Era impopulära åsikter
Svensk rap suger i 98 fall av 100
Veronica Maggio spelar kåtvåp, där ligger ca 25% av hennes framgång. Hade varit coolare om hon inte spelade kåtvåp.
Jag tror Joel Kinnaman våldtog den där tjejen.
Svensk rap suger i 98 fall av 100
Veronica Maggio spelar kåtvåp, där ligger ca 25% av hennes framgång. Hade varit coolare om hon inte spelade kåtvåp.
Jag tror Joel Kinnaman våldtog den där tjejen.
Önskar att Leif Silbersky dog i plågsam, långdragen cancer.
Önskar detsamma för Carl Bildt och att han blev totalt utfrusen från politik och journalister världen över.
Kan tänka mig att Jonas Sjöstedt är otrogen eller gillar yngre tjejer. Men hoppas inte, hoppas han är hyvens.
Jag tycker vänsterintellektuella ofta automatiskt gillar nåt som nån fattig/opriviligierad gjord och automatiskt ogillar det nån privilegierad gjort, trots att många har hållningen att man ska bedöma konsten/musiken/verket i sig inte dess upphovsman
Jag är antirasist men när jag som enda etnisk svensk hängde i kretsar där alla andra hade utländsk bakgrund så mobbades jag för att jag var svensk. Även av fler som var halvsvenska men antog den icke etnisk svenska sidan. I Stockholm är det typ en tuff attityd att vara osvensk och många som belyser förtryck och kallar sig icke-vita är liksom halvsvenskar. Dock håller jag med om deras samhällsanalys - det finns ett strukturellt förtryck mot icke etniska svenskar i samhället, men lokalt kan en svenne ha mindre makt än på samhällsnivå. Tror det är viktigt att prata om klass här.
I Sverige, iaf i Stockholm, är det otrendigt att vara kristen. Muslim - ok. Ateist - ok. Yoga-utövare, "tro på nåt större", m.m. - ok. Ändå präglas vårt samhälle av kristna värderingar. Folk är så jävla puckade som inte kan se detta. Vet man inte sin kulturhistoria och religionshistoria är man slav under den.
Ok, nu har jag nog fått ur mig allt.
Ännu en till som troligtvis kommer provocera:
Det är bullshit att kvinnor sminkar sig för sin egen skull och endast sin egen skull. Det är bara en bortförklaring för att man helt enkelt inte vill erkänna och stå för att man vill känna sig attraktiv för sin omgivning. Det är inte girl power att erkänna det.
Lyssnar ibland på podcasts av svenska medie-kvinnor. Och det verkar typ inne att gilla Michelle Obama. Va fan har hon gjort? Hon kör ju bara massa PR och har skippat sin juristutbildning till förmån för det löjlet.
Ingen som hyllar Angela Märkel som är tung på riktigt.
Introverta tycker de är smartare än extroverta bara för att de tänker allt extroverta säger inombords
Sverige är lite av ett präktigt, introvert ingenjörsland
Ingen vågar vara intuitiv i Sverige (eller västvärlden) då anses man vara korkad. Allt måste mätas, om det inte går så förkastas det. Om inte ett direkt samband kan ses så förkastas det, fast det kan vara att man i själva verket inte förstår helheten.
Det är feghet och rädsla för det okända att resonera så och det är också inskränkt. Men personer som resonerar på det sättet går oemotsagda för de anses smarta.
(OBS, att många av Einsteins teorier som hånades när de lades fram, har nu, med mer sofistikerad teknik gått att bevisa efter hans död).
Ni som debatterar i tråden, sluta! Detta handlar ju om impopulära åsikter. Varför då försöka övertyga varandra.