Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Era impopulära åsikter

Anonym (...) skrev 2021-09-21 17:06:05 följande:

Hundmänniskor är mindre intelligenta än kattmänniskor. Vissa kattmänniskor är rabiata.

Sportfanatiker (de som håller stenhårt på något specifikt lag) är omogna.

Borde vara en IQ gräns för rösträtt.

Eutanasi och dödsstraff borde vara tillåtet.

Cannabis lagligt.

Håller med i alla utom dödsstraff. Mord på egna befolkningen organiserat av staten vill jag inte ha i samhället jag lever i, oavsett om de är brottslingar.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Gammal Demokrati) skrev 2021-09-22 07:10:05 följande:
    Men att enskilda individer ska få mörda oskyldiga människor och själva få leva vidare, tycker du är rättvist?
    De får ju livstidsstraff.

Tycker du att det är rättvist att staten går in och agerar organiserade mördare bara för att en enda samhällsmedborgare flippat ur och mördat?

Om en person mördat en och staten går in och mördar den som mördat. Varför är staten mindre vidriga än den första som mördat?
    Jag vill ha ett samhälle som är bättre än de mest trashiga, elaka och hemska människorna!  

Men du vill ha ett samhälle som ligger på samma nivå som de värsta människorna? Som gör samma saker som de sämsta av allt folk?
  • Anonym (Li)
    Egon den stora skrev 2021-09-22 09:27:36 följande:

Att Ebba B gjort rätt i fastighetsaffären verkar bara en impopulär åsikt.

Att hyfsat nyanlända afghaner som knappt kunde läsa när dom kom hit nu håller på att gå om folk som jobbat här i 20 år i kompetens är inte så populärt att säga heller

Vilka afghaner syftar du på?

Aldrig hört om någon som tar in erfarenhet från 20 år på ett år, samtidigt som de ska ändra livsstil och lära sig allt om sitt nya samhälle.
Svar på tråden Era impopulära åsikter