Känner man verkligen vem som är den rätta?
Såg något quote om att man vet när någon inte är rätt för en..fast vet man det?
Jag var helt övertygad om att min exman var mannen i mitt liv och att vi skulle bli gamla tillsammans. Nu är vi som sagt skilda och jag ser nu nyktert på hur många sätt vi faktiskt inte passade ihop och hur vi båda var tvungna att kompromissa med vår person genom hela förhållandet. Men vi var så extremt kära, i många år och hade skitkul ihop. Är det inte ändå hur mycket kär man är som avgör om den känns som den rätta för en? Typ såhär kär kan jag aldrig bli igen så det måste vara den rätta? Eller är det slump att man kanske var mer öppen just då och blev sådär jättekär och att det kanske inte ens handlade om personen?
Har haft en annan relation som av praktiska skäl blev ganska kort men vi hade också en stark passion och personkemi, var inte lika extremt kär men vi hann aldrig spendera lika mycket tid intensivt i början. Men honom kände jag på ett annat sätt att jag faktiskt kunde leva livet med honom och att det skulle kunna fungera på ett annat sätt än med min exman. Just för vi var mer lika i vårt sätt att resonera och i vårt driv. Sen var vi olika när det gäller annat och vem vet, kanske hade fallit på det om inte det praktiska längre fram?
Min poäng är, kan man verkligen med känslan veta vem som är den rätte? Kanske är det så att många väljer någon de inte är direkt kära i, men alla andra som är kära och får barn och gifter sig tror väl ändå att detta är deras livs kärlek? Vet för övrigt inte om jag själv tror på livslång kärlek längre. Inte där de romantiska känslorna inte dör ut förr eller senare iaf..