Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Era impopulära åsikter

Sömnproblem är till 90% självförvållade och skulle kunna lösas om personen ville det.

Alla elitsatsningar inom idrott innan 18 års ålder borde vara förbjudna.

Läxor är meningslösa.

Jag befinner mig där jag är i livet på grund av privilegier jag inte har gjort mig förtjänt av. Det gäller för många i min omgivning med.

• Anonym (Q)
    Linnie skrev 2021-09-29 15:30:12 följande:

Margarin är vidrigt. Smakar skit och är extremt processat. Den enda fördelen är att det kostar en tredjedel av vad bregott kostar, margarin är ett så äckligt livsmedel att det inte ens är värt att ta emot det om det vore gratis.

Då har jag en till impopulär åsikt: Bregott är margarin!
  • Anonym (Q)
    Linnie skrev 2021-09-30 00:31:13 följande:
    Det är det ju inte; ) Det är ju smör som är blandat med rapsolja för att det ska gå att bre lättare.

Hur förklarar du den vidriga smaken som kommer av Lätta, Lätt och Lagom och annat skräp medans Bregott är gott?
    Haha, jag vet att det är en impopulär åsikt, men saken är att det inte är smör, eftersom det är uppblandat. Visst är de flesta margariner baserade på vegetabiliska oljor, men det är faktiskt inte helt nödvändigt - många tidiga margariner var gjorda med animaliska fetter, och skummjölk och mjölk ingår inte sällan även nu. 

Och enligt Marknadsdomstolen får Bregott inte kallas smör, däremot matfettsblandning. En term som även skulle kunna innefatta margarin.

Sist men inte minst så skulle du förklara vad Bregott är för någon icke-svensk person  så kommer de inte att gå med på att det är smör, men däremot accepterat det som margarin. Vi har testat fransmän, engelsmän, brasilianare och amerikanare i vårt testkök, så det finns ju några till nationaliteter att undersöka innan vi kan dra några signifikanta slutsatser.

Håller helt med om att andra margariner har helt vidrig smak, men jag tycker inte att det är just smaken som definierar produkten. 
  • Anonym (Q)
    Linnie skrev 2021-10-06 18:34:09 följande:

Spermier lever ju och är "potentiella barn".
    För de som av religiösa skäl är förbjudna att använda preventivmedel så är det häpnadsväckande att inte spermiesprut ska ses som lika hemskt som att använda preventivmedel. Men det är klart, de flesta "regler" inom religion är skapade av män.

Sedan något som kan vara värt att ha i åtanke gällande abort (och många andra saker) och legalt/illegalt.

"Att förbjuda en marknad innebär inte att förstöra den. Att förbjuda en marknad innebär att placera en förbjuden men dynamiskt växande marknad under total kontroll av kriminella sammanslutningar."

(citatet saxat från en utredning gjord av världens främsta expert på Rysslands skuggekonomi.)

Inte för att det är något jag vill försvara, men för vissa religiösa personer är det en synd att masturbera, för att man spiller säden eller nått.
Svar på tråden Era impopulära åsikter