Inlägg från: Egon den stora |Visa alla inlägg
  • Egon den stora

Era impopulära åsikter

Att Ebba B gjort rätt i fastighetsaffären verkar bara en impopulär åsikt.

Att hyfsat nyanlända afghaner som knappt kunde läsa när dom kom hit nu håller på att gå om folk som jobbat här i 20 år i kompetens är inte så populärt att säga heller

• Egon den stora
    Anonym (Li) skrev 2021-09-22 23:37:40 följande:

Vilka afghaner syftar du på?

Aldrig hört om någon som tar in erfarenhet från 20 år på ett år, samtidigt som de ska ändra livsstil och lära sig allt om sitt nya samhälle.

Jag syftar på dom extremt ambitiösa och arbetsamma som kommit till mitt jobb, dom som verkligen har gått in för att få ett bättre liv, dom som omedelbart när dom kom hit gjorde allt för att lära sig svenska och gå med i svenska föreningar, jämfört med ett gäng wt som egentligen mest kommer till jobbet och gör exakt det dom behöver och inget mer..

Sedan är det inte ett år utan dom kom ju 2015. Jag kunde föra ett rätt bra samtal med flera av dom redan efter 3 månader.
  • Egon den stora

Colin Nutley har inte gjort en enda bra film. Anledningen till att det går bra för honom är att konkurrensen är så dålig. Resten av svensk film är helt enkelt skit.

• Egon den stora
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-23 16:12:29 följande:

Det verkar vara impopulärt uttrycka sig att man gillar smala tjejer. Samt att övervikt är ett stort samhällsproblem.

Jag antar att det finns många mulliga och överviktiga på FL som känner dig träffade.

Fetma är ett samhällsproblem med allt vad det innebär med sjukdomar och problem med kroppen som både kostar enorma skattepengar och är tragiskt för individen, ändå normaliseras övervikt med att"alla ska vara sig själva"

Kolla gärna på bilder från 70 talet eller bakåt och jämför med nu, då ser man hur snittet ökat. Så jag håller helt med.
  • Egon den stora
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-23 17:15:59 följande:

Ja, jag har kollat på bilder och filmer från förr. Knappt några överviktiga fanns då.

Jag håller med i allt du skriver.

Men många tjockisar på FL som vill försvara sin övervikt. Lättare påstå att övervikt skulle vara naturligt få alla andra är överviktiga. Istället för att ta tag i det träna och äta bättre.

Jag tycker allmänt att tjockisar har bristande självdisciplin och känns mindre intelligenta, men det får man ju inte säga. Jag var på väg upp i vikt och satte stopp med ändrad kost helt enkelt, då gick jag självklart med igen och har hållt det sedan dess. Inte så svårt varken för mig eller någon annan.
  • Egon den stora
    AndreaBD skrev 2021-09-24 09:55:12 följande:

Nja, prins Charles var inte trevlig mot Diana, men jag försvarar honom numera för övrigt. Och det är inte populärt heller. Man ska inte gilla honom. Men han gör numera många vettiga saker, är engagerat för miljön och en massa andra saker och numera tror jag faktiskt att han skulle vara en bra kung (dock lite gammal redan).

En annan opopulär åsikt: Jag tycker ibland att våra barn och ungdomar kan vara alldeles för bortskämda och att de borde få göra lite praktiskt arbete och även få kämpa lite med skolarbete utan att ställa alla möjliga krav och skylla på andra. Överhuvudtaget har folk ibland i-lands-problem.

Man brukar ju ofta skylla på människors uppväxt för att förklara vissa beteenden.

Att vara uppväxt med extremt krävande och gammalmodiga föräldrar, samt dessutom ha krav från en hel nation om hur man ska bete sig, sedan dejtar man någon som visar sig vara ett bortskämd snorunge och tillråga på allt så pressas man av familj och tradition att gifta sig med henne, då kanske det blir så att man tar ut frustrationen på något sätt.

Din åsikt nummer två är väl inte så impopulär. Alla gnäller ju på dagens ungdom.
  • Egon den stora
    elin1989 skrev 2021-09-24 14:46:09 följande:

Vad baserar du 3 och 4 på? För varken svensk skola eller sjukvård är bland de sämsta i Europa, enligt undersökningar. Så då utgår jag från att du baserar det påståendet på gedigen erfarenhet av olika system? (Som även det skulle göra det påstående högst anekdotiskt men bättre än inget)

Åsikter behöver inte baseras på något. Det är lite poängen med åsiktsfrihet, dessutom i en tråd med impopulära Åsikter.
  • Egon den stora

Tycker att det nya sättet att bygga ut stan med att blanda höghus, radhus, villor, och sånt om vartannat är skit. Officiell förklaring är ju att alla oavsett ekonomi ska kunna bo i samma områden, i praktiken är det lite som förr när man blandade skötsamma elever som fick sitta mellan stökiga så att det skulle lugna sig i klassrummet. Alltså fick även dom skötsamma svårare att koncentrera sig och svårare att köra sig.

• Egon den stora
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-10-06 08:57:13 följande:

Har förakt mot manliga hantverkare som köper plattor med öl och kollar på fotboll på fritiden. Har dom sån där handsfree som man hänger på örat eller åker runt i sin hantverkarbil med hörselkåpor med inbyggt handsfree får jag kalla kårar i kroppen. De är neandertalare med sin jäkla snus under läppen, skägg, värsta sortens män. Saknar totalt stil och elegans, kallar sin fru för kärringen, och skriker som en grottmänniska när de tittar på sin j-la sport på tv:n, och säger höö, höö och är enligt de själva guds underverk för kvinnan, jag är övertygad om att deras kvinnor och barn inte har det lätt alla gånger.

Trots allt så jobbar dom, tjänar hyfsat och betalar en massa skatt på löner, tobak, bränsle osv så för samhället är dom trots allt viktiga.
Svar på tråden Era impopulära åsikter