Inlägg från: Anonym (Förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förälder)

Ska ni vaccinera era barn?

Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 21:08:00 följande:

För det första handlar det inte om vad som är spännande eller ej, för mig är det istället en ångest att veta att samhället inte är gott, utan styrs av en människor som bara vill öka sina tillgångar. Det är hemskt när man börjar inse hur mkt hänger ihop idag.

Sedan är inte alla läkare och vetenskapsmän överens, det är ju hur många som helst som gått ut på olika sett men de har ju blivit hårt censurerade. De du hör i media deltar där för att de för fram den rätta åsikten, du får ju aldrig se en som är kritisk till vaccinerna eller något som har med Corona att göra.

Börja med att se på videoklippet jag delade här uppe så borde iallafall ett frö av nyfikenhet inom dig att sås. Jag kan tipsa dig om mer.

Nej tack. Jag har inte din nyfikenhet för spekulation och teorier. Jag tror helt enkelt inte på den världsbild du har hur saker fungerar.

Visst vore det fascinerande om vi aldrig landat på månen, om Area51 hade utomjordingar, om corona vore en enorm konspiration för att få några särskilda intressen att tjäna pengar. Jag kan uppskatta att läsa om sådant i en Dan Brown-bok när jag vill fly verkligheten ett tag.

Men jag tror inte något av det. Jag tror det finns korruption, självfallet, och att privata företag vill tjäna pengar på sina produkter. Jag tror inte att alla människor är goda, den naiviteten släppte jag för länge sen. Men därifrån till att skapa världsomspännande konspirationer som inte upptäcks och avslöjas med så otroligt många fyrkantiga byråkrater som arbetar på världens alla myndigheter. Nä. Jag tror inte på det. Världen är inte lika spännande som man kan vilja få den till att vara.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-30 23:21:56 följande:

Ja och jorden är väl platt, jag tror ju självfallet på allt det med, för det gör väl alla som är kritiska till det som sker med Corona och de sk vaccinerna. Allt handlar om att man försöker tysta vissa obekväma röster istället för att ta debatten mot dem, man skulle ju enligt dem själva vinna den enkelt. Men det gör man inte för de vet att de skulle få stora problem.

Hade du sett på filmen så ser du att den lyfter fram hur experter, läkare och vetenskap har tystats till förmån för patenterade läkemedel och utveckling av vaccin. Detta var ett måste för annars hade vi inte fått dessa nödvacciner godkända i huvudtaget men det tror jag heller inte så många vet om. Tänk dig själv vad pengar det finns att tjäna på att lyckas övertyga hela världen att alla måste ta ditt vaccin och sedan kontinuerligt för framtiden, för dos nr kommer även för vuxna och barn även 4,5,6 osv för att du ska ett fullgott skydd. Kom ihåg det sen när de kraven kommer.

Du svalde svininfluensan också när den var på tapeten. Den gången lyckades man inte men man gjorde ju om riktlinjerna för vad en pandemi var och så, så man förberedde sig nog väl och att viruset med all sannolikhet även kommer från ett lapp i wuhan spä ju även på alla de samband som vi sk folihattar ser.

För mig så är detta lika många konstiga händelser som när det kommer till exempelvis Estonia eller klimathysterin. Tvivlar man där så är man tydligen också en foliehatt ;)

Som sagt. Jag delar inte din världsbild av stora globala och nationella konspirationer. Jag anser att du har fel och ger världen dimensioner den helt enkelt inte har, och människor förmågor att bedra en värld jag helt enkelt inte ser som rimliga.

Det är alltid lättare och roligare att ifrågasätta än att acceptera att något är så tråkigt och ospektakulärt som en vardagssanning är.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 22:55:50 följande:

Nope det vet vi nog nu med ganska stor sannolikhet att det inte var. Har du missat den senaste utvecklingen där? Estonia är förmodligen Sveriges största folkmord eller delaktighet i det iallafall. Men även om det inte är så illa så sjönk inte Estonia i dåligt väder för att bogvisiret ramlade av.

Vilket är totalt OT för denna tråd och inget du på något vis kan veta.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2021-10-01 23:40:22 följande:

Nä det är inte det ämnet vi pratar om här men det är en väldigt stor konspiration i mina ögon. Som äntligen börjar bli så avslöjad så att våra styrande inte kan mörka det mera.

Men sluta med dina OT-inlägg i min tråd tack!
  • Anonym (Förälder)

Nu stoppas ju Moderna för de under 30 pga myokarditrisken.

Vad skiljer det från Pfizer? Jag trodde det var samma teknik?

• Anonym (Förälder)
    cosinus skrev 2021-10-06 14:30:48 följande:

Det är samma teknik men olika dos som jag förstått det.

Risken ska också vara större efter andra dosen vilket väl är för att man oftare reagerar mer då.

www.nytimes.com/2021/09/22/health/covid-moderna-pfizer-vaccines.html

Vaccine manufacturers would typically have enough time to test a range of doses before choosing one ? and they have done such testing for their trials of the coronavirus vaccine in children.

But in the midst of a pandemic last year, the companies had to guess at the optimal dose. Pfizer went with 30 micrograms, Moderna with 100.

Ah. Det kan ju förklara skillnaderna i risknivå då ja. Tack.
  • Anonym (Förälder)
    Sagoflickan skrev 2021-10-06 15:42:56 följande:

Naturligtvis. Det är en självklarhet att vaccinera sig och sina barn.

Jag blev orolig nu igen pga stoppet av Moderna.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (ja) skrev 2021-10-06 16:22:02 följande:

Du blev alltså extra orolig över att de tar rapporter om biverkningar på allvar och (tillfälligt?) stoppar ett vaccin trots en väldigt låg risk för en specifik biverkan? Jag trodde det borde oroa mer om man inte brydde sig.

Jag blev orolig för att man nyss sa att det var okej efter att ha studerat det ordentligt. Och att Pfizer som nu används har haft samma typer av biverkningar. Så jag är väl rädd att man kommer stoppa det med snart.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (ja) skrev 2021-10-06 19:01:10 följande:

Det är ändå ingen nyhet att dessa sällsynta biverkningar förekommer. De förekommer i en mycket låg frekvens oavsett om vaccinet är stoppat eller inte, och själva stoppet ändrar ingenting.

Okej. Jag blev orolig ändå, eftersom det nyss - med amerikanska och andra internationella studier - inte var några problem med de biverkningarna. Men nu när man fick nordiska studier så var det helt plötsligt inte okej.

Der gjorde mig oroad eftersom man ändrade sig. Men får man inte vara ens oroad mer?
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (ja) skrev 2021-10-06 19:47:39 följande:

Du får vara hur oroad du vill.

Bland antivaxxers (säger INTE att du är det) är det vanligt att man drar upp att biverkningar mörkas som ett stort problem. Detta att man faktiskt bryr sig borde väl lugna ner en del människor.

Nej jag tror inte att man mörkar några biverkningar. Jag är mest oroad över hur svängigt fram och tillbaka det är. Skulle önska att man landade i ett beslut om rekommendationer som höll över tid, så det inte känns som man går på senaste uppdateringen bara.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Moa) skrev 2021-10-09 16:00:06 följande:

Vad är det som har svängt fram och tillbaka?

Att man granskat två väldigt säkra vaccin och kommer fram till att i en viss åldersgrupp och kön rekommenderar man den ena framför den andra då den, i den gruppen, har ännu färre allvarliga biverkningar.

Jag skulle inte ens säga att det är en sväng, skulle mer säga att det är ett avsmalnande på samma raka väg.

Vad i detta skulle vara fram och tillbaka? 

Att man först sa att barn inte driver smittan, och sen att de ska vaccineras även för sin egen skull. Att vaccinen sågs som helt säkra efter att ha studerat dem, och sen stoppas den ena när man börjat.

Avsmalnande eller sväng men förändringar iaf i vad man råder.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (fanatiker är farliga) skrev 2021-11-29 11:43:09 följande:

Men du sprider ju desinformation, staten har inte något medicinsk veto över din kropp, att du är rädd eller inbillar dig det betyder inte att det är så däremot har du valet att vaccinera dig eller inte vaccinera dig

Det finns krav för att få göra vissa saker i ett samhälle - körkort, vaccinpass osv, och dessa är till för att skydda andra människor. Hur skulle det se ut om vi inte hade lagar och regler? Är alla som inte har råd med bil eller körkort diskriminerade enligt dig?

Och du tror verkligen att man experimenterar på barn? Att man medvetet utsätter barn för risker? men snälla,  du tror alltså att staten riskerar barn i Sverige? (inser du ens att 'staten' består av människor varav många har egna barn dessutom)

Jag tror dessutom inte ett dugg på att du har vaccinerat dig, och ska man gå efter din åsikt så räcker det ju att jag tror att det är så för att det ska vara sant.

Det är ju dock en skillnad på körkort och vaccin i att det ena är en påverkan på människors kroppar och det andra inte. Jag hoppas du själv inser skillnaden.

Och staten vare sig riskerar eller inte riskerar medborgare, men man har ju gjort en riskbedömning av vaccinet där man i dagsläget ser att fördelar överväger nackdelar. Krasst sett, att man räddar fler än de som åker dit på allvarliga biverkningar. Så man riskerar ett visst antal men räddar fler.
Svar på tråden Ska ni vaccinera era barn?