• Anonym (Nollställd)

Tips på näringsFATTIG mat!

Behöver tips på näringsfattig mat. Helst inte chips och godis utan råvaror som har ingen eller väldigt lite näring i sig (tänk äpple fast utan några vitaminer).

Snälla inga elaka kommentarer. Jag måste nollställa kroppen för att sedan fylla på med mat för att se vad jag tål. Jag vet att man brukar göra tvärtom men måste göra det på detta viset. Snälla ingen diskussion kring det, ge mig bara era bäst tips på mat som innehåller väldigt lite näring. Tack!

• Svar på tråden Tips på näringsFATTIG mat!
  • Glinda från Oz

Du menar mat med lite kalorier, näringsfattig mat är sådant som innehåller lite vitaminer och mineraler. Vitaminer kan man inte vara allergisk mot, själva vitaminerna påverkar inte IBS och det går inte att få överskott av vitaminer av mat.  

• hammarhajen

Det låter som att du har läst eller lyssnat på någon som saknar ordentlig kunskap om kroppen. Nollställa? Aldrig hört talas om. 

Gå till en riktig läkare och få hjälp. Skulle läkaren rekommendera dig en viss typ av kost, så kommer du få hjälp med exempel på vad du kan äta. 

• Anonym (T)

Du behöver hjälp av en dietist eller läkare. Det är tydligt av vad du skriver att du kan alldeles för lite för att ge dig in på det här.

Vem har påstått att du ska äta så?

• Anonym (Kimchi)

Nämen nu tror jag du är ute och cyklar. Vad menar du med att nollställa kroppen. Det körningen så bra eftersom du kommer att få soppatorsk och kan bli riktigt sjuk. Om det inte är matallergi/överkänslighet, vad är det då?

Tidigare skribent rekommenderar fofmap vilket jag håller med om. Jag tror du fått en knasig tanke. Det går heller inte att detoxa kroppen. Det sköter lever och njurarna.

Något totalt näringsfattigt du kan äta är konjak nudlar.

• Anonym (Maja)

Söker du alltså mat som innehåller mycket energi men ingen när ing i form av vitaminer och mineraler mm?

Man kan inte nollställa sin kropp på vitaminer och mineraler och börja om från början. Det som händer om man inte tillfär kroppen det den behöver i form av detta och tömmer förråden på de vitaminer som kan lagras är att man blir sjuk. Man kan nli väldigt sjuk pch få skador som inte kan repareras.

Förstår inte riktigt vad du tänkt åstadkomma men låter ju som ett bra steg att prata med en läkare eller dietist som kan förklara hur kroppen fungerar och där du kan atälla frågor om det du undrar över.

• Anonym (Maja)

För att förtydliga mitt tidigare inlägg. Det är alltså inte möjligt att nollställa kroppen på vitaminer och mineraler och om man skulle försöka blir man inte bara lite sjuk utan om ingen ingriper dör man. Vitaminer och mineraler är inte en guldkant för kroppen utan något livsnödvändigt.

Jag tycker veekligen att du ska ta kontakt med en läkare eller liknande innan du börjar experimentera. Men nollställa kroppen på näring iform av vitaminer och mineraler går ej.

• Anonym (kafferast)

Vatten eller luft

• Anonym (Q)

Vitt ris, gurka, isbergssallat.

Letar du efter en skonkost du kan hålla kroppen igång med under lite längre tid så hade jag inkluderat kokt vit fisk eller kycklingfiléer med. Kanske ångad eller kokt zucchini.

Hoppas att du mår bättre snart!

Svar på tråden Tips på näringsFATTIG mat!