Inlägg från: Anonym (Oi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oi)

Era impopulära åsikter

Jag har många. Vad jag kan kommer på nu:

Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (b
    åde gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker Melodifestivalen är löjligt.

Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker straff för våldsbrott borde vara mycket högre.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

• Anonym (Oi)
    Anonym (GB) skrev 2021-09-23 17:56:21 följande:
    Anonym (Oi) skrev 2021-09-23 17:23:27 följande:

Jag har många. Vad jag kan kommer på nu:

Jag tycker barn blir dumma av skärmtid.

Jag anser det som en bra sak att uppfostra barnen och ställa krav (både gällande skolan och resten av livet).

Jag tycker en religiös människa - oavsett HUR religiös och oavsett religion - kan inte vara särskilt intelligent.

Jag anser att en stat (oavsett vilken) inte borde belöna fler barn med extra skatteförmåner och liknande.

Jag är övertygad att varenda vuxen medlem av en kungafamilj (oavsett land) som inte "lämnade familjen" är en arrogant, egenkär, osocial skitstövel.

Jag tycker Melodifestivalen är löjligt.

Jag tycker svenska skolor är bland världens sämsta.

Jag tycker svensk sjukvård är bland Europas sämsta.

Jag tycker det borde vara okej att besvara våld med (hårdare) våld.

Jag tycker straff man får när man kör full eller för snabbt eller mot röd ljus borde vara lika hårda som när man kör på en människa som sedan dör.

Jag tycker straff för våldsbrott borde vara mycket högre.

Jag tycker skitstövlar borde inte hyllas bara för att de råkade dö - tex. Heath Ledger som valde att INTE gå i terapi, trots att han hade råd med det, utan fortsatte med droger, trots att han har barn; eller den där skådisen som körde ihjälv sig själv för flera år sedan.

Typ det mesta du skriver är väl mainstream och inte impopulärt? Tycka illa om melodifestivalen är väl så pk det bara går..
    Det upplever jag inte alls sådär, speciellt inte i det reala livet, dvs. utanför FL.
    Anonym (Annika) skrev 2021-09-23 18:07:30 följande:
    Jag tog mig friheten att numrera det jag kommenterar.

1. Beror totalt på vad de konsumerar.

2. Det har inget med intelligend att göra.

3. Det är en faktafråga, inte en åsiktsfråga.

4. Samma som 3.

5. Det är svårt att förstå hur någon kan förespråka anarki.

6. Oberoende på hur pass mycket för fort man körde eller om stan var totalt öde när man körde mot rött? Nej, jag försvarar inte tilltagen men kan se olika grader av brottslighet.

1., 2., 3., & 4.: Håller inte med.
    5. Det gör jag inte.
    6. Visst beroende på omständigheterna. Men det beror ju även på omständigheter vilket straff man får när man kör ihjäl någon.

• Anonym (Oi)
    elin1989 skrev 2021-09-24 14:46:09 följande:
    Vad baserar du 3 och 4 på? För varken svensk skola eller sjukvård är bland de sämsta i Europa, enligt undersökningar. Så då utgår jag från att du baserar det påståendet på gedigen erfarenhet av olika system? (Som även det skulle göra det påstående högst anekdotiskt men bättre än inget)
    elin1989 skrev 2021-09-24 16:46:22 följande:
    Men det finns ju fakta och så finns det åsikter. Det är liksom två olika saker. Om Sverige inte har europas sämsta sjukvård så blir det inte sant för att någon säger det. Man kan ha åsikter om väldigt mycket utan att ha fel, men man kan inte bestrida ren fakta bara för att man vill det.
    Jag baserar det på mina egna erfarenheter och kompisars erfarenheter. Och det är meningslös att prata om fakta i detta sammanhang, för speciellt gällande skolor (men även sjukvården) beror det ju helt på en människas åsikt om vad som är bra eller dålig. Vilka resultat tycker man en bra skola ska uppnå (eller snarare: vilka resultat ska elever i en bra skola uppnå) och hur? Och sedan är det även frågan om man enbart räkna resultaten i sin bedömning eller även resurser som sats in.
  • Anonym (Oi)
    elin1989 skrev 2021-09-24 21:33:02 följande:
    Men vad vet du om svensk skola vs alla andra länder i Europa, eller vilka länder som har mer eller mindre resurser att sätta in? Vad är det du jämför? Har du tagit del av en report som jämför de här parametrarna? För annars har du ju ingen aning om vad du pratar om, och "jag tycker så" räcker inte!
    Jo, självklart räcker "jag tycker" för en åsikt!
    Anonym (Raptor) skrev 2021-09-24 21:55:14 följande:

Ungdomar som begår våldsbrott borde skickas till arbetsläger i Sibiren för att hugga ner träd med yxa en säsong, bara så de fattar. Hugg ner x antal sibirisk lärk varje dag, annars får du halv matranson.

Stackars sibiriska träd.
    Anonym (Annika) skrev 2021-09-25 14:51:47 följande:
    Det som åtminstone jag försökte bemöta handlade inte om åsikter, utan om faktafel.

Du kan tycka att månen är en ost om du vill, det är fel oavsett
    Nej, det gjorde du inte, för det finns inga objektiva fakta om vad gör skolor till bra eller dåliga sådana. 

• Anonym (Oi)
    Anonym (Annika) skrev 2021-09-25 18:19:41 följande:
    Det finns det visst. Och det var inte det enda jag kommenterade.
    Nej, det finns det inte. Och även mina andra åsikter du hade åsikter om handlar enbart om åsikter Flört
Svar på tråden Era impopulära åsikter