• Iufhdbfngtn

    Håller jag på att bli flint!?

    Är det här tecken på att jag börjar bli flint är bara 19 och ingen inom familjen saknar hår på huvudet.

  • Svar på tråden Håller jag på att bli flint!?
  • StudierKemi

    Jag kan inte se bilden på min telefon, men jag ska försöka hjälpa Dig ändå? Jag vet lite av egen erfarenhet. Jag har tunt skandinaviskt hår, vilket betyder att varje hårstrå har en kortare diameter jämfört med tjockt hår (men det är lika många hårstrån på huvudet). Jag har under extremt lång tid torkat mitt hår våldsamt med handduken, vilket har gjort att många tunna hårstrån har vridits av helt på mitten. Så de flesta hårstrån förblev långa som jag ville ha dem, men andra hårstrån är bara några centimeter korta. Sådant är inget roligt och minskar lite på livskvalitéten. Men nu sedan 8 (?) månader tillbaka så torkar jag håret vääldigt försiktigt (jag torkar inte mycket, låter det mest lufttorka). Och jag ser skillnaden nu, att nu börjar sakta alla hårstrån återfå den längd jag vill ha. Det kanske var till någon hjälp för Dig?

  • Iufhdbfngtn

    Ja asså det är mer att hårfästet mot sidorna går väldigt långt upp. Jag har inte sett det här innan men just nu känns det väldigt jobbigt om jag redan blir flint.

  • sextiotalist
    StudierKemi skrev 2021-09-20 23:06:16 följande:

    Jag kan inte se bilden på min telefon, men jag ska försöka hjälpa Dig ändå? Jag vet lite av egen erfarenhet. Jag har tunt skandinaviskt hår, vilket betyder att varje hårstrå har en kortare diameter jämfört med tjockt hår (men det är lika många hårstrån på huvudet). Jag har under extremt lång tid torkat mitt hår våldsamt med handduken, vilket har gjort att många tunna hårstrån har vridits av helt på mitten. Så de flesta hårstrån förblev långa som jag ville ha dem, men andra hårstrån är bara några centimeter korta. Sådant är inget roligt och minskar lite på livskvalitéten. Men nu sedan 8 (?) månader tillbaka så torkar jag håret vääldigt försiktigt (jag torkar inte mycket, låter det mest lufttorka). Och jag ser skillnaden nu, att nu börjar sakta alla hårstrån återfå den längd jag vill ha. Det kanske var till någon hjälp för Dig?


    Fast det ts undrar efter är om han/hon är på väg att få flint. Det är helt andra saker som styr. Då är det hårsäckarna som slutar att fungera.

    Ts, din bild går inte att se.
    Ja, det finns män som får flint redan vid 20-årsålder, det är ofta genetiskt. 
    Ytterst sällan kvinnor, men de kan drabbas (även män) av hårbortfall av olika saker.
Svar på tråden Håller jag på att bli flint!?