Inlägg från: Anonym (GB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GB)

Era impopulära åsikter

Att prins Charles förmodligen inte var någon trevlig prick, men prinsessan D var knappast smidig heller. Tror inte alls på att hon var ett totalt oskyldigt offer som hon framställs som.

• Anonym (GB)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2021-09-23 16:04:44 följande:

Å, det är ju min RIKTIGT impopulära åsikt som man kan bli bannad från samtliga plattformar för. Lady Diana var, enligt mig, närmast en kvinnlig psykopat som SPELADE ?damsel in distress?, var notoriskt otrogen, narcissist, en fasad-mamma som slog bägge pojkarna (googla) och misshandlade både sin personal och make psykiskt och ibland fysiskt. Så manipulativ, Messias-komplex. Fattar inte att hon fortfarande omtalas som nån slags Moder Teresa när hon är världens mest berömda kvinnliga narcissist.

På tal om moder Teresa, hennes gärning var mer eller mindre fantastisk, men enligt vissa i omgivningen var hon allt annat än en trevlig tant.
  • Anonym (GB)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-09-23 16:15:14 följande:

Jaha, du är en sån som tror på allt du läser. 

Källkritik, hört talas om det? 

Nu var väl detta ingen tjafstråd utan en tråd för impopulära åskiter.

För övrigt verkar det vara impopulärt att säga att FL mest är en sida för troll och grälsjuka människor med för mycket tid. Allt vettigt drunknar ju i mängden.
  • Anonym (GB)
    Anonym (Oi) skrev 2021-09-23 17:23:27 följande:

Jag har många. Vad jag kan kommer på nu:

Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (både gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker Melodifestivalen är löjligt.

Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker straff för våldsbrott borde vara mycket högre.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

Anonym (Oi) skrev 2021-09-23 17:23:27 följande:

Jag har många. Vad jag kan kommer på nu:

Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (både gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker Melodifestivalen är löjligt.

Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker straff för våldsbrott borde vara mycket högre.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

Typ det mesta du skriver är väl mainstream och inte impopulärt? Tycka illa om melodifestivalen är väl så pk det bara går..
  • Anonym (GB)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-24 14:41:01 följande:

Barn är ointressanta och krävande att vara i närheten av. Dom skriker, har ingen impulskontroll, är kladdiga, luktar illa och sprider smittor. 

Allt stämmer! Ändå gillar jag att vara med barn mer än vuxna.

Det är ytterligare en av mina åsikter. Bjudningar är i allmänhet tråkiga och jag måste prata med människor jag inte har något utbyte av. Känner mig för smart för min omgivning Det slutar alltid med att jag är den roliga lekfarbrorn som härjar med barnen, där finns ju i alla fall fortfarande ett hopp. Dom vuxna har jag gett upp hoppet om..
  • Anonym (GB)
    Anonym (korven) skrev 2021-09-25 10:57:13 följande:

Ni som debatterar i tråden, sluta! Detta handlar ju om impopulära åsikter. Varför då försöka övertyga varandra.

Helt rätt. Nu går vi vidare.

Tycker att "utsatta områden " skulle kallas kriminella områden. Mina äldre släktingar växte och upp upp tuffa miljöer i fattigdom på riktigt utan att börja stjäla och mörda för det.

Man gör sånt för att man är kriminell, och inte för att man är "utsatt"
  • Anonym (GB)

Att man borde ha lön eller studera för att få rösta. Att gå på bidrag eller sitta i fängelse bidrar inte till samhället och då ska man inte heller få vara med att bestämma.

Svar på tråden Era impopulära åsikter