som man går på senaste uppdateringen bara.

Vad är det som har svängt fram och tillbaka?

Att man granskat två väldigt säkra vaccin och kommer fram till att i en viss åldersgrupp och kön rekommenderar man den ena framför den andra då den, i den gruppen, har ännu färre allvarliga biverkningar.

Jag skulle inte ens säga att det är en sväng, skulle mer säga att det är ett avsmalnande på samma raka väg.

Vad i detta skulle vara fram och tillbaka? 

• Anonym (Moa)
    Kråksången skrev 2021-10-09 15:33:12 följande:
    Det ni gör är fullständigt oansvarigt. Hur fan kan ni riskera era barns hälsa pga grupptryck. Skäms på er.

Hur gör du bedömningen att Covid-19 infektionen är säkrare att genomgå?

Vad är ditt beslutsunderlag?
    Fram med det, så vi kan granska det.

Här är FHMs beslutsunderlag:

Covid-19-vaccination av barn från 12 år i Sverige – beslutsunderlag september 2021

• Anonym (Moa)
    Anonym (13) skrev 2021-10-09 15:25:00 följande:
    Hur ska man se på rapporterna om mensrubbningar?

Min dotter är 13 år..

Själva Covid-19 infektionen verkar kunna påverka det mesta i kroppen.

Jag hittade följande från januari 2021

Nästan 20 % som får påverkan på menstrationen på något sätt av själva sjukdomen som jag utläser det.

Det finns nog väldigt mycket mer forskning att hitta för den som söker.

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1472648320305253

Conclusions

Average sex hormone concentrations and ovarian reserve did not change significantly in COVID-19 women of child-bearing age. Nearly one-fifth of patients exhibited a menstrual volume decrease or cycle prolongation. The menstruation changes of these patients might be the consequence of transient sex hormone changes caused by suppression of ovarian function that quickly resume after recovery.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Förälder) skrev 2021-10-09 19:28:06 följande:
    Att man först sa att barn inte driver smittan, och sen att de ska vaccineras även för sin egen skull. Att vaccinen sågs som helt säkra efter att ha studerat dem, och sen stoppas den ena när man börjat.

Avsmalnande eller sväng men förändringar iaf i vad man råder.
    Var det inte en annan situation när det var den första varianten som spreds runtom i världen, tom innan alpha-varianten, nu finns ju delta-varianten som sägs slå hårdare mot barn en vad alpha gjorde?

Mig skulle det oroa mer om vi inte tog hänsyn till dagens situation och dagens forskning, om myndigheterna inte smalnade av och ändrade sig med vad dagens vetenskap kommer fram till.

Imorgon kommer mer forskning finnas, tycker du vi inte ska följa med den då? Skulle det oroa mindre om vi håller fast vid det lilla vi visste i januari 2020?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2022-01-16 07:06:41 följande:
    Lägg din tid på att läsa lite vetenskapliga rapporter istället, eller vill du vi länkar in enskilda historier där det gått illa för både unga och gamla som fått infektionen Covid-19?

Dessutom granska dina källor.

www.bitchute.com/

är ett sånt ställe där personer som stormade Capitolium hänger, du vet Trump's Proud Boys och såna som blev avstänga på seriösa sidor.

Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?