Inlägg från: Anonym (r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (r)

Nya kläder inför födelsedagar?

Anonym (Lo) skrev 2024-10-08 20:39:57 följande:

Ja helst ska de ju ha festklänning, barn på 4 och 6 år.

Men när ena tjejen fyllde 6 år nu i slutet av september hade vi inte köpt några festliga kläder, hann inte med, så blev" vanliga" kläder för henne. Hon fick ju välja själv ur garderoben men jag kände mig inte alls nöjd då vi verkligen inte hade några finkläder till henne. Blev tråkigt på födelsedagsfoton, de finns ju alltid kvar. Hade bara några sommarklänningar som använts under sommaren, och några uppsättningar skol/ höst kläder som hade inhandlats inför skolstart och som också redan varit använda till vardags

Låter väldigt jobbigt att känna en sån press om en sån struntsak.
  • Anonym (r)
    Anonym (Lo) skrev 2024-10-08 23:56:09 följande:
    Fast hur kul är det att se sig själv på foton på födelsedagen i samma kläder som man i somras hade i en lekpark men ja ibland kan det råka bli så
    Vem bryr sig på riktigt? Jag brydde mig inte då och jag bryr mig inte idag. Har någon samma klänning i flera fester/jular/andra högtider i rad är det bara bra för dom och miljön. Några barn kom väl mer uppklädda än andra när man hade kalas men det var knappast enda gången man såg dessa barn i samma outfit utan den hade de på fler kalas. Vilket kalas det var spelade ingen roll om man var hel&ren när kalaset började. Hade inte satt den pressen på mig eller en sexåring att alltid behöva nytt.
Svar på tråden Nya kläder inför födelsedagar?