AndreaBD skrev 2021-09-24 09:55:12 följande:
Nja, prins Charles var inte trevlig mot Diana, men jag försvarar honom numera för övrigt. Och det är inte populärt heller. Man ska inte gilla honom. Men han gör numera många vettiga saker, är engagerat för miljön och en massa andra saker och numera tror jag faktiskt att han skulle vara en bra kung (dock lite gammal redan).
En annan opopulär åsikt: Jag tycker ibland att våra barn och ungdomar kan vara alldeles för bortskämda och att de borde få göra lite praktiskt arbete och även få kämpa lite med skolarbete utan att ställa alla möjliga krav och skylla på andra. Överhuvudtaget har folk ibland i-lands-problem.
Man brukar ju ofta skylla på människors uppväxt för att förklara vissa beteenden.
Att vara uppväxt med extremt krävande och gammalmodiga föräldrar, samt dessutom ha krav från en hel nation om hur man ska bete sig, sedan dejtar man någon som visar sig vara ett bortskämd snorunge och tillråga på allt så pressas man av familj och tradition att gifta sig med henne, då kanske det blir så att man tar ut frustrationen på något sätt.
Din åsikt nummer två är väl inte så impopulär. Alla gnäller ju på dagens ungdom.